Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Συμβουλές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Συμβουλές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Επιτρέπεται το αλκοόλ στη δίαιτα;


Γράφει ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευμένης Π. Καραφυλλίδης
Άραγε ποτό και δίαιτα μπορούν να συνυπάρχουν;
Φυσικά και μπορούν, αρκεί η κατανάλωση αλκοόλ να γίνεται με μέτρο ώστε να μην υπάρχει υπερπρόσληψη «άδειων» θερμίδων.Οι μελέτες δείχνουν ότι εάν είστε ικανοποιημένοι από το βάρος σας ή τρώτε μια υγιεινή-ισορροπημένη διατροφή και ασκείστε συστηματικά τότε είναι πιθανό ότι μπορείτε να πιείτε (συγκρατημένα) χωρίς να αυξηθεί το βάρος σας.
Να θυμάστε ότι είναι μια πράξη ισορροπίας-οι θερμίδες που καταναλώνονται έναντι των θερμίδων που «καίγονται» - μεταβολίζονται.
Οπότε, πρίν καταναλώσετε αλκοόλ φροντίστε να είστε συγκρατημένοι ώστε να μην το μετανιώσετε όταν γυρίσετε σπίτι.
Το αλκοόλ περιέχει κινδύνους. Η αυτοσυγκράτησή σας μειώνεται όσο περισσότερο πίνετε. Τα πολλά «βάλε μου άλλο ένα» μπορεί να οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις, κάτι το οποίο εάν γίνετε μόνο 1-2 φορές το χρόνο δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα προκύπτει όταν αυτό επαναλαμβάνεται συχνά.



Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Τέλος εποχής για τα Windows XP...

Πάνε και αυτά...

Θυμάμαι τον εαυτό μου όταν έκανα την αλλαγή από Windows Millenium σε Windows  XP...

Είχα πάθει την πλάκα μου με το πόσο όμορφα τα είχανε κάνει αλλά πάνω από όλα με την ευχρηστία τους... Και μιλάμε για το σωτήριο έτος 2001 ( λίγο μετά την είσοδο της Ελλάδας στο ευρώ(πουλο)...

Πλέον 13 χρόνια μετά η Microsoft σταμάτησε την υποστήριξη και τις ενημερώσεις για το θρυλικό εκείνο λειτουργικό...

Τι κάνουμε τώρα? 

Αυτή είναι μία καλή ερώτηση με πολλές απαντήσεις...


  1. Αλλάζουμε λειτουργικό.  πχ. vista ( δεν θα τα πρότεινα ) , 7 , 8 , 8.1
  2. Αλλάζουμε antivirus και βάζουμε κάτι πιό της προκοπής πακέτο με ένα firewall
  3. Αλλάζουμε πισί ( κομματάκι δύσκολο λόγω χάλια οικονομικών )
Σαν τεχνικός θα μπορούσα να έγραφα και άλλα... Αλλά για να μην τρελαθούμε τελείως ας κάνουμε τα πιό βασικα...

Θα τα ξαναπούμε...


Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Οδηγώντας στο χιόνι


Η οδήγηση στο χιόνι, στο πάγο ή σε μεικτές συνθήκες έχει τα δικά της μυστικά. 

Σας προτείνουμε πρώτα απ’ όλα να το αποφύγετε εάν δεν έχετε τις γνώσεις. Δεύτερον να βάλετε αλυσίδες. Τρίτον να μην προσποιείστε ότι γνωρίζετε ενώ συμβαίνει το αντίθετο. Τέταρτον τα μεγάλα 4χ4 δεν είναι πανάκεια, σκεφτείτε να γλιστρήσει το…περίπτερο σε παγωμένη κατηφόρα, θα σταματήσει…την άνοιξη! Έστω όμως ότι βρισκόμαστε σε μια απρόβλεπτη κατάσταση ή θέλουμε να παίξουμε…

Ξεκινάμε από το πιο βασικό, κάνουμε «reset» στο μυαλό μας και «restart» σε mode «γλιστράει». Σε απλά ελληνικά ξεχνάμε το επίπεδο πρόσφυσης του στεγνού οδοστρώματος, συνειδητοποιούμε ότι η πρόσφυση είναι ελάχιστη ή μηδενική και ότι οποιαδήποτε μεταβολή σε διεύθυνση ή ταχύτητα γίνεται πολύ πιο δύσκολα.
Επιπλέον πολύ βασικό είναι να διαχωρίσουμε τις συνθήκες, άλλο η πούδρα, άλλο ο παγωμένος δρόμος που έχει καθαριστεί από τα μηχανήματα, άλλο ο απάτητος δρόμος, άλλο αυτός που υπάρχουν ροδιές άρα έχει περάσει κάτι…
Ας δούμε σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά μας και που μεταδίδεται η κίνηση στο αυτοκίνητό μας. Υποθέτουμε την πιο συνήθη κατάσταση, κίνηση εμπρός, ελαστικά λίγο φθαρμένα, πούδρα και ανηφόρα. Κινούμαστε διατηρώντας την ταχύτητά μας και  προσπαθούμε να μην τη μεταβάλλουμε καθόλου.
Στρίβουμε με όσο το δυνατόν μικρότερες γωνίες στο τιμόνι και εάν νιώσουμε λίγο σπινάρισμα μειώνουμε γκάζι και τη γωνία στροφής του τιμονιού. Παρότι το αυτοκίνητο έχει ABS στο φρενάρισμα τα πράγματα είναι μάλλον δύσκολα έτσι πρέπει να υπολογίσουμε πολύ πιο μεγάλες αποστάσεις. Έστω και με ABS πατάμε το φρένο προσεκτικά για να μην σπάσουμε την πρόσφυση του ελαστικού που δεν πρόκειται να επανέρθει με την ηλεκτρονική μείωση της πίεσης του φρένου.
Στην κατηφόρα τώρα βάζουμε δεύτερη στο κιβώτιο και την ξεχνάμε, δεν αλλάζουμε σχέση ούτε πατάμε γκάζι, ούτε συμπλέκτη, ούτε φρένο. Εάν χρειαστεί να σταματήσουμε πολύ απαλά, προσεκτικά φρένο και αν γλιστρήσει, που θα γλιστρήσει… προσπαθούμε από πριν να δώσουμε πορεία προς το χαντάκι και όχι προς το γκρεμό.
Στον πάγο
Καταρχήν το αποφεύγουμε. Εάν είναι απόλυτη ανάγκη προσπαθούμε να πατάμε σε σημεία όπου μπορεί να έχει λίγη πρόσφυση, π.χ. στην άκρη που το καθαρισμένο χιόνι έχει σχηματίσει τραχιά επιφάνεια. Σε παγωμένο οδόστρωμα, δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να ξεκινήσουμε σε έδαφος με κλίση ή με τους τροχούς στριμμένους.
Εάν ακόμη και στο ίσιωμα είναι αδύνατον – που πάτε, τρελαθήκατε; – πρέπει να δημιουργήσετε πρόσφυση. Μια εύκολη λύση είναι να παρακαλέσετε κάποιον να καθίσει στο εμπρός καπό πάνω από τους κινητήριους τροχούς. Φυσικά χρειάζεται πολύ προσοχή μην κάνετε κάτι απότομα και τον χτυπήσετε. Δεύτερον ξεφουσκώνετε λίγο τα ελαστικά. Τρίτον βάζετε ένα χαρτόνι, ή ξύλο ή ρούχο πίσω από τα εμπρός ελαστικά κάνετε λίγο πίσω για να το πατήσετε και δοκιμάζετε να ξεκινήσετε πάνω του.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ας δούμε ακόμη μια, αυτή του μεγάλου 4χ4 που προσπαθεί να κατέβει μια παγωμένη πλαγιά. Εάν το αυτοκίνητο σας διαθέτει το ειδικό σύστημα «hill climb» ενεργοποιήστε το! Εάν όχι κινηθείτε ακόμη πιο αργά λόγω υψηλού κέντρου βάρους και μεγάλου βάρους και ει δυνατόν πατήστε τη μια ρόδα στην άκρη μέσα στο χιόνι για καλύτερη πρόσφυση.
Έχετε στο μυαλό σας ότι η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο στον παγωμένο κατήφορο και ένα Panda προσθιοκίνητο κατεβαίνει πολύ πιο άνετα από εσάς, σε μια τέτοια περίπτωση.
Τέλος εάν αποφασίσετε να κινηθείτε σε απάτητο δρόμο έχετε υπόψη σας ότι ο αέρας συσσωρεύει κατά τόπους το χιόνι όπερ μπορεί ξαφνικά το χιόνι να ψηλώσει τόσο που να μην περνάει ο προφυλακτήρας.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ή όπισθεν ή φτυάρι.
Καλές βόλτες!