
Σε συνέχεια των ανακοινώσεων για εκπαίδευση 100 Λίβυων σπουδαστών στα ΑΣΕΙ της χώρας μας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και της πρόσφατης συμφωνίας για εκπαίδευση στελεχών των Αλβανικών Ενόπλων Δυνάμεων στο Kέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), ανακοινώθηκε από το ΓΕΣ πως για το διάστημα από 18 Φεβρουαρίου έως 20 Ιουνίου 2014, πάνω από 100 στελέχη του Στρατού του Κατάρ θα εκπαιδευτούν στην Ελλάδα στα πλαίσια του προγράμματος στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Συγκεκριμένα, το εν λόγω προσωπικό θα εκπαιδευτεί από κατάλληλους εκπαιδευτές του Ε.Σ. σε αντικείμενα τεθωρακισμένων και πυροβολικού στα κέντρα εξομοιωτών των δύο Όπλων και στα πεδία των ασκήσεων στην Αλεξανδρούπολη και ειδικότερα Περιοχή Ευθύνης της ΧΙΙ Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού. Το όλο πρόγραμμα εκπαίδευσης αποτελεί προετοιμασία του καταριανού προσωπικού εν όψει της παραλαβής από την χώρας τους των υπό παραγγελία αρμάτων μάχης Leopard-2A7 και αυτοκινούμενων πυροβόλων Pzh-2000, μέσα στα οποία ο Ε.Σ. έχει συσσωρεύσει αρκετή εμπειρία έχοντας δημιουργήσει και σημαντικές υποδομές εκπαίδευσης οι οποιές αποτελούν και πρότυπο διεθνώς. Ακριβώς αυτά τα στοιχεία είναι που θα αξιοποιηθούν και στη συγκεκριμένη συνεργασία με το Κατάρ, η οποία αποτελεί μέρος μόνο της ευρύτερης συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στις δύο χώρες.
Επίσης, στο Προκεχωρημένο Σχολείο Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης Αξιωματικών που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Πολυεθνικού Κέντρου Εκπαίδευσης Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης (ΠΚΕΕΥΕ) και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014, συμμετείχαν 25 εκπαιδευόμενοι συμπεριλαμβανομένου και στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού από την Αρμενία, την Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Γαλλία, την Ιορδανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, πέραν των Ελλήνων. Στο διάρκειας 2 εβδομάδων Σχολείο, οι σπουδαστές εκπαιδεύτηκαν τόσο θεωρητικά, επί βασικών θεμάτων που αφορούν στη λειτουργία πολυεθνικών Στρατηγείων, όσο και πρακτικά, με την συμμετοχή τους στην άσκηση “White Dove 2014″, στο πλαίσιο της οποίας οργάνωσαν ένα κέντρου επιχειρήσεων για την υποστήριξης μιας επιχείρησης ειρήνης. Επιπρόσθετα εκπαιδεύτηκαν και στη NATOική εφαρμογή “Εικονική Μάχη” (NATO Virtual Battle Space – VBS). Την εκπαιδευτική ομάδα στελέχωσαν εκπαιδευτές από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία και Ιταλία, ενώ η πρακτική εκπαίδευση υποστηρίχθηκε από Αξιωματικούς του NRDC-GR και ΠΚΕΕΥΕ. Το τελευταίο, μέσα από την πολυετή λειτουργία του, αποδεικνύει και τις δυνατότητες που έχει (και μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω) η χώρα μας στην παροχή εκπαίδευσης σε τέτοια αντικείμενα, λόγω και της εμπειρίας που έχει αποκομίσει από την συμμετοχή σε διάφορες ειρηνευτικές αποστολές κατά καιρούς.
Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ο Ε.Σ. και οι Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα δείχνουν πλέον πως αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν πολύ καλά τον ρόλο του παροχέα στρατιωτικής εκπαίδευσης, μια πρακτική που μόνο ωφέλη μπορεί να επιφέρει στην χώρα μας. Ωφέλη οικονομικά, επιχειρησιακά, διπλωματικά και επικοινωνιακά. Από την πλευρά μας ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί και να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο, καθώς είναι πολλά τα παραδείγματα χωρών στις οποίες οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θα μπορούσαν να προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τις χώρες της Βορείου Αφρικής, των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Εξάλλου, το γεγονός της γενικότερης έλλειψης ανεπτυγμένων εκπαιδευτικών υποδομών και πεδίων ασκήσεων στην Ευρώπη (λόγω των οικονομικών περικοπών αλλά και της έλλειψης απειλής για πολλές από τις χώρες της) πρέπει να τύχει εκμετάλλευσης από την Ελλάδα, όπου ανάλογες υποδομές υφίστανται σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό.
Σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε εξάλλου και ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη που πραγματοποίησε στη Μολδαβία. Στις δηλώσεις που ακολούθησαν τη μεταξύ τους συνάντηση, ο Μολδαβός ομόλογός του επεσήμανε μεταξύ άλλων πως «…θα ήθελα να εκφράσω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες για την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις διμερείς μας σχέσεις, αλλά και σχετικά με τη διατήρηση της συνεργασίας στρατιωτικής εκπαίδευσης μεταξύ των Υπουργείων μας. Από το 1995, όταν υπεγράφη η συμφωνία συνεργασίας, πολλά στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μου, έχουν επισκεφθεί την Ελληνική Δημοκρατία για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Είναι σημαντική η συνεισφορά σας στη διαμόρφωση του εθνικού αμυντικού μας συστήματος. Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στο προσωπικό που ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την αποστολή της KFOR στο Κοσσυφοπέδιο, υπό την διοίκηση Αντισυνταγματάρχη μας, αποφοίτου της Ελληνικής Σχολής Ευελπίδων». Από τη πλευρά του ο Έλληνας Υπουργός τόνισε πως «…διερευνήσαμε όλους τους πιθανούς τρόπους προώθησης, αναβάθμισης και ενίσχυσης της διμερούς μας συνεργασίας. Η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα καλύτερα και πλέον αξιόπιστα, αποτελεσματικά και σύγχρονα αμυντικά συστήματα στην Ευρώπη. Διαθέτουμε την εμπειρία, την τεχνογνωσία, τις υποδομές και πιστεύουμε ότι θα ήταν επ’ ωφελεία του αμυντικού συστήματος της Μολδαβίας η συνεργασία μαζί μας».
Πηγή