Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα αμυντικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα αμυντικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ανεβάζει τους τόνους η Ρωσία και προειδοποιεί τις ΗΠΑ για μη συμφωνημένους βομβαρδισμούς

IGOR KONASHENKOV
Τα αμερικανικά αεροσκάφη είναι πιθανό να καταρριφθούν από τον συριακό στρατό εάν επιχειρήσουν έναν μην συμφωνημένο βομβαρδισμό στη Συρία, είχε προειδοποιήσει το ρωσικό Υπουργείο Αμύνης την Πέμπτη, πριν ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών, Τζον Κέρι, ζητήσει την διεξαγωγή έρευνας για πιθανά εγκλήματα πολέμου από τη Ρωσία και το καθεστώς στη Συρία. Αφορμή αποτέλεσαν δημοσιεύματα που θέλουν τις ΗΠΑ να επιτεθούν κατά θέσεων του συριακού στρατού.
Με μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση, ο υπουργός Αμύνης, Ίγκορ Κονασένκοφ, προειδοποιεί «τους εκπροσώπους της CIA και του Πενταγώνου που βρίσκονται πίσω από τις "διαρροές" που είδαν το φως της δημοσιότητας σε δυτικά ΜΜΕ, αναφορικά με την πιθανότητα του Λευκού Οίκου να εξαπολύσει βομβαρδισμούς κατά θέσεων του συριακού στρατού...». Όπως εξηγεί, το καθεστώς διαθέτει αποτελεσματικά αντιπυραυλικά συστήματα και δεν θα διστάσει να τα χρησιμοποιήσει εάν χρειαστεί.
«Θυμίζω στους Αμερικανούς "στρατηγούς" ότι τον εναέριο χώρο στις ρωσικές βάσεις στο Χμεϊμίμ και την Ταρσό καλύπτουν πλήρως τα αντιπυραυλικά συστήματα C-300 και C-400 και η ακτίνα δράσης τους μπορεί να αποτελέσει οδυνηρή έκπληξη για οποιοδήποτε ιπτάμενο αντικείμενο», είπε, αποκαλώντας τους θιασώτες μιας αμερικανικής επίθεσης στη Συρία «ερασιτέχνες».



Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Συμφωνία ΗΠΑ και Ρωσίας για την εναέρια ζώνη ασφαλείας στη Συρία – Άμεσα η εφαρμογή της


Στην τελική μορφή του μνημονίου συνεργασίας για τη δημιουργία μίας εναέριας ζώνης ασφαλείας στη Συρία κατέληξαν ΗΠΑ και Ρωσία, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το οποίο επικαλείται Αμερικανό αξιωματούχο.
Το μνημόνιο συνεργασίας, εξήγησε ο Αμερικανός, θα πρέπει να εφαρμοστεί στο άμεσο μέλλον, αφού πρώτα γίνουν ορισμένες αναθεωρήσεις. Ωστόσο, απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα περαιτέρω πληροφορίες.


ΗΠΑ και Ρωσία ευελπιστούν ότι η συμφωνία για την εναέρια ασφάλεια θα αποτρέψει μία δυσάρεστη τροπή στο συριακό πόλεμο, εν μέσω μάλιστα, των δύο ξεχωριστών επιχειρήσεων που διεξαγάγουν οι δύο χώρες στην περιοχή.


Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Η Ελλάδα ως πάροχος στρατιωτικής εκπαίδευσης



Σε συνέχεια των ανακοινώσεων για εκπαίδευση 100 Λίβυων σπουδαστών στα ΑΣΕΙ της χώρας μας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και της πρόσφατης συμφωνίας για εκπαίδευση στελεχών των Αλβανικών Ενόπλων Δυνάμεων στο Kέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), ανακοινώθηκε από το ΓΕΣ πως για το διάστημα από 18 Φεβρουαρίου έως 20 Ιουνίου 2014, πάνω από 100 στελέχη του Στρατού του Κατάρ θα εκπαιδευτούν στην Ελλάδα στα πλαίσια του προγράμματος στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Συγκεκριμένα, το εν λόγω προσωπικό θα εκπαιδευτεί από κατάλληλους εκπαιδευτές του Ε.Σ. σε αντικείμενα τεθωρακισμένων και πυροβολικού στα κέντρα εξομοιωτών των δύο Όπλων και στα πεδία των ασκήσεων στην Αλεξανδρούπολη και ειδικότερα Περιοχή Ευθύνης της ΧΙΙ Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού. Το όλο πρόγραμμα εκπαίδευσης αποτελεί προετοιμασία του καταριανού προσωπικού εν όψει της παραλαβής από την χώρας τους των υπό παραγγελία αρμάτων μάχης Leopard-2A7 και αυτοκινούμενων πυροβόλων Pzh-2000, μέσα στα οποία ο Ε.Σ. έχει συσσωρεύσει αρκετή εμπειρία έχοντας δημιουργήσει και σημαντικές υποδομές εκπαίδευσης οι οποιές αποτελούν και πρότυπο διεθνώς. Ακριβώς αυτά τα στοιχεία είναι που θα αξιοποιηθούν και στη συγκεκριμένη συνεργασία με το Κατάρ, η οποία αποτελεί μέρος μόνο της ευρύτερης συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στις δύο χώρες.

Επίσης, στο Προκεχωρημένο Σχολείο Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης Αξιωματικών που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Πολυεθνικού Κέντρου Εκπαίδευσης Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης (ΠΚΕΕΥΕ) και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014, συμμετείχαν 25 εκπαιδευόμενοι συμπεριλαμβανομένου και στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού από την Αρμενία, την Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Γαλλία, την Ιορδανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, πέραν των Ελλήνων. Στο διάρκειας 2 εβδομάδων Σχολείο, οι σπουδαστές εκπαιδεύτηκαν τόσο θεωρητικά, επί βασικών θεμάτων που αφορούν στη λειτουργία πολυεθνικών Στρατηγείων, όσο και πρακτικά, με την συμμετοχή τους στην άσκηση “White Dove 2014″, στο πλαίσιο της οποίας οργάνωσαν ένα κέντρου επιχειρήσεων για την υποστήριξης μιας επιχείρησης ειρήνης. Επιπρόσθετα εκπαιδεύτηκαν και στη NATOική εφαρμογή “Εικονική Μάχη” (NATO Virtual Battle Space – VBS). Την εκπαιδευτική ομάδα στελέχωσαν εκπαιδευτές από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία και Ιταλία, ενώ η πρακτική εκπαίδευση υποστηρίχθηκε από Αξιωματικούς του NRDC-GR και ΠΚΕΕΥΕ. Το τελευταίο, μέσα από την πολυετή λειτουργία του, αποδεικνύει και τις δυνατότητες που έχει (και μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω) η χώρα μας στην παροχή εκπαίδευσης σε τέτοια αντικείμενα, λόγω και της εμπειρίας που έχει αποκομίσει από την συμμετοχή σε διάφορες ειρηνευτικές αποστολές κατά καιρούς.

Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ο Ε.Σ. και οι Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα δείχνουν πλέον πως αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν πολύ καλά τον ρόλο του παροχέα στρατιωτικής εκπαίδευσης, μια πρακτική που μόνο ωφέλη μπορεί να επιφέρει στην χώρα μας. Ωφέλη οικονομικά, επιχειρησιακά, διπλωματικά και επικοινωνιακά. Από την πλευρά μας ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί και να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο, καθώς είναι πολλά τα παραδείγματα χωρών στις οποίες οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θα μπορούσαν να προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τις χώρες της Βορείου Αφρικής, των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Εξάλλου, το γεγονός της γενικότερης έλλειψης ανεπτυγμένων εκπαιδευτικών υποδομών και πεδίων ασκήσεων στην Ευρώπη (λόγω των οικονομικών περικοπών αλλά και της έλλειψης απειλής για πολλές από τις χώρες της) πρέπει να τύχει εκμετάλλευσης από την Ελλάδα, όπου ανάλογες υποδομές υφίστανται σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό.

Σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε εξάλλου και ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη που πραγματοποίησε στη Μολδαβία. Στις δηλώσεις που ακολούθησαν τη μεταξύ τους συνάντηση, ο Μολδαβός ομόλογός του επεσήμανε μεταξύ άλλων πως «…θα ήθελα να εκφράσω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες για την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις διμερείς μας σχέσεις, αλλά και σχετικά με τη διατήρηση της συνεργασίας στρατιωτικής εκπαίδευσης μεταξύ των Υπουργείων μας. Από το 1995, όταν υπεγράφη η συμφωνία συνεργασίας, πολλά στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μου, έχουν επισκεφθεί την Ελληνική Δημοκρατία για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Είναι σημαντική η συνεισφορά σας στη διαμόρφωση του εθνικού αμυντικού μας συστήματος. Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στο προσωπικό που ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την αποστολή της KFOR στο Κοσσυφοπέδιο, υπό την διοίκηση Αντισυνταγματάρχη μας, αποφοίτου της Ελληνικής Σχολής Ευελπίδων». Από τη πλευρά του ο Έλληνας Υπουργός τόνισε πως «…διερευνήσαμε όλους τους πιθανούς τρόπους προώθησης, αναβάθμισης και ενίσχυσης της διμερούς μας συνεργασίας. Η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα καλύτερα και πλέον αξιόπιστα, αποτελεσματικά και σύγχρονα αμυντικά συστήματα στην Ευρώπη. Διαθέτουμε την εμπειρία, την τεχνογνωσία, τις υποδομές και πιστεύουμε ότι θα ήταν επ’ ωφελεία του αμυντικού συστήματος της Μολδαβίας η συνεργασία μαζί μας».



Πηγή

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Η φωτογραφία της εβδομάδας


The Man and the Machine: Χειριστής της 340 Μοίρας με σύστημα απεικόνισης επί κάσκας JHMCS σε αεροσκάφος F-16C Block52+, οπλισμένο με κατευθυνόμενες βόμβες λέιζερ GBU-10 Paveway II. ©EagleAviation





Πηγή
https://strategyreports.wordpress.com

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Εγκλωβισμός τουρκικών F-4E/2020 από Patriot της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου- Διαψεύδει η ελληνική πλευρά

Σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου της 24ης Δεκεμβρίου, «τέσσερα αεροσκάφη F-4E/2020 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας “παρενοχλήθηκαν” από Ελληνικά αντιαεροπορικά συστήματα Patriot καθώς εγκλωβίστηκαν δύο φορές επί 15 δευτερόλεπτα περί ώρα 15:20 ενώ εκτελούσαν εκπαιδευτικές πτήσεις στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου νοτιοδυτικά της Ικαρίας. Το Γενικό Επιτελείο ενημέρωσε το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για το περιστατικό». Όπως αναφέρουν τουρκικές πηγές, ήταν η πρώτη φορά που τουρκικά μαχητικά εγκλωβίστηκαν από ραντάρ των αντιαεροπορικών συστημάτων Patriot της Πολεμικής Αεροπορίας. Τι δεν αναφέρεται όμως στην τουρκική ανακοίνωση; 

Πρώτον, ότι ο σχηματισμός των τουρκικών αεροσκαφών εισήλθε χθες στις 15:15 στο FIR Αθηνών μεταξύ Χίου και Σάμου χωρίς να υποβάλλει σχέδια πτήσης.


 Δεύτερον, ότι ο τουρκικός σχηματισμός πραγματοποίησε υπέρπτηση της νησίδας Ανθρωποφάγοι στις 15:29 μετά την αναχαίτισή του από ζεύγος μαχητικών F-16C Block52 Adv. που απογειώθηκε από την 135 Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου.

Τρίτον, ότι η Ελληνική πρεσβεία στην Άγκυρα επέδωσε διάβημα διαμαρτυρίας την ίδια ημέρα. 
Όσον αφορά τον φερόμενο εγκλωβισμό των τουρκικών F-4E/2020 από αντιαεροπορικά συστήματα Patriot, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα όφειλε να γνωρίζει ότι το Ελληνικό σύστημα αεράμυνας έχει πλήρη επίγνωση της αεροπορικής εικόνας στη δυτική Τουρκία 24 ώρες το 24ωρο/365 ημέρες το χρόνο και πράττει αναλόγως…





Πηγή:
https://strategyreports.wordpress.com

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

ΥΕΘΑ: Στο 1,68% του ΑΕΠ οι ελληνικές αμυντικές δαπάνες

Διαβεβαιώσεις για την προσπάθεια της κυβέρνησης να διασώσει τα ΕΑΣ και την ΕΛΒΟ αλλά και αιχμές για την οικονομική διαχείριση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από προκατόχους του, περιέλαβε στην ομιλία του για τον προϋπολογισμό του 2014, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. «Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχουμε πάρει επάνω μας τη διάσωση – στο μέτρο του δυνατού – των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων και της ΕΛΒΟ. Θα εξαντλήσουμε για το σκοπό αυτό κάθε περιθώριο, καθ’ όλο το διάστημα που θα ακολουθήσει, για την εξυγίανσή τους» ανέφερε ο υπουργός ΥΕΘΑ. Ο Δ. Αβραμόπουλος, τόνισε πως τα προβλήματα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας πρέπει να αντιμετωπιστούν με κατάλληλες πολιτικές ώστε να πάψει αυτή να είναι ζημιογόνος και να καταστεί πιο αποτελεσματική στην υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων. Κάτι τέτοιο ωστόσο, απαιτεί «νέο προσανατολισμό, μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, άμεσο εκσυγχρονισμό και ολική αναδιάρθρωση». «Η στήριξη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αποτελεί απαίτηση όλων των Ελλήνων, όχι μόνον για την αύξηση της απασχόλησης αλλά και για την ενίσχυση και τη διάχυση της εγχώριας τεχνολογίας και τεχνογνωσίας» παρατήρησε ο Δ. Αβραμόπουλος.
Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του ΥΕΘΑ, ο υπουργός σημείωσε πως οι πιστώσεις του σε σχέση με το έτος 2009 είναι μειωμένες κατά 52,88%, με τις πιστώσεις για τις αποδοχές ωστόσο, να έχουν μειωθεί μόνο κατά 0,82% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2013. Όπως δήλωσε, ο αμυντικός προϋπολογισμός διαμορφώνεται στο 1,68% επί του ΑΕΠ όταν ο μέσος όρος της προηγούμενης δεκαετίας ήταν 2,51% του ΑΕΠ. «Αν τα καταφέρνουμε σήμερα με τον μισό προϋπολογισμό, τότε τι γινόταν στον ευρύτερο χώρο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στη δεκαετία που πέρασε», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο Δ. Αβραμόπουλος.
Γενικότερα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό του 2014, ως «τελευταίο προϋπολογισμό της εποχής της κρίσης», καλώντας τους βουλευτές να τον υπερψηφίσουν. «Σε έναν κόσμο που λειτουργεί με γνώμονα τον παγκόσμιο οικονομικό ανταγωνισμό, εύκολος δρόμος δεν υπάρχει. Όσοι υπόσχονται εύκολες λύσεις, στην ουσία μας υπόσχονται επιστροφή στο παρελθόν», υπογράμμισε ο Δημήτρης Αβραμόπουλος.



Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Παράθυρο ευκαιρίας για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων και τη διάσωση των ΕΑΣ



Η αμυντική συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας αποτελεί ένα από τα αντικείμενα συζητήσεων της συνάντησης του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον πρόεδρο Barack Obama στις 8 Αυγούστου, αναφέρει σχετική ανακοίνωση του Λευκού Οίκου. Η Ελλάδα οφείλει να επιβεβαιώσει ότι παραμένει πυλώνας σταθερότητας στο ρευστό και ασταθές περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου, ζητώντας την διεύρυνση της διμερούς στρατιωτικής συνεργασίας και κατ΄επέκταση την ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Προς αυτή τη κατεύθυνση, ο πρωθυπουργός θα πρέπει να μεταβεί στις ΗΠΑ, έχοντας στις αποσκευές του υπογεγραμμένη τη σύμβαση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) με την αμερικανική εταιρεία ΑΤΚ για το πρόγραμμα προμήθειας πυρομαχικών 40L60 της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας (USAF) ύψους $220 εκατομμυρίων, πενταετούς διάρκειας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής θα εγκρίνει επιτέλους σε αυριανή της συνεδρίαση το διορισμό του νέου ΔΣ των ΕΑΣ ώστε να  υπογραφεί άμεσα η σύμβαση, εξέλιξη που θα μεταπείσει τους υπευθύνους της αμερικανικής εταιρείας που έχουν εξαντήσει κάθε περιθώριο υπομονής με την αβελτηρία και τις μεθοδεύσεις των ιθυνόντων στην Αθήνα.
Δεδομένης της αντικειμενικής αδυναμίας υλοποίησης οποιουδήποτε εξοπλιστικού προγράμματος βραχυπρόθεσμα, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας οφείλει να ολοκληρώσει ταχύτατα την εγκεκριμένη από το ΚΥΣΕΑ παραλαβή των τεθωρακισμένων οχημάτων Μ113Α2, M577A2 και Μ901 ITV αλλά και να επεκτείνει το ενδιαφέρον στην απόκτηση μεταχειρισμένου αμυντικού υλικού που παραχωρούν δωρεάν οι Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις λόγω αναδιοργάνωσης. Ενδεικτικά:
  • με μονοψήφιο αριθμό ελικοπτέρων CH-47D Chinook ενισχύεται ο στόλος αλλά και το απόθεμα ανταλλακτικών της Αεροπορίας Στρατού.
  • με μονοψήφιο αριθμό UH-60 Blackhack ενισχύεται το απόθεμα ανταλλακτικών κινητήρων των AH-64 Apache της ΑΣ και των S-70B AegeanHawk της ΔΕΝ ενώ συγκροτείται σμήνος ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων/διοικητικής μέριμνας στο ΠΝ.
  • με 36 πολλαπλούς εκτοξευτές βλημάτων MLRS συγκροτούνται δύο πρόσθετες Μοίρες ΠΕΠ.
  • με 20 αμφίβια οχήματα εφόδου AAV7A1 ενισχύονται κατακόρυφα οι επιχειρησιακές δυνατότητες της 32 ΤΑΞΠΝ.
Ο κατάλογος φαντάζει ατελείωτος, περιλαμβάνοντας από κράνη kevlar και υλικά μαχητή μέχρι ασυρμάτους, εξομοιωτές πτήσης, αντιαρματικά βλήματα και οτιδήποτε κρίνουν σκόπιμο και αναγκαίο τα Γενικά Επιτελεία. Το μόνο που λείπει είναι πολιτική βούληση…


Πηγή

Στην προμήθεια ραντάρ των S-300 προσανατολίζεται η Τουρκία


H τουρκική εφημερίδα Zaman αναφέρει πως το Υφυπουργείο Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) θα προκηρύξει σύντομα διαγωνισμό «για την προμήθεια συστημάτων ραντάρ όμοιων με εκείνων που χρησιμοποιεί η Συρία με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει σε ασκήσεις, βελτιώνοντας τις δυνατότητες διεξαγωγής ηλεκτρονικού πολέμου». Αν και δεν κατονομάζονται ευθέως, τα εν λόγω ραντάρ αφορούν το αντιαεροπορικό σύστημα S-300. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα ραντάρ θα ενταχθούν στο Πεδίο Δοκιμών και Εκπαίδευσης Ηλεκτρονικού Πολέμου (EHTES) στην 3η Κύρια Αεροπορική Βάση με έδρα το Ικόνιο, όπου εκτελούνται οι ασκήσεις «Αετός της Ανατολίας» (Anadolu Kartali) προκειμένου να εντοπιστούν τα τρωτά τους σημεία και να ενισχύσουν τις ικανότητες των Τούρκων χειριστών στην αντιμετώπισή τους. Η εφημερίδα επικαλείται ρωσικές πηγές, κατά τις οποίες καταγράφεται απροθυμία της Μόσχας για πώληση τέτοιων συστημάτων, το οποίο σημαίνει πως θα πρέπει να αναζητηθεί προμηθευτής από την Ουκρανία ή τη Λευκορωσία. Υπενθυμίζεται πως μετά την κατάρριψη του αναγνωριστικού RF-4E/TM της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας από τη Συριακή αεράμυνα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον της Άγκυρας για την απόκτηση τέτοιων συστημάτων, βάση παλαιότερης απόφασης. Το EHTES βρίσκεται σε λειτουργία από το 1999 και φιλοξενεί ήδη πληθώρα αντιαεροπορικών συστημάτων ανατολικής κυρίως προέλευσης για τη παροχή ρεαλιστικής εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων συστήματα αντιαεροπορικών πυροβόλων ZSU-23-4 και βλημάτων Osa-AK (κατά ΝΑΤΟ: SA-8 Gecko) και 2Κ12 Kub (κατά ΝΑΤΟ: SA-6 Gainful).


Πηγή
https://strategyreports.wordpress.com