Αλλαγές φέρνουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας για πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς πλέον θα πληρώσουν και όσοι έχουν αυτοκίνητο που εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 και λιγότερο. Ωστόσο, όπως θα διαπιστώσετε διαβάζοντας και παρακάτω, τα πράγματα δεν είναι και τόσο τραγικά, όσο παρουσιάζονται.
Οι αλλαγές που θα δούμε συνοψίζονται στα εξής:
- Πλέον όσα αυτοκίνητα υποβάλλονται στο καθεστώς ρύπων και εκπέμπουν 91 έως και 100 γρ./χλμ CO2 θα πληρώσουν 0,90 ευρώ/γρ. Δηλαδή κάποιος που έχει αυτοκίνητο με 100 γρ./χλμ CO2 και πριν δεν πλήρωνε, τώρα θα πληρώσει 90 ευρώ.
- Τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 90 γρ/χλμ. CO2 και κάτω συνεχίζουν να απαλλάσσονται.
- Η κατηγορία 101 έως 120 γρ./χλμ. CO2 θα πληρώσει από 0,90 ευρώ/γρ. 0,98 ευρώ/γρ. δηλαδή αύξηση από 8,1 ευρώ έως 9,6 ευρώ.
- Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ./χλμ. CO2 το κόστος θα πάει από το 1,1 ευρώ στα 1,2 ευρώ. Δηλαδή 0,1 ευρώ/γρ. Αρα θα έχουμε αυξήσεις από 12,1 ευρώ έως 14 ευρώ.
- Στην επόμενη κατηγορία από τα 141 έως 160 γρ./χλμ. CO2. το κόστος από 1,7 ευρώ/γρ. θα πάρει αύξηση 0,15 λεπτά/γρ στα 1,85 ευρώ/γρ. Αρα θα έχουμε αυξήσεις από 21 έως 24 ευρώ.
- Στα 161 έως 180 γρ. CO2 ο συντελεστής υπολογισμού θα αυξηθεί από τα 2,25 ευρώ ανά γραμμάριο στα 2,45 ευρώ. Που σημαίνει αύξηση από 32,2 έως 36 ευρώ.
- Στην κατηγορία 181 έως 200 γρ. CO2 από 2,55 ευρώ/γρ. θα πάει στα 2,78 ευρώ/γρ. Δηλαδή αύξηση από 41,6 έως και 46 ευρώ.
- Στα οχήματα με 201 έως 250 γρ./χλμ. CO2 το κόστος από 2,80 ευρώ/γρ. θα πάει στα 3,05 ευρώ/γρ. Αυτό σημαίνει αύξηση από 50 έως και 62,5 ευρώ.
- Στα 251 γρ./χλμ. CO2 και άνω από 3,40 ευρώ/γρ. το κόστος θα πάει στα 3,72 ευρώ/γρ. Η αύξηση είναι από 80 ευρώ.
Τι γίνεται στις περιπτώσεις υπολογισμού με βάση τα κυβικά
1) Θα υπάρξουν και ωφελημένοι όμως, αφού τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν έως το τέλος του 2000 και είναι άνω των 1.358 κ.εκ. θα έχουν μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό.
2) Αυτά που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2001 έως και το 2005 και είναι άνω των 1.929 κυβικών θα έχουν μείωση των τελών από 30 έως 60 ευρώ. Τέλος, τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2006 έως και τις 31 Οκτωβρίου του 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών θα πληρώσουν παραπάνω από 15 έως και 60 ευρώ. Στην εικόνα πιο πάνω μπορείτε να δείτε αναλυτικά το ποσό που θα πληρώσει κάθε όχημα σύμφωνα με τον κυβισμό του.
Τελικά αυτοί που θα πληρώσουν τα περισσότερα είναι όσοι μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν από το καθεστώς των τελών κυκλοφορίας (για οχήματα με εκπομπές από 91 γρ. και άνω), αφού θα πληρώσουν από 82 έως και 90 ευρώ. Στις υπόλοιπες κατηγορίες οι διαφορές είναι αμελητέες και σίγουρα δεν δικαιολογούν το θόρυβο των προηγούμενων ημερών.

