 |
| Όπως σε πολλές πρωτεύουσες του Δυτικού κόσμου, έτσι και στο «ακριβό» Λονδίνο, η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι εκεί... |
Μια εμπεριστατωμένη κοινωνική ανάλυση- ένα δυνατό ρεπορτάζ του ανταποκριτή του blog μας από το Λονδίνο- συναδέλφου, Γιώργου Διαμαντόπουλου
Α)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΙ
Καλησπέρα στην μάνα πατρίδα
Ελλάδα, από το Λονδίνο, την μαγευτική πρωτεύουσα της Αγγλίας και καρδιά του
χρηματοπιστωτικού καθεστώτος και των επιχειρήσεων.
Μετά από έρευνα έξι μηνών και τη συμβίωση αλλά
και διάλογο με τους σύγχρονους αντάρτες πόλης, στην καρδιά του Λονδίνου, μίας
εκ των πόλεων της ενωμένης και προοδευτικής Ευρώπης, μπορέσαμε να εμβαθύνουμε
και να κατανοήσουμε τους λόγους ύπαρξης και τη δράση αλλά και τον βίο του
κινήματος των αστέγων.
Η ανθρωπιστική, οικονομική και κατ’επέκταση,
αξιών κρίση, σε όλο τον πλανήτη την τελευταία δεκαετία, αλλά και οι σπασμωδικές
κινήσεις μπαλώματος και ωραιοποίησης των προβλημάτων στην Ευρωπαϊκή ένωση , με
στόχο την πρόσκαιρη κερδοφορία και την συγκάλυψη (κάτω από το χαλάκι), προς
τέρψην των οφθαλμών της συντηρητικής νομεκλατούρας της γηραιάς Ηπείρου,
κατ’ομολογίαν ενός εκ των νεαρότερων ηγετών της και πρωθυπουργού της Ελλάδος,
Κυρίου Αλέξη Τσίπρα, όχι μόνο συγκαλύπτουν το πρόβλημα με πάσης φύσεως
καταστολή νου και σώματος αλλά διευρύνουν και εντατικοποιούν σε βάθος χρόνου τον διαχωρισμό
των ανθρώπων αλλά και την ελλειπή, μη έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για θέματα
που θα μπορούσαν και αποδεδειγμένα γυρίζουν την Ευρώπη σε εποχή μεσαίωνα και
φυσικά σε όλο τον πλανήτη με ενάρξεις και προετοιμασία διαμαχιών (βλ. Χημικό
πόλεμο).
Η μειωμένη δύναμη της πολιτικής
σκηνής, η αυξανόμενη κριτική ικανότητα και η αυξανόμενη πηγή ενημέρωσης αλλά
και παιδείας των νέων γενεών επιφέρουν σύγχυση και φοβίες στο συντηρητικό
σύστημα, που στόχο έχουν να ενδυναμώσουν ατυχή γεγονότα παγκοσμίως.
Μπορεί ένα όμορφο παραμύθι να
κοιμήσει ένα ή παραπάνω μωρά προσωρινά, αλλά όχι για πάντα , και όταν οι
πράξεις , οι δράσεις και οι αντιδράσεις , δημιουργούν ή υποκινούν τέτοιες
εσφαλμένες και άδικες τακτικές για την ενδυνάμωση η την αναίσχυντη και χωρίς ηθική
και λογική, καιροσκόπων ολιγαρχών, επιφέρουν δυστυχώς κρίση και έλλειψη
εναλλακτικών σχεδίων, την αποστροφή από νέες ιδέες, ανθρώπων που θα μπορούσαν
να ενισχύσουν ή να αλλάξουν, νοσηρές και εσφαλμένες πολιτικές χρόνων και την
επανάληψη της κακής ιστορίας και στρατηγικών που ζημίωσαν και ζημιώνουν την
ανθρωπότητα στον βωμό του «έχω παιδιά» «ωχ αδερφέ», του κακού εγωισμού, της
κόπιας και την διεύρυνση της κρίσης του «χαρτζιλικιού» και των «κουμπαράδων».....!!!!
 |
| Κρεβάτια από χαρτόκουτα στις εισόδους πολυτελών καταστημάτων !!! |
Επιστρέφοντας λοιπόν στο μείζον
θέμα ανθρώπων με ανάγκες αλλά και δυνατότητες, και το ελλιπές όραμα για την
δημιουργία και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και την συντήρηση ανθρωπίνων
δικαιωμάτων , κεκτημένα αγώνων γενεών του παρελθόντος, κάποιοι εκ των οποίων
αποτελούν κορμό των σύγχρονων ηγετών -ηγεμόνων, γινόμαστε μάρτυρες ενός αγώνα
τένις, η πινγκ πονγκ μεταξύ των ανθρώπων, των επιλογών τους και ένα χάσμα,
φανατικά αγεφύρωτο που δεν δικαιολογεί ο υγιείς ανθρώπινος νους , πόσο μάλλον
το 2018.
Από την άλλη πλευρά, έχοντας ως γνώμονα την
δημιουργία των πολιτικών, ως εκπροσώπους των επιχειρήσεων αλλά και των ειδών
του πλανήτη με κυρίαρχο το ανθρώπινο, παρακολουθούμε και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ευθυνόμαστε ως
οι «πολλοί» για την επιλογή τροφοδοτών της σκέψης μας , των συναισθημάτων μας αλλά
και της λογικής και των πολιτικών που επιλέγουμε η υιοθετούμε.
Ολοκληρώνοντας και σφετεριζόμενοι την άποψη
ότι γνώμη και γνώση έχουν όλοι, καταλήγουμε, μετά από διάλογο με πολιτικούς
αλλά και επιχειρηματίες-πολίτες του Λονδίνου, αλλά και από όλο τον πλανήτη,
όπως διαμορφώνεται ο παγκοσμιοποιημένος χάρτης, της σύγχρονης πρωτεύουσας-
«ΒΑΒΕΛ», πως επιλέγουμε ακόμα και αν υπάρχει «βομβαρδισμός από προπαγάνδα και
διαφήμιση με στόχο την διαστρέβλωση γεγονότων, από σύγχρονες ΠΥΘΙΕΣ, τους
εκπροσώπους και δημιουργούμε κατ’επιλογήν τις πολιτικές που ακολουθούνται με τη
στάση ζωής, τις δράσεις και τις αντιδράσεις ενώσεων και ανθρώπων.
Οπότε η πραγματική αποξένωση, η ομοφιβικότητα,
η έλλειψη εμπιστοσύνης και διαλόγου, ο ρατσισμός και ο φασισμός, επανέρχονται και
ενδυναμώνονται φανατικά με ηλίθιο και ημιμαθές άρα επικίνδυνο προπαγανδιστικό
και αποξενωτικό χαρακτήρα.
Ένα από τα αποτελέσματα είναι και
η ανθρωπιστική κρίση εναντίον της οικονομικής κρίσης που στην παρούσα φάση,
γέννησε το ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΑΣΤΕΓΩΝ............!!!!!!!!
 |
| Το εθνικό σύστημα υγείας σε ρόλο Ερυθρού Σταυρού.... |
Β) ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ Η ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
Τριγυρίζοντας και περπατώντας σε κεντρικούς
δρόμους και περιοχές του Λονδίνου (Oxford street, Tottenham court road, Picadilly
Circus, Camden town, Kings Cross, Oxford Circus, Russell Square, Bedford square , Trafalgar
square , Greenwich, Royal Gardens , London Bridge, Primrose Hill)…
Και γενικά ζώντας, σπουδάζοντας, ερευνώντας και
δουλεύοντας σε έξι από τις 9 ζώνες του Λονδίνου, ακόμα και ως άστεγος,
προσπάθησα να ακούσω και να κατανοήσω τη λογική και τον λόγω ύπαρξης του
κινήματος αλλά και να νιώσω περήφανος που ανήκω στο ανθρώπινο ον με την
προτεραιότητα επίλυσης του θέματος από συμμαθητές, ψυχολόγους, γιατρούς και μέλη
φιλανθρωπικών οργανώσεων, τη δημιουργία αγοράς, τέχνης και πολιτικής αλλά και
τη διαχείριση «cash» χρημάτων
και ανταλλαγή προϊόντων, την κούραση και την ανθρωπιστική βοήθεια όλων αλλά και
την αμεσότητα επίλυσης και εύρεσης λύσεων και παρακολούθησης των σύγχρονων
ηρώων, όπως αντιλαμβάνομαι με τις εμπειρίες που αποκόμισα από τους ανθρώπους
χωρίς σύνορα, ελεύθερους κατά ένα τρόπο από κλισέ και φοβίες ανθρώπων που ζουν
και δοκιμάζουν τα όρια τους.
Είναι επίσης αξιοθαύμαστη η προσπάθεια
κατανόησης από τους ίδιους του Βρετανούς και πολίτες ή προγενέστερους κάτοικους
του Λονδίνου από όλο τον κόσμο και η μη έλλειψη ειδών πρώτης ανάγκης από
ανθρώπους που το χρειάζονται.
Ένα ακόμα
θετικό είναι πως ο μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων εισακούουν, επεξεργάζονται και
επιλύουν προβλήματα που έχει το κίνημα των αστέγων η προβλήματα που
δημιουργούνται από την έλλειψη αγαθών και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Πολλοί
εκ των μόνιμων κατοίκων, οικογένειες προγενέστερων μεταναστών αλλά και άνθρωποι
που βρέθηκαν στην Αγγλία από εμπόλεμες ζώνες δεν ξέχασαν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν
αλλά προσπάθησαν και προσπαθούν να επιλύσουν ζητήματα και αντιδράσεις που ίσως
να βλάπτουν και να αυξάνουν το τεταμένο κλίμα η την
βλαβερή διαιώνιση επιβλαβών τακτικών και αντιδράσεων των εξτρεμιστών του
κινήματος.
Αξιοσημείωτη και για βράβευση είναι
η αποτελεσματικότητα και το πάθος των εκπαιδευτικών της Βρετανίας, που άνοιξαν
τις πόρτες και τις καρδιές τους σε όλους τους ανθρώπους, κυρίως μεταναστών και
προσφύγων,
ενώνοντας με θετικότητα τις δυνάμεις τους και τις δυνάμεις όλων αυτών των ανθρώπων,
αναγνωρίζοντας και βελτιώνοντας τις συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης,
θυμίζοντας το «Ελληνικό παράδειγμα» εναγκαλισμού και αποδοχής πολιτών του κόσμου, ταξιδιωτών ή θυμάτων πολέμων. Ακόμα και αν δεν δέχονταν ή δεν έγιναν
ποτέ θύματα πολέμου ή να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν για περισσότερα από 100
ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ.
Δεν υπάρχει άνθρωπος στο δρόμο
που να πεινάει, να διψάει ή να μην έχει ρούχα και φαρμακευτική περίθαλψη όταν
το χρειάστηκε ή αποζήτησε βοήθεια.....!!!!!!! Το αποτέλεσμα μετράει.
 |
| Σύγχρονα κρεβάτια τα sleeping baags του κινήματος των αστέγων. Οι κλίνες της ντροπής και της αδιαφορίας. Οι κλίνες του πειράματος της ντροπής και της αντίθεσης. Πρωτεύουσα πολλών ταχυτήτων. |
Γ) ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΙΣΗ
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ
Σε αντίθεση με τα απολύτως προαναφερθέντα θετικά
και την αποκόμιση εμπειρίας σε δύο χώρες (Ελλάδα και Αγγλία), εμπράκτως και έχοντας ως γνώμονα την «κρίση», που
μαστίζει την Ευρώπη και τον κόσμο από το 2008, θα παραθέσουμε κάποια αρνητικά της κατάστασης
όπως την αντιλαμβανόμαστε, με την εμπειρία της ηλικίας των 30 πλέον χρόνων και έχοντας
επιλογή αντίδρασης στα κακώς «κείμενα», που επηρεάζουν αρνητικά τις ζωές των
όλων, μακροπρόθεσμα.
Αρχικά η άνθιση του παραεμπορίου και της
παραοικονομίας είναι ένα χρόνιο νοσηρό πρόβλημα που ζημιώνει ακόμα και τις πιο
υγιείς οικονομίες και δημιουργεί την αντίδραση των κρατικών υπηρεσιών και
δημόσιων φορέων. Για παράδειγμα η υπερφορολόγηση, ή η ανάγκη να δαπανηθούν υπέρογκα ποσά σε
ασφάλεια συστημάτων και αρχών, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι δαπάνες από θετικά για
όλους πρότζεκτ για παιδεία, υγεία και
βελτίωση των τομέων υγείας και δημιουργίας και υλοποίησης ιδεών προς βελτίωση
των συνθηκών και βιοτικού επιπέδου.
Το 40% του προϋπολογισμού της Μεγάλης
Βρετανίας για παράδειγμα, δόθηκε σε υπηρεσίες ασφαλείας ή μέτρα για την
καταπολέμηση και την πρόληψη τρομοκρατίας και βίας\, που είναι αποτέλεσμα
εμπορίας φόβου και προπαγάνδας, ανούσιας και αναποτελεσματικής για το μέλλον.
Ένα ακόμα παράδειγμα, είναι διόγκωση αποξένωσης
και διαχωρισμός των ανθρώπων με αποτέλεσμα να διαφωνούν ή να επιμένουν και να
ζηλεύουν τακτικές μαφιόζικες και εύκολου βίου, όπως ψευδείς και επικίνδυνες ιδέες
διαχωρισμού καταμερισμού δικαιωμάτων που
κατ’ουσίαν είναι κοινά και ενωτικά.
Η ταινία του σημαδεμένου (scarface)
ξεκινά με αληθινά ντοκουμέντα και εικόνες από
μεταναστευτικό κύμα της εποχής της δεκαετίας του 60 και 70’ και πληροφορίες από
τα «hotspot» της εποχής, στα πρώτα λεπτά, όπου αποτελούν και εμβαθύνουν σε προβλήματα
του μεταναστευτικού ή καταστάσεων προπαγάνδας και ημιμάθειας που δημιουργούνται με σκοπό τον έλεγχο, κάτι που δεν είναι λογικό και είναι άκρως επικίνδυνο να
επικεντρωνόμαστε στην αντίδραση και όχι τη δράση και το πρόβλημα, όπως στα
αρνητικά μόνο.
Η φοβία και η αποξένωση ενδυναμώνουν την ημιμάθεια, αποδυναμώνουν την
κριτική ικανότητα και την εύρεση λύσεων για το κοινό καλό και προάγουν την
σύγχυση αλλά και τακτικές, ζημιογόνες και λανθασμένες. Ή ακόμα την δημιουργία
πρόσκαιρου κέρδους και πλυντηρίων βρωμιάς που αποτελούν κερδοσκοπικές και
καιροσκοπικές επιχειρήσεις, θυσιάζοντας ίσως και γενιές ολόκληρες
Ένα ακόμα
αρνητικό, είναι πως για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, αντιμαχιών και προς
εύρεση δικαιολογιών πολιτικών εκπροσώπων ή ακόμα και επιχειρηματιών και του θυμόσοφου λαού, εν ώρα κούρασης, δημιουργείται η εντύπωση πως αν
πονάει το δοντάκι, η λύση είναι να κόψεις
το κεφαλάκι!
Κάτι που τείνει περισσότερο σε συγκάλυψη, προσωρινά, παρά μία λογική
λύση με γνώμονα το μέλλον. Έτσι το αληθινό μέλλον που αποτελεί η εκάστοτε
νεολαία των κρατών, χρησιμοποιούνται ως μασημένη τσίχλα και δικαιολογία, ενώ θα
έπρεπε να είναι ο άξονας που κινεί τα νήματα και λόγος δράσης. Ό,τι αγαπάμε και θα αγαπάμε είναι καλό να
μεταφράζεται σε μάχη για το κοινό καλό και τους πολλούς και όχι σαν τροχοπέδη
ανάπτυξης, κατά την ταπεινή μου άποψη.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο αυτό που
θα αποτελέσει και εναρκτήριο κομμάτι της συγγραφής ενός βιβλίου και τη
δημιουργία μίας ταινίας με σκοπό την κατανόηση και τον κοινό προβληματισμό όλων για το μέλλον, θα ήθελα να καταλήξω και να αναφέρω πως από την εμπειρία
αποκόμισα και ενδυνάμωσα τη θεωρία πως το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις. Η
ευμάρεια, η υγεία και η ευτυχία του κόσμου βρίσκεται στα χέρια μας, στο μυαλό
και την ψυχή μας.
Η εύρεση των αιτιών οποιασδήποτε νόσου είναι η αρχή της
εύρεσης του αντιδότου, ακόμα και αν η θεραπείες ξεκινούν στο στάδιο του
πειραματισμού. Η ημιμάθεια, φέρνει τις βλακώδεις αντιδράσεις και τις κακές
επιλογές.
Εύχομαι να κατανοήσουμε πως με
ομαδική προσπάθεια, διάλογο και την συνύπαρξη μας, ακόμα και αν ο αριθμός των
ανθρώπων αυξάνεται, θα καταφέρουμε με θετικότητα να περάσουμε τα 40 κύματα και
τις δυσκολίες που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε. Εύχομαι το καλύτερο πολίτευμα
του κόσμου που είναι η Δημοκρατία που η χώρα μας γέννησε και οι άνθρωποι της να
συνεχίσει να αποτελεί τον οδηγό και το
σχέδιο πλεύσης όλων των κρατών ακόμα και αυτών που δεν έχουν το πολύτιμο αυτό
αγαθό.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ