Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κοινωνία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κοινωνία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Επείγον- Έκκληση για βοήθεια

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 


ΙΒΑΝ:GR 91 0172 3530 0053 5306 0327 546


ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ:ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ


To παιδάκι είναι άρρωστο και τα χρήματα χρειάζονται για την θεραπεία του στην Ρωσία.Να γίνει καλά να βλέπει την Αεκάρα του...Σε αυτά δεν έχει ομάδες και χρώματα.

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

Στα δίχτυα κυκλωμάτων δεκάδες φοιτήτριες – Τις μετατρέπουν σε βαποράκια, ενώ άλλες τις ωθούν στην πορνεία!

collage
Στα δίχτυα κυκλωμάτων έχουν πέσει δεκάδες φοιτήτριες το τελευταίο διάστημα. Κάποιες τις μετατρέπουν σε βαποράκια, όπως στην περίπτωση της Ειρήνης, ενώ άλλες τις ωθούν στην πορνεία.
Σοκ προκαλεί η μαρτυρία φοιτήτριας στο Star αλλά και ιδιοκτήτριας «ροζ» ιστοσελίδας. Η Χρύσα ζήτησε να μιλήσει με αλλοιωμένη φωνή καθώς οι δικοί της δεν γνωρίζουν το μονοπάτι που έχει ακολουθήσει.
-Πόσα χρόνια το κάνεις αυτό το επάγγελμα ;
– Δυο, δυο και ο λόγος βέβαια είναι τα πολύ καλά χρήματα.
– Για πόσα χρήματα μιλάμε ;
-Ε, μιλάμε για 200 ευρώ την ημέρα!
– Σε έχουν προσεγγίσει κυκλώματα ;
-Ναι, ναι σε προσεγγίζουν, για προστασία , αλλά είναι πως θα το αντιμετωπίσεις και εσύ.
Η 26 χρονη φοιτήτρια δεν είναι η μόνη. Ο Καθηγητής Γρηγόρης Λάζος μιλώντας στο Star και την Αννα Σανοζίδου, τονίζει ότι οι εκδιδόμενες φοιτήτριες δεν μπλέκουν στην πορνεία λόγω φτώχειας.
Στη διαδικτυακή ροζ πλατφόρμα που διαθέτει η Ηelga , μόνο του τελευταίους μήνες , έχουν προστεθεί , όπως θα ακούσετε να μας λέει, πάνω από 2.000 φοιτήτριες
Όπως μας αποκάλυψε η Helga (εκδιδόμενη) , οι περισσότερες είναι από την Πάτρα, την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη. Τα κυκλώματα τους τάζουν τεράστιες αμοιβές .Εκείνες πείθονται και φυσικά στο τέλος παίρνουν ψίχουλα. Αν μάλιστα σηκώσουν κεφάλι, τότε πέφτουν και θύματα ξυλοδαρμού.

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Το Star αγκαλιάζει μαθητές από τη Μάνδρα


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Star, στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, πρόσφερε σε 200 μαθητές από δημοτικά σχολεία της πολύπαθης Μάνδρας, και στους γονείς τους, τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την εξαιρετική παιδική παράσταση «Τρελαντώνης», στο θέατρο «Βέμπο» την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου.

Εκεί, βρέθηκε η κάμερα της εκπομπής «Αλήθειες με τη Ζήνα» και κατέγραψε τη χαρά και τον ενθουσιασμό των μικρών θεατών, που δοκιμάστηκαν από τις φοβερές πλημμύρες του 2017 και μέσω του Star τους δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουν μια παράσταση εξαιρετικής αισθητικής, βασισμένη στο βιβλίο της Πηνελόπης Δέλτα, μιας πνευματικής προσωπικότητας, που σφράγισε όχι μόνο την ελληνική παιδική λογοτεχνία, αλλά και τη νεότερη ιστορία μας.

Οι γονείς και οι δάσκαλοι των παιδιών της Μάνδρας, ευχαρίστησαν θερμά το Star για την προσφορά και τη στήριξη του.
Δείτε εδώ το βίντεο από την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα»: https://youtu.be/1Lx1ygnpoo8

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Eurostat: Όλο και περισσότεροι Έλληνες φεύγουν στο εξωτερικό

Eurostat: Όλο και περισσότεροι Έλληνες φεύγουν στο εξωτερικό

Σημαντική αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων που ζουν πλέον στο εξωτερικό, καταγράφηκε το 2017, σύφμωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat.
Ειδικότερα, τo 6% των Ελλήνων ηλικίας 20-64 ετών κατοικούσαν το 2017 σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ. To 2012 το εν λόγω ποσοστό ήταν 4,7% όπως και το 2007.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, συνολικά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) το 3,8% των πολιτών κατοικούσαν σε άλλο κράτος μέλος από το κράτος της ιθαγένειάς τους το 2017, αυξημένο κατά 2,5% σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τα ποσοστά αυτά ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των κρατών-μελών, από 1% για τους πολίτες της Γερμανίας έως 19,7% για τους πολίτες της Ρουμανίας. Επίσης υψηλά ποσοστά καταγράφηκαν στη Λιθουανία (15,0%), στην Κροατία (14,0%), στην Πορτογαλία (13,9%), στη Λετονία (12,9%) και στη Βουλγαρία (12,5%).
Σε γενικές γραμμές, μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται στους απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ, καθώς αποτελούν το 32,4% του συνόλου των πολιτών που έχουν μετοικήσει σε άλλο κράτος-μέλος. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι 31,4%.


Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

Στοιχεία σοκ: Μια στις τρεις γυναίκες έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση

Μετά το μέγα σκάνδαλο Γουάινσταϊν και τις σεξουαλικές επιθέσεις που δέχτηκαν δεκάδες γυναίκες από τον διάσημο Χολιγουντιανό παραγωγό το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προάγει τις στρατηγικές επιδιώξεις του γύρω από την εξάλειψη του φαινομένου. 


Για την πρόληψη και την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητεί να ψηφιστούν βασικές δράσεις, που θα πρέπει να περιληφθούν η αντιμετώπιση των θεμάτων της ανεπαρκούς καταγγελίας και του κοινωνικού στιγματισμού, η καθιέρωση διαδικασιών λογοδοσίας στον χώρο εργασίας, η ενεργός συμμετοχή ανδρών και αγοριών στην πρόληψη της βίας και η δράση για την αντιμετώπιση αναδυόμενων μορφών βίας, π.χ. στον κυβερνοχώρο.

Τα στατιστικά στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την έκθεση του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης του 2014 με τίτλο «Βία κατά των γυναικών» είναι σοκαριστικά. 

-Μία στις τρεις γυναίκες έχει υποστεί σωματική ή σεξουαλική βία κατά την ενήλικη ζωή της

-Σε ποσοστό έως 55% οι γυναίκες στην ΕΕ έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση

-Σύμφωνα με το 32 % του συνόλου των θυμάτων, ο δράστης ήταν ιεραρχικά ανώτερος, συνάδελφος ή πελάτης

-Το 75 % των γυναικών σε επαγγέλματα που απαιτούν προσόντα ή σε ανώτατες διευθυντικές θέσεις έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση, όπως και το 61% των γυναικών που απασχολούνται στον τομέα των υπηρεσιών

-Το 20 % των νέων γυναικών (ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών) στην ΕΕ των 28 έχουν υποστεί παρενόχληση στο διαδίκτυο

-Μία στις δέκα γυναίκες έχει υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή έχει πέσει θύμα ανεπιθύμητης παρακολούθησης με τη χρήση νέων τεχνολογιών


Σύμφωνα με την ανακοίνωσή του, «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταδικάζει απερίφραστα όλες τις μορφές σεξουαλικής βίας, αποδοκιμάζει την ευκολία με την οποία γίνονται ανεκτές οι πράξεις αυτές και ζητά τη δίωξη των δραστών.
 
Το ΕΚ επαναλαμβάνει την έκκλησή που είχε απευθύνει ήδη από το 2014 προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει μια συνολική στρατηγική της ΕΕ και να υποβάλει πρόταση οδηγίας για την καταπολέμηση όλων των μορφών έμφυλης βίας, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής παρενόχλησης και της σεξουαλικής βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών.
 
Το μη νομοθετικό ψήφισμα υιοθετήθηκε με 580 ψήφους υπέρ, 10 κατά και 27 αποχές».

Σεξουαλική παρενόχληση στο Κοινοβούλιο
 
Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τονίζουν ότι θα πρέπει να εξεταστούν επειγόντως και ενδελεχώς τα πρόσφατα δημοσιεύματα των μέσων μαζικής ενημέρωσης σχετικά με τη σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση, να εισαχθεί η υποχρεωτική κατάρτιση όλου του προσωπικού και των βουλευτών σχετικά με τον σεβασμό και την αξιοπρέπεια στην εργασία, να διατηρηθεί ένα εμπιστευτικό μητρώο καταχώρισης των υποθέσεων σε βάθος χρόνου, να συσταθεί μία επιχειρησιακή ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων και να ενθαρρυνθούν τα θύματα να μιλήσουν και να καταγγείλουν τα κρούσματα σεξουαλικής παρενόχλησης μέσω επίσημων διαδικασιών στη διοίκηση του Κοινοβουλίου και/ή στην αστυνομία.
 
Το ΕΚ ζητά από τα κράτη μέλη να εξετάσουν την κατάσταση στα εθνικά τους κοινοβούλιά και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, καταλήγοντας ότι πρέπει «όλοι οι πολιτικοί παράγοντες να ενεργούν ως υπεύθυνα πρότυπα για την πρόληψη και την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης, στα κοινοβούλια και έξω από αυτά».



Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/725589/stoiheia-sok-mia-stis-treis-gunaikes-ehei-upostei-sexoualiki-kakopoiisi/

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Οι Έλληνες νέοι οι πιο απογοητευμένοι στην Ευρώπη

Το Ίδρυμα TUI παρουσίασε την Πέμπτη στο Βερολίνο τα αποτελέσματα μιας έρευνας για τα «πιστεύω» των ευρωπαίων νέων. Στην έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων YouthGov συμμετείχαν 6.000 νέοι μεταξύ 16 και 25 ετών από την Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Πολωνία και την Ελλάδα.
Οι Έλληνες διαφέρουν
Στην έρευνα οι νέοι από την Ελλάδα πέφτουν σε αρκετά σημεία έξω από το κάδρο -ειδικά σε ό,τι αφορά τις απαντήσεις τους στο ερώτημα κατά πόσο είναι ευχαριστημένοι από τους πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς.
Περισσότερο από τους νέους άλλων εθνικοτήτων οι Έλληνες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από την εθνική κυβέρνηση (87%) και τα συνδικάτα (62%) αλλά και από τους θεσμούς της ΕΕ (65%) και την ΕΚΤ (71%). Αυτή δεν είναι η μόνη διαφορά.
Αναφορικά με το τι περιμένουν από τη ζωή τους στο μέλλον, ένα 82% πιστεύει ότι θα ζήσει σε δυσμενέστερες συνθήκες από τους γονείς τους. Ο αντίστοιχος μέσος όρος για τις επτά χώρες της ΕΕ είναι 52%.

Περισσότερα στο http://fimotro.gr/2017/05/05/οι-ελληνες-νέοι-οι-πιο-απογοητευμένοι/

Πηγή: Deutsche Welle




Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Η όμορφη ιστορία του άστεγου Παύλου που άλλαξε τη ζωή του από ένα post στο Facebook (pics)

Συχνά λέγεται ότι το να κάνεις φίλους στο Facebook που δεν ξέρεις ή δεν έχεις δει ποτέ στη ζωή σου, μπορεί να σε οδηγήσει στην αλλοτρίωση, στην κατάθλιψη ή σε κινδύνους. Στην περίπτωση του Παύλου, το Facebook προσέφερε μία νέα ζωή.
Η όμορφη ιστορία του άστεγου Παύλου που άλλαξε τη ζωή του από ένα post στο Facebook (pics)
Ο Παύλος είναι ένας από τους άστεγους της Αθήνας. Ψάχνοντας ένα μέρος που θα μπορούσε να ξαπλώσει χωρίς να βρέχεται και να κρυώνει, διανυκτέρευε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Τον Παύλο συνάντησε τυχαία έξω από ένα σουπερμάρκετ στη Βάρη ο Στέφανος. Δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους. Τον ρώτησε τι θα μπορούσε να του αγοράσει για να φάει και εκείνος απάντησε: «Μία τυρόπιτα, παρακαλώ». Οι δυο τους έπιασαν κουβέντα. Ο Στέφανος έμαθε ότι ο Παύλος δεν είχε οικογένεια, πως είχε εργαστεί από υπάλληλος γραφείου έως οικοδόμος και μία μέρα κατέληξε στον δρόμο χωρίς δουλειά - όπως θα μπορούσε να είχε συμβεί σε οποιονδήποτε άλλον. Αν και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει επίσημη καταμέτρηση των αστέγων από την ελληνική πολιτεία, σύμφωνα με υπολογισμούς, ο αριθμός τους φτάνει τους 40.000 σε όλη την χώρα.
Ο Στέφανος έκανε μία ανάρτηση στο Facebook, ζητώντας από άλλους χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί του σε περίπτωση που μπορούσαν να βοηθήσουν τον Παύλο.  Η ανταπόκριση ήταν άμεση. Περισσότεροι από 100 άγνωστοι άνθρωποι έστειλαν inbox για να βοηθήσουν τον Παύλο να βρει σπίτι και δουλειά.
Ένας από αυτούς είναι ο Κώστας, ένας 64χρονος συνταξιούχος που μένει στο Λαγονήσι. Μόλις είδε την ανάρτηση του Στέφανου, κινητοποιήθηκε αμέσως. Όπως είπε στο VICE, «έμαθα μέσω του Facebook ότι ο Παύλος χρειάζεται βοήθεια. Την ανάρτηση έκαναν άνθρωποι που δεν γνωρίζω προσωπικά. Έτσι είδα τη δημοσίευση του Στέφανου και θεώρησα αναγκαίο να επικοινωνήσω μαζί του, μιας και μπορούσα να βοηθήσω».
Ο Κώστας έκανε αίτημα φιλίας, έστειλε μήνυμα, γνωρίστηκε με τον Στέφανο και έτσι, από χθες το βράδυ ο Παύλος έχει κάπου να μείνει. «Συναντηθήκαμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος, από όπου τον πήρα και πήγαμε σπίτι μου. Μπορεί να μείνει μαζί μου για όσο καιρό χρειαστεί. Ελπίζω μόνο να είμαι εύκολος στη συμβίωση», λέει.
Μία μέρα μετά την κινητοποίηση μέσω Facebook, o Παύλος έχει ήδη ξεκινήσει ραντεβού με ανθρώπους που του προσφέρουν εργασία. Οι προτάσεις ξεπερνούν ήδη τις δέκα και γίνονται προσπάθειες με αυτές τις προτάσεις να βοηθηθούν άλλοι άστεγοι που χρειάζονται βοήθεια. Πριν από 24 ώρες, τίποτα από αυτά δεν υπήρχε.
«Όταν βλέπεις έναν άνθρωπο στον δρόμο που ζητάει βοήθεια με μία ταμπέλα στα χέρια, δεν μπορείς να μην κάνεις κάτι», λέει ο Κώστας. «Σήμερα αισθάνομαι ένα βάρος για όλους αυτούς τους ανθρώπους που βρέθηκαν στο δρόμο ξαφνικά. Όμως αισθάνομαι λίγο καλύτερα από χθες, από τη στιγμή που είδα τη φωτογραφία του Παύλου. Δυστυχώς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε όλο τον κόσμο. Μπορούμε όμως να βοηθήσουμε τον έναν».
Πηγή: vice.com/gr

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Αλεξάνδρα Πασχαλίδου για τον ρατσισμό που βίωσε ως παιδί Ελλήνων μεταναστών: «Με απειλούσαν με ομαδικό βιασμό»

Αλεξάνδρα Πασχαλίδου για τον ρατσισμό που βίωσε ως παιδί Ελλήνων μεταναστών: «Με απειλούσαν με ομαδικό βιασμό»

Συγκλονίζει η προσωπική μαρτυρία της Ελληνίδας δημοσιογράφου που μετανάστευσε στη Σουηδία μαζί την οικογένειά της στη Σουηδία, όταν ήταν σε ηλικία 6 ετών

Τον εφιάλτη που έζησε ως παιδί Ελλήνων μεταναστών στη Σουηδία, περιγράφει η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου σε ένα σπαρακτικό βίντεο που ανήρτησε στην προσωπική της σελίδα στο Facebook.

Σε αυτό, η Ελληνίδα δημοσιογράφος περιγράφει τις ανώνυμες απειλές που έφταναν στο σπίτι όπου ζούσε με την οικογένειά της. «Θα σκοτώσουμε εσένα και την οικογένειά σου», έγραφε γράμμα που βρήκαν στο γραμματοκιβώτιο του σπιτιού τους. Η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου ήταν μόλις 9 ετών. Στην πορεία της ζωής της, πορωμένοι ρατσιστές δεν δίστασαν να την απειλήσουν ότι θα έθεταν σε κίνδυνο τη σωματική της ακεραιότητα ή ότι θα την υπέβαλαν σε σεξουαλικά βασανιστήρια.

Η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου περιγράφει τον ρατσισμό που βίωσε:

«Γουρούνι με μαύρα μαλλιά». «Αν δεν φύγεις από τη χώρα σε 24 ώρες θα σκοτώσουμε εσένα και την οικογένειά σου». Όταν αυτό το ανώνυμο γράμμα έφτασε στο σπίτι μου με το ταχυδρομείο, ήμουν 9 ετών. Ηρθα στη Σουηδία στα έξι μου χρόνια. Ο πατέρας μου ήταν Ελληνας μετανάστης, καθαριστής. Μέναμε σε ένα μέρος όπου ζούσαν κυρίως πρόσφυγες και μετανάστες. Μεγάλωσα σε μια οικογένεια χωρίς βιβλία ή εφημερίδες. Η μητέρα μου πήρε το γράμμα και πήγε στην αστυνομία. Οταν επέστρεψε, μας είπε: ''Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα επειδή η απειλή είναι ανώνυμη''.

Είμαι ευγνώμων και προνομιούχος που δουλεύω ως δημοσιογράφος στη Σουηδία. Από την πρώτη μου μέρα στη δουλειά, 20 χρόνια πριν (μέχρι σήμερα) με έχουν αποκαλέσει πόρνη, τσούλα, αηδιαστική μετανάστρια. Εβραία, τσιγγάνα, μουσουλμάνα!

Μου έλεγαν ότι θα μου κόψουν τη γλώσσα. Οτι θα μου κόψουν τα δάχτυλα. Οτι θα μου σπάσουν τα γόνατα. Οτι θα έπρεπε να αυτοκτονήσω, αλλιώς θα με σκοτώσουν αυτοί. Μου έλεγαν να πάω στο σπίτι μου αλλιώς θα με στείλουν αυτοί στο σπίτι μου!

Με απειλούσαν με ομαδικό βιασμό, με σεξουαλικά βασανιστήρια. Υπάρχουν μέρες που ξυπνάω το πρωί με λεκτική βία και κοιμάμαι με σεξιστικά, ρατσιστικά σχόλια στο κεφάλι μου.

Οταν πήγα στην αστυνομία μου είπαν: ''Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, η απειλή είναι ανώνυμη''.

Δυστυχώς δεν είμαι η μόνη. Είμαι ένας από τους εκατομμύρια ανθρώπους που φοβούνται για τη ζωή τους, νιώθουν απροστάτευτοι και έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στη δικαιοσύνη.

Στις μέρες μας, εκτός από τους ανώνυμους, υπάρχει νέα απειλή από πολιτικούς και ΜΜΕ, που ομαλοποιούν και προβάλλουν ως συνηθισμένο τον σεξισμό και τον ρατσισμό.

Οι λέξεις είναι όπλα. Αν συνεχίσετε να βομβαρδίζετε τους ανθρώπους με προειδοποιήσεις για τους «παράνομους», «κακούς», «απειλητικούς» μετανάστες, που εισβάλλουν στην χώρα και τον πολιτισμό σας. Αν συνεχίσετε να τους δαιμονοποιείτε, τότε κάποια στιγμή κάποιος θα εκραγεί. Οι λέξεις θα γίνουν πράξη.

Η δημοκρατία είναι μια λέξη. Απαιτεί καθημερινή δράση από όλους μας. Το μίσος δεν είναι ελευθερία έκφρασης. Είναι έγκλημα.

Αν ο ελεύθερος λόγος είναι το οξυγόνο της δημοκρατίας, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο κάθε πολίτης μπορεί να αναπνεύει.

Ας αγωνιστούμε. Ας αγωνιστούμε για πλουραλισμό, για ενότητα στην πολυμορφία. Ας αγωνιστούμε για τη δημοκρατία».



Δείτε το βίντεο στο http://www.protothema.gr/life-style/article/661981/alexandra-pashalidou-gia-ton-ratsismo-pou-viose-os-paidi-metanaston-me-apeilousan-me-omadiko-viasmo/

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Τραγικό. 1 στους 5 Έλληνες δεν μπορεί να τραφεί λόγω κρίσης!


Το 34% του πληθυσμού ξοδεύει περίπου το 75% των εισοδημάτων του για την κάλυψη λογαριασμών και χρεών!

assets_large_t_942_44904960Άκρως ανησυχητικά είναι τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας για τις συνθήκες διαβίωσης των Ελλήνων, την κατάσταση της υγείας τους καθώς και της πρόσβασής τους σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ενδεικτικό είναι ότι ένας στους πέντε Έλληνες δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο δεν μπορούσε να τραφεί ικανοποιητικά ο ίδιος ή η οικογένειά του εξαιτίας οικονομικών λόγων!
Την ίδια στιγμή, το 34% του πληθυσμού ξοδεύει περίπου το 75% των εισοδημάτων του για την κάλυψη λογαριασμών και χρεών και το 15% ξοδεύει το σύνολο του εισοδήματός του για τους ίδιους λόγους. Μάλιστα ποσοστό 33,13% αντιμετωπίζει αρκετές ή πολύ σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να αντεπεξέλθει σε οφειλές και λογαριασμούς.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την πανελλαδική έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου του Τομέα Οικονομικών της Υγείας της ΕΣΔΥ. Πρόκειται για μια διαχρονική ανάλυση της αυτοαναφερόμενης κατάστασης υγείας του ελληνικού πληθυσμού με σκοπό τη διερεύνηση των επιπτώσεων των πολιτικών λιτότητας στις συμπεριφορές υγείας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών GPO.
Ερευνα – γροθιά στο στομάχι: Η κρίση «τσάκισε» τη ζωή των πολιτών
assets_large_t_942_44904963Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Η ανασφάλεια, ο φόβος, ο θυμός, η αγανάκτηση, η απογοήτευση και το άγχος είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα που προκαλεί στο 44,6% των πολιτών η παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας, ποσοστό παρόμοιο με αυτό του Σεπτεμβρίου του 2015 και του Ιανουαρίου της ίδιας χρονιάς.
Ποσοστό 28,8% δηλώνει ότι αδυνατεί να αντεπεξέλθει σε οφειλές και λογαριασμούς «τον περισσότερο καιρό», και ποσοστό 36,9% «μερικές φορές». Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η δυσκολία πληρωμής των οφειλών αυξάνεται σημαντικά από την προηγούμενη μέτρηση του Σεπτεμβρίου 2015 με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη δυσκολία ανταπόκρισης στα καθημερινά έξοδα και την εφορία.
Ερευνα – γροθιά στο στομάχι: Η κρίση «τσάκισε» τη ζωή των πολιτών
Το 15% του πληθυσμού ξοδεύει το σύνολο του εισοδήματός του για την κάλυψη λογαριασμών και χρεών. Το 34% ξοδεύει περίπου το 75% των εισοδημάτων του για τους ίδιους λόγους. Με αποτέλεσμα, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, το 1/5 των Ελλήνων (20,4%) δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο δεν μπόρεσε να τραφεί ικανοποιητικά ο ίδιος ή η οικογένειά του εξαιτίας οικονομικών λόγων. Αυτό το πρόβλημα αντιμετωπίζουν κυρίως οι γυναίκες (23,2%) και τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (24,8%).
Σύμφωνα με τα ίδια αποτελέσματα, σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων (3,4% του συνόλου) δήλωσε ότι τον τελευταίο μήνα δεν μπόρεσε να τραφεί ικανοποιητικά ο ίδιος ή η οικογένειά του τουλάχιστον τις μισές μέρες του μήνα, ενώ ένα άλλο 12,5% είχε το πρόβλημα για 1 ή 2 βδομάδες.
Ερευνα – γροθιά στο στομάχι: Η κρίση «τσάκισε» τη ζωή των πολιτών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2015, διπλασιάστηκε το ποσοστό από 3,4% σε 7% όσων δηλώνουν πως δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να μπορούν να βασιστούν πάνω του αν αντιμετωπίσουν σοβαρά προσωπικά προβλήματα. Αυξημένο επίσης καταγράφεται το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι οι γύρω τους δεν νοιάζονται καθόλου για τις δραστηριότητές τους (από 5,3% σε 7,9%).
Παράλληλα, μειωμένο κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την έρευνα του 2015 και 13,6 μονάδες με αυτή του 2011, καταγράφεται το ποσοστό όσων μπορούν εύκολα να έχουν πρακτική βοήθεια από τους γείτονές τους.
Ερευνα – γροθιά στο στομάχι: Η κρίση «τσάκισε» τη ζωή των πολιτών
Την ίδια στιγμή, ποσοστό 53,4% του συνόλου σήμερα έναντι 43% το 2015 ένιωσε ότι χρειαζόταν περισσότερη συναισθηματική βοήθεια και υποστήριξη απ’ ό,τι είχε κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου.
Το 38,2% του συνόλου δήλωσε ότι δεν μπορεί να εμπιστευτεί τους περισσότερους ανθρώπους. Στις γυναίκες το ποσοστό αυτό φτάνει το 41,6%. Το μεγαλύτερο ποσοστό εμπιστοσύνης στους ανθρώπους δείχνει η ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών με 19,9%.
Το 54% δηλώνει ότι δεν έχει καλή ψυχική υγεία
Καλή και πολύ καλή χαρακτηρίζει την υγεία του το 68,2% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Ποσοστό 24,1% χαρακτηρίζει μέτρια την υγεία του και «κακή» και «πολύ κακή» ποσοστό 7,7%.
Το 37,1% του συνόλου δηλώνει ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα υπήρξαν ημέρες που η σωματική του υγεία δεν ήταν καλή. Υψηλότερο του μέσου όρου εμφανίζεται το ποσοστό στις γυναίκες (40,1%), στους νέους 18-24 ετών (39,3%), στους άνω των 65 ετών (41,8%), στους έχοντες χρόνιο πρόβλημα υγείας (46,8%) και στα παχύσαρκα άτομα (43,5%).
Αυξημένο σε σχέση με τη σωματική υγεία εμφανίζεται το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν ήταν καλή η ψυχική τους υγεία τον τελευταίο μήνα (53,9%). Οι γυναίκες (61%), τα άτομα ηλικίας 25-39 ετών (56,8%), οι έχοντες χρόνιο πρόβλημα υγείας (60,9%) και τα λιπόσαρκα άτομα (65,1%) είναι οι ομάδες που εμφάνισαν τα μεγαλύτερα ποσοστά προβλήματος στην ψυχική υγεία.
Καλή και πολύ καλή θεωρεί την ποιότητα ζωής του το 58,2% των ερωτώμενων. Όσον αφορά την αίσθηση απόλαυσης της ζωής τους περισσότερες αναφορές (42,6%) συγκεντρώνει η απάντηση «Μέτρια». Ένας στους 3 Έλληνες απολαμβάνει τη ζωή του, ενώ ένας στους 5 απολαμβάνει τη ζωή του «λίγο» ή «καθόλου».
Για τους περισσότερους ερωτώμενους (62,4%) η ζωή έχει νόημα πολύ και υπερβολικά. Ένας στους 4 δίνει απάντηση «μέτρια» και παραμένει ένα 10% των ερωτώμενων που θεωρούν ότι δεν έχει νόημα η ζωή τους. Η αίσθηση αυτή κυριαρχεί στις γυναίκες, τις μεγάλες ηλικίες και σε αυτούς που έχουν χρόνιο πρόβλημα υγείας.
Όποιος δεν έχει χρήματα, δεν έχει ιατρική φροντίδα
Τρεις στους δέκα Έλληνες, κυρίως γυναίκες και έχοντες χρόνιο πρόβλημα υγείας, δεν αναζήτησαν ιατρική φροντίδα τον τελευταίο χρόνο, επειδή δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν οικονομικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 μόλις ένας στους τέσσερις Έλληνες που χρειάστηκαν πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας την έλαβε χωρίς να πληρώσει ευρώ, όταν δέκα χρόνια πριν οι μισοί Έλληνες λάμβαναν εντελώς δωρεάν υπηρεσίες.
Την ίδια στιγμή, ο μηνιαίος μέσος όρος δαπάνης των Ελλήνων από την τσέπη τους για αγορά φαρμάκων που δεν καλύπτει ο ασφαλιστικός φορέας είναι 21,1 ευρώ και για συμμετοχή στην αγορά φαρμάκων που συνταγογραφήθηκαν μέσω του ασφαλιστικού ταμείου είναι 29 ευρώ!
Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα της ΕΣΔΥ, η κατανάλωση φαρμάκων στην Ελλάδα το 2016 παρουσιάζει αύξηση (κατά 3%) σε σχέση με το 2015. Η αύξηση αφορά κυρίως σε φάρμακα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση προβλημάτων του καρδιολογικού, του ενδοκρινολογικού, του ορθοπεδικού, του πνευμονολογικού και του γαστρεντερολογικού συστήματος. Η διάρκεια ωστόσο λήψης των φαρμάκων έχει μειωθεί αφού από το 75% των ατόμων που έκαναν λήψη φαρμακευτικής αγωγής για περισσότερους από 6 μήνες το 2015, το ποσοστό σήμερα έχει πέσει στο 68,9%.
Σχεδόν ένας στους τρεις συμμετέχοντες (ποσοστό 28,6%) αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα υγείας κατά την διάρκεια του τελευταίου μήνα και απευθύνθηκε σε υπηρεσία υγείας. Το 4,2% ενώ εμφάνισε κάποιο πρόβλημα δεν απευθύνθηκε τελικά σε επαγγελματία υγείας είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας είτε γιατί τελικά δεν χρειάστηκε.
Το 2006 το 52,6% όσων επισκέπτονταν κάποια υπηρεσία υγείας δεν πλήρωνε τίποτα από την τσέπη του. Το αντίστοιχο ποσοστό σήμερα βρίσκεται στο 25,8%. Οι μισοί περίπου σήμερα (49,7%) πληρώνουν έως 50 ευρώ, ενώ αυξημένο σε σχέση με το 2006 είναι και το ποσοστό όσων πληρώνουν από 51 ? 150 ευρώ. (από 15,1% σε 18,0%).
Εντυπωσιακό είναι το εύρημα της έρευνας αναφορικά με τη νοσηλεία στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Συγκεκριμένα, από την διαχρονική εξέλιξη των εισαγωγών για νοσηλεία παρατηρείται την τελευταία 10ετία μια μικρή μείωση (από 9,9% σε 8,3%) των εισαγωγών και ταυτόχρονα μια μικρή αύξηση (από 2% σε 3,1%) των εισαγωγών στα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα. Ωστόσο, ο μέσος όρος εισαγωγών παραμένει σχετικά σταθερός τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά νοσοκομεία.
Αυξημένες παρουσιάζονται σε σχέση με το 2006 οι εισαγωγές που σχετίζονται με παροδικά προβλήματα (κατά 20,9%) και με τα χρόνια νοσήματα (κατά 5,1%). αντίθετα μειωμένες εμφανίζονται οι εισαγωγές λόγω ατυχημάτων (κατά 5,1%).
Όπως προκύπτει από την έρευνα, η νοσηλευτική δαπάνη στην Ελλάδα παραμένει σε μεγάλο ποσοστό μηδενική αφού το 49,7% έναντι 52,6% το 2006 δεν πληρώνει τίποτα από την τσέπη του. Ωστόσο, έχει αυξηθεί κατά την διάρκεια των τελευταίων 10 ετών το ποσοστό όσων πληρώνουν έως 200 ευρώ για νοσοκομειακές υπηρεσίες (από 6,9% σε 15,6%). Επίσης, και στις δευτεροβάθμιες υπηρεσίες υγείας μειώνεται η πλήρης κάλυψη του ταμείου από 64,3% σε 54% και ταυτόχρονα αυξάνεται η συμμετοχή του ασφαλισμένου στα έξοδα νοσηλείας. Μικρή αύξηση παρουσιάζει η χρήση της ιδιωτικής ασφάλισης (από 2,6% σε 5,5%).




Πηγές : imerisia.gr, fimotro.gr

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Ρεκόρ κατασχέσεων λογαριασμών το Νοέμβριο

Ρεκόρ κατασχέσεων λογαριασμών το Νοέμβριο
Στις 826.211, έφτασαν στο τέλος Νοεμβρίου οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και άλλων περιουσιακών στοιχείων για χρέη προς την εφορία με το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμων οφειλών να έχουν φτάσει 94,2 δισ. ευρώ με περίπου 900 εκατ. ευρώ να έχουν δημιουργηθεί μέσα σε ένα μήνα.

Παρά την… υπεραπόδοση κατά 1,5 δισ. ευρώ που καταγράφουν τα δημόσια έσοδα το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου, η κατάσταση μετά την υπερφορολόγηση των τελευταίων μηνών διαγράφεται ζοφερή σε ό,τι αφορά τη φοροδοτική ικανότητα των φορολογουμένων.
Οι 2 στους 3 από το σύνολο των 6,2 εκατ. φορολογουμένων (4.312.287) έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία, από αυτούς οι 1.683.929 έχουν καθυστέρηση που επισείει τον κίνδυνο λήψης αναγκαστικών μέτρων από τη ΓΓΔΕ, την «Ανεξάρτητη» Αρχή Δημοσίων Εσόδων. 





Περισσότερα στο http://www.ertopen.com/news/ellada/item/41670-rekor-kataschesewn-logariasmwn-to-noembrio

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Βρέφη «στα αζήτητα» μεγαλώνουν στα νοσοκομεία

Βρέφη «στα αζήτητα» μεγαλώνουν στα νοσοκομεία

Μια «μητέρα» «γεννιέται» στο νοσοκομείο «Έλενα Βενιζέλου», ώστε να φιλοξενήσει στην «αγκαλιά της» τα βρέφη που εγκαταλείπονται στα δημόσια μαιευτήρια και ο χρόνος παραμονής τους ξεπερνά τους τέσσερις μήνες.

Πρόκειται για την Μονάδα Αναμονής Παιδιού, που θα φιλοξενεί τα εγκαταλελειμμένα βρέφη, καθώς και αυτά που έχει αφαιρεθεί ο γονεϊκός ρόλος, από τις εισαγγελικές αρχές, των δύο δημόσιων μαιευτηρίων «Ε. Βενιζέλου» και «Αλεξάνδρα», με στόχο να καλύψει τις αναπτυξιακές τους ανάγκες. 

Σήμερα τα μωρά φιλοξενούνται στην Μονάδα Νεογνών και όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής των δύο νοσοκομείων, Δημήτρης Βεζυράκης, τα βρέφη αυτά μένουν, κατά μέσο όρο, πάνω από τέσσερις μήνες στα μαιευτήρια. Με δεδομένο ότι οι τρεις πρώτοι μήνες είναι πολύ σημαντικοί για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, δόθηκε εντολή από τον υπουργό Υγείας, να εξευρεθεί λύση και προς το σκοπό αυτό αποφασίστηκε η δημιουργία της Μονάδας Αναμονής Παιδιού, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την 1η Υγειονομική Περιφέρεια, ενώ ήδη έχουν εκφράσει τη διάθεση δωρεών διάφοροι φορείς, όπως αναφέρει ο διοικητής. 

«Τα οφέλη της λειτουργίας της «ΜΑΝΑ» παιδιού που θα προσομοιάζει σε σπιτικό περιβάλλον, συνίστανται και σε προληπτικό χαρακτήρα, αφού η λήψη των ερεθισμάτων (οπτικών, ακουστικών και απτικών) θα συνεισφέρει στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών». 

Όπως είναι γνωστό, τονίζει ο κ Βεζυράκης, τρεις βασικοί παράγοντες συντελούν στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Η αγάπη, τα ερεθίσματα και η αποκλειστικότητα. 

«Εμείς μόνο αποκλειστικότητα δεν μπορούμε να παρέχουμε, γι’ αυτό άλλωστε προτείνουμε την άμεση τοποθέτηση των παιδιών σε οικογένειες», υπογραμμίζει. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από την αρχή του 2016 μέχρι σήμερα, φιλοξενήθηκαν στα δύο νοσοκομεία 60 βρέφη, 22 στο «Έλενα Βενιζέλου» και 38 στο «Αλεξάνδρα». 

Από αυτά, τα 21 μεταφέρθηκαν στο ίδρυμα «Μητέρα», τα 16 τα παρέλαβαν οι εκτεταμένες οικογένειες (παππούδες, γιαγιάδες, γονείς), 3 μεταφέρθηκαν σε άλλες δομές (18 ΑΝΩ, γυναικείες φυλακές), 1 τοποθετήθηκε σε ανάδοχη οικογένεια, μέσω του προγράμματος «Ανάδοχη πρώτη αγκαλιά» και τα 19 παραμένουν φιλοξενούμενα (10 στο «Έλενα Βενιζέλου» και 9 στο «Αλεξάνδρα»). 

Το 2015 φιλοξενήθηκαν συνολικά 82 βρέφη, εκ των οποίων τα 39 στο «Έλενα Βενιζέλου» και τα 43 στο «Αλεξάνδρα». 

Από αυτά, τα 38 μεταφέρθηκαν στο ίδρυμα «Μητέρα» και τα 34 τα παρέλαβαν οι εκτεταμένες οικογένειες, ενώ 2 τοποθετήθηκαν σε ανάδοχες οικογένειες και 4 σε άλλες δομές. 

Η πρώτη διαπίστωση από τα στοιχεία του 2015, που είναι ενισχυτική, όπως υποστηρίζει ο κ. Βεζυράκης, είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό (41% περίπου) επιστρέφουν στην ευρύτερη οικογένειά τους, ενώ το 46% μεταφέρεται στο ίδρυμα «Μητέρα» για περαιτέρω προστασία και αποκατάσταση. 

Στόχος των αρμοδίων υπηρεσιών των δυο νοσοκομείων, είναι να μειωθεί ο ιδρυματικός χρόνος και τα παιδιά να μεγαλώνουν σε οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και να αναδειχθεί περισσότερο ο θεσμός της ανάδοχης οικογένειας, που παρά την επιδότηση από 250-850 ευρώ, ο αριθμός των αιτήσεων για αναδοχή είναι πολύ μικρός σε σχέση με τον αριθμό των αιτήσεων για υιοθεσία. «Απαιτείται η πληροφόρηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου για το θεσμό της ανάδοχης οικογένειας, όπως επίσης και η εγρήγορση όλων των κοινωνικών υπηρεσιών σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης», καταλήγει ο κ. Βεζυράκης.

πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/133275/vrefi-sta-azitita-megalonoun-sta-nosokomeia

Συνελήφθη η γυναίκα που είχε κρύψει το πτώμα του άνδρα της στον καταψύκτη

Η αποκάλυψη του μυστικού που έκρυβε το διαμέρισμα της Καλλιθέας είχε προκαλέσει αίσθηση.  Η γυναίκα έπεσε στα χέρια των αρχών στα σύνορα Βουλγαρίας – Ρουμανίας.




Με τη σύλληψη της 49χρονης πρώην συζύγου του 63χρονου ναυτικού, η σορός του οποίου είχε βρεθεί μέσα σε καταψύκτη σε διαμέρισμα της Καλλιθέας πριν από περίπου έναν χρόνο, έκλεισε και ουσιαστικά ο φάκελος της δολοφονίας του.

Η 49χρονη, που είχε διαφύγει στην πατρίδα της μαζί με τον ανήλικο γιο της, συνελήφθη στα σύνορα Βουλγαρίας και Ρουμανίας από τις τοπικές αστυνομικές αρχές βάσει του εντάλματος σύλληψής της, που είχαν εκδόσει οι ελληνικές αρχές.

Αυτό που μένει τώρα είναι εάν η 49χρονη θα εκδοθεί στη χώρα μας, αλλά και τί θα γίνει με τον 14χρονο γιο της.

Σύμφωνα με την έρευνα τών αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ζωής η 49χρονη ήταν ο "εγκέφαλος" της δολοφονίας του πρώην συζύγου της και είχε ζητήσει τη βοήθεια μιας 26χρονης ομοεθνούς της, προκειμένου να εκτελέσει το σατανικό της σχέδιο.

Εκείνη την έφερε σε επαφή με έναν 29χρονο Ρουμάνο καθώς και δύο ομοεθνείς του και όλοι μαζί έκλεισαν το «ραντεβού θανάτου» στον 63χρονο. Μόλις ο άτυχος άνδρας μπήκε στο διαμέρισμα της 49χρονης, οι δράστες τού επιτέθηκαν. Τον αιφνιδίασαν, τον χτύπησαν, τον έδεσαν χειροπόδαρα και του κάλυψαν το κεφάλι με πανί.                                                                                                                                                                                                                                                                                   πηγή: http://www.ant1news.gr/news/Society/article/460048/synelifthi-i-gynaika-poy-eixe-krypsei-to-ptoma-toy-andra-tis-ston-katapsykti

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Ο πρώτος πτυχιούχος Πανεπιστημίου με σύνδρομο Down, ένας άνθρωπος με ειδικές ικανότητες και θέληση για ζωή, μιλάει για την «καθυστερημένη» κοινωνία


Ο πρώτος πτυχιούχος Πανεπιστημίου με σύνδρομο Down, μιλάει για την «καθυστερημένη» κοινωνία...

Η WELT ON LINE μίλησε με τον Πινέδα για τη μάθηση, την «καθυστέρηση» και για τα υπερπροστρατευμένα παιδιά.

Ο Πάμπλο τελείωσε τις σπουδές του παιδαγωγού και έκανε την πρακτική εξάσκηση στην Κόρδοβα. Έδωσε τις εξετάσεις για την άδεια άσκησης επαγγέλματος και του μένουν μόνο τέσσερις ακόμα για να τελειώσει τις σπουδές του σε ψυχολογία και παιδαγωγικά. Στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Μάλαγκα προβλήθηκε η ταινία «Me too» που είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του Πινέδα και στην οποία ο ίδιος κρατά το βασικό ρόλο.

Με τον Πινέδα μίλησε ο Jan Marot.

WELT ONLINE: Πώς βιώσατε προσωπικά το σύνδρομο Down;

Πάμπλο Πινέδα: Δεν ήταν οι γονείς μου που μου το είπαν. Ήταν ο δάσκαλός μου. Ήμουν περίπου εφτά χρονών, όταν με ρώτησε αν ήξερα τι είναι το σύνδρομο Down. Φυσικά, απάντησα ναι. Με κοίταξε έντονα και μου εξήγησε τη γενετική του συνδρόμου Down. Στην ηλικία αυτή ήταν πραγματικά πολύ σκληρό. Για μένα αυτό ακουγόταν σαν αραμαϊκά. Ήταν πολύ βαρύ. Του έθεσα μόνο δύο ερωτήσεις: «Είμαι χαζός;». Απάντησε «Όχι». «Μπορώ να συνεχίσω να πηγαίνω στο σχολείο με τους φίλους μου;». Απάντησε «Κανένα πρόβλημα». Τα υπόλοιπα μου ήταν παντελώς αδιάφορα.

WELT ONLINE: Όπως η πλειοψηφία των παιδιών με σύνδρομο Down στην Ισπανία. Το 85% πηγαίνουν σε ένα κανονικό σχολείο.

Πινέδα: Ναι, τώρα. Όμως παλαιότερα δεν υπήρχε η ένταξη. Αυτό είναι η κορυφή μιας ανάπτυξης. Εγώ ήμουνα ο πρώτος μαθητής με σύνδρομο Down που πήγα σε ένα δημόσιο σχολείο.

WELT ONLINE: Τι αναμνήσεις έχετε από τα χρόνια του σχολείου;

Πινέδα: Στο σχολείο διασκέδαζα πολύ, περνούσα πολύ καλύτερα απ” ό,τι με τους φίλους μου. Είχα υπέροχες, ενδιαφέρουσες και πολύ σκληρές εμπειρίες. Συνολικά ήταν μια απίστευτα πλούσια φάση της ζωής μου. Υπήρχαν καλύτερες και χειρότερες μέρες. Ιδιαίτερα η εφηβεία ήταν σκληρή. Αλλά αυτή είναι πάντα μια δύσκολη περίοδος. Εγώ δεν μπορούσα μερικές φορές να ζήσω με το σώμα μου και μέσα σ” αυτό.

WELT ONLINE: Γιατί επιλέξατε τις παιδαγωγικές σπουδές;

Πινέδα: Σαν παιδί είχα πολλές ιδέες. ΄Ηθελα να γίνω δικηγόρος, κατόπιν δημοσιογράφος. Τότε ένας καθηγητής και μέντοράς μου με συμβούλεψε να γίνω δάσκαλος, γιατί τα παιδαγωγικά προσφέρουν περισσότερες επιλογές. Μου είπε ότι οι άλλες επιστήμες είναι σκληρές και ανταγωνιστικές. Δεν το έχω μετανιώσει ούτε δευτερόλεπτο. Μου αρέσει να εργάζομαι με παιδιά, νιώθω πολύ χρήσιμος.

WELT ONLINE: Ακολουθείτε αυστηρά κάποιο σταθερό ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης;

Πινέδα: Από το τίποτα βγαίνει μόνο το τίποτα. Μελετώ λοιπόν, περίπου 6-7 ώρες τη μέρα. Τα βράδια τα έχω ελεύθερα. Διαβάζω πάντα με μουσική. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, οι σπουδές δεν είναι εύκολες και το σύνδρομο Down με περιορίζει κατά 30%, πράγμα που τις καθιστά δυσκολότερες. Ο καθένας πρέπει να παλεύει για το μέλλον του.

WELT ONLINE: Τι σημαίνει και τι σημασιοδοτεί το είναι κανείς ο πρώτος με σύνδρομο Down πτυχιούχος στην Ευρώπη;

Πινέδα: Είναι μια μεγάλη ευθύνη. Γνωρίζω ότι οι πατέρες και οι μητέρες που έχουν παιδιά με σύνδρομο Down χρειάζονται κάποιον να τους δείξει και να τους πει «Το παιδί σου μπορεί να το κάνει αυτό». Και τα μέσα μπορούν να συνδράμουν, καθώς ψάχνουν για αξιόλογες ειδήσεις. Θέλω να δώσω πρόσωπο σε ένα κομμάτι του πληθυσμού, που σχεδόν ποτέ δεν θεωρείται αντικείμενο είδησης. Αρέσω στα μέσα – μου τηλεφωνούν τριάντα φορές τη μέρα. Αυτό είναι μερικές φορές εξαντλητικό.

WELT ONLINE: Σας έχουν ήδη προσφέρει θέσεις εργασίας;

Πινέδα: Όχι ακόμη. Όταν πετύχω τις εξετάσεις και πάρω την άδεια άσκησης επαγγέλματος του δάσκαλου, θα πλησιάσω το στόχο μου, να έχω δηλαδή ένα σταθερό εισόδημα. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας στη Σεβίλλη συγκατοικούσα με ένα συνάδελφο. Για μένα έχει μεγάλη σημασία να οργανώσω την ανεξαρτησία μου. Δεν ξέρω ακόμη πού θα εργαστώ. Μπορεί στην επιμόρφωση, στον επαγγελματικό προσανατολισμό, στην συμβουλευτική, ποιος ξέρει. Είμαι ευέλικτος.

WELT ONLINE: Τι είναι, κατά τη γνώμη σας, η « οπισθοδρομική / καθυστερημένη κοινωνία»;

Πινέδα: Το μεγαλύτερο έλλειμμα της κοινωνίας είναι το ότι δεν μπορεί να κατανοήσει τη διαφορετικότητα. Λόγω της έλλειψης κατανόησης κολλά κάποιες ταμπέλες. «Οι ομοφυλόφιλοι», «οι Ξένοι/ μετανάστες» και φτάνει μέχρι του σημείου «Οι γυναίκες». Χωρίζουν σε ομάδες, δεν ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν «το διαφορετικό». Το απομονώνουν, το απλοποιούν ή το αποφεύγουν με κάθε τρόπο. Δημιουργούνται στερεότυπα, προκαταλήψεις μέχρι και λέξεις, όπως «discapacidad» (ανικανότητα) στα ισπανικά για να δηλωθεί η έννοια της υστέρησης ή καθυστέρησης…

WELT ONLINE: Ποια εναλλακτική λύση θα υπήρχε για σας; Διότι και η ισπανική λέξη «Minusvalido» που χρησιμοποιείται («κατώτερος/ κατώτερης αξίας») δεν είναι σε καμιά περίπτωση κατάλληλη.

Πινέδα: Είναι προσβολή να αποκαλείς κάποιον «ανίκανο» ή «καθυστερημένο». Γιατί να μην τον αποκαλείς «αλλιώτικο» ή «διαφορετικό άνθρωπο»; Με τον όρο σύνδρομο Down περιγράφεται μια γενετική μετάλλαξη κατά την οποία το χρωμόσωμα 21 παρουσιάζεται τρεις φορές, εξού και ο όρος τρισωμία-21.

WELT ONLINE: Ποια είναι η γνώμη σας για την έκτρωση εμβρύων στα οποία έχει προγεννητικά διαγνωστεί κάποια καθυστέρηση, πράγμα που αποτελεί αντικείμενο αντιπαράθεσης αυτή την εποχή στη Γερμανία;

Πινέδα: Είμαι αντίθετος στην έκτρωση. Όχι για ηθικούς λόγους, αλλά λόγω της εμπειρίας μου. Είναι δύσκολες καταστάσεις και εμπειρίες, αλλά σε εμπλουτίζουν ως άνθρωπο. Εξαιτίας της έκτρωσης κάποιος/α δεν θα τις βιώσει ποτέ. Γονείς με παιδιά που είναι «διαφορετικά» γίνονται καλύτεροι γονείς. Γίνονται ανεκτικότεροι και πιο αλληλέγγυοι. Δεν είναι καλό να επιλέγεις ένα παιδί «a la carte». Σε τελική ανάλυση, επιλέγουμε το τέλειο. Και όταν όλοι είναι ίδιοι, τότε είμαστε σε πολλά φτωχότεροι. Ακόμη και τα λουλούδια διαφέρουν, αλλά όλα είναι όμορφα. Αυτή η τάση για ομογενοποίηση είναι κακή. Όταν όλοι σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, έχουν την ίδια εμφάνιση, είναι όλοι ομοιόμορφοι, αυτό είναι ο φασισμός.

WELT ONLINE: Η ταινία που είχε τη ζωή σας ως έμπνευση, είχε ρομαντικά στοιχεία. Ονειρεύεστε να κάνετε τη δική σας οικογένεια;

Πινέδα: Αυτό είναι δύσκολο. Η λογοτεχνία για το σύνδρομο Down στρέφεται κυρίως γύρω από τη γενετική, την αντίληψη ή τη συμπεριφορά. Ποτέ δεν συζητιέται η συμπάθεια ή ο έρωτας μεταξύ ανθρώπων με σύνδρομο Down. Σ” αυτό ακριβώς φαίνεται η μεγάλη δύναμη της ηθικής. Στην Ισπανία, μετά από 40 χρόνια δικτατορίας του Φράνκο και με μια σταθερά διαμαρτυρόμενη καθολική εκκλησία, αυτό αποτελεί θέμα ταμπού. Είναι δύσκολο να μιλήσεις για σεξ. Πρέπει τελικά κανείς να διαχωρίσει την ηθική από την πράξη. Μερικά Μέσα έχουν μια σχεδόν άρρωστη απληστία να δημιουργούν εντυπώσεις (να προκαλούν). Αρνήθηκα μια πρόσκληση για συμμετοχή σε ένα talk show, που ονομάζεται «La Noria» όπου το θέμα θα ήταν σχετικό με Σεξ και Αναπηρία. Μου ήταν αδύνατο να πάω, ήταν πολύ προκλητικό και αποκλειστικά για δημιουργία εντυπώσεων. Αυτό είναι ένα ιδιωτικό, ακανθώδες θέμα, ακόμα και κάποιοι φίλοι μου με απέτρεψαν από το να συμμετέχω. Οι άνθρωποι της τηλεόρασης έμειναν άναυδοι με την άρνησή μου.

WELT ONLINE: Στην Αυστρία και στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του ναζισμού δολοφονήθηκε αμέτρητο πλήθος ανθρώπων με σύνδρομο Down. Από μεταπολεμικές μελέτες, για χρόνια ήταν διαδεδομένη η εντύπωση ότι το σύνδρομο Down συνδέεται με προσδόκιμο ζωής τα 30 χρόνια.

Πινέδα: Αυτά είναι μύθοι που δημιουργούνται σύμφωνα με την ιστορία των κρατών και της επιστήμης. Η κατάσταση σήμερα είναι τελείως διαφορετική. Φτάνουμε στα γηρατειά. Εξαρτάται από το πόσο υγιείς διατηρούμαστε, σωματικά και πνευματικά. Εγώ, όπως και πολλοί νέοι άνθρωποι με σύνδρομο Down, ήμουν υπέρβαρος. Με γυμναστική και σωστή διατροφή έχασα 12 κιλά. Είχα επίσης την τύχη να μεγαλώσω σε μια οικογένεια με πνευματικά ενδιαφέροντα. Με εφημερίδες και μια βιβλιοθήκη, γι” αυτό από πολύ νωρίς είχα περιέργεια και ενδιαφέροντα. Όταν απαγορεύεις σε κάποιον την καλλιέργεια, κατά έναν τρόπο τον σκοτώνεις.

WELT ONLINE: Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το ουσιαστικό κατά την ανατροφή παιδιών με σύνδρομοDown;

Πινέδα: 1ον: Πρέπει να συμπεριφέρεστε στο παιδί σας όπως σε ένα παιδί και όχι όπως σε έναν «ανάπηρο». Έτσι πρέπει να το αναθρέψετε και να το εκπαιδεύσετε (μορφώσετε). Πρέπει να μιλάτε με το παιδί σας, γιατί ο χειρότερος εχθρός για τα παιδιά με σύνδρομο Down, είναι η σιωπή. Δεν πρέπει να έχετε κανένα κόμπλεξ. Βγείτε μαζί τους έξω στον κόσμο. Πρέπει να δείξετε στους άλλους ότι αυτό είναι το παιδί σας. Δεν πρέπει ποτέ να είστε υπερπροστατευτικοί, ποτέ. Πρέπει να του δίνετε φυσικά και πνευματικά ερεθίσματα και έτσι να το διδάξετε να είναι αυτόνομο. Γιατί, τι θα συμβεί όταν κάποτε δεν θα είστε πια κοντά του ως γονείς;   

Πηγή

tro-ma-ktiko.blogspot.nl

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

Δικαιώθηκαν κάτοικοι που διώκονταν για διαδήλωση στις Σκουριές

Δικαιώθηκαν κάτοικοι που διώκονταν για διαδήλωση στις Σκουριές
Δικαιώθηκαν από το Εφετείο Θεσσαλονίκης τρεις κάτοικοι της Χαλκιδικής, που διώκονταν ποινικά για «διατάραξη κοινής ειρήνης» σε πορεία που πραγματοποιήθηκε κατά της εξόρυξης χρυσού στις Σκουριές το 2012

Tο δικαστήριο αποφάσισε την Πέμπτη την παύση της ποινικής δίωξης σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4411/2016, για τους τρεις συλληφθέντες και έτσι δικαιώθηκαν οι τρεις κάτοικοι που καταδικάστηκαν πρωτόδικα για διατάραξη κοινής ειρήνης με την συμμετοχή τους στην μεγάλη πορεία στις Σκουριές στις 12 Οκτωβρίου του 2012.

Στη μεγάλη διαδήλωση στις Σκουριές το 2012, συνολικά είχαν συλληφθεί δεκατέσσερα άτομα, εκ των οποίων τα τέσσερα καταδικάστηκαν σε 7 μήνες με αναστολή. Κατά την διάρκεια της έλευσης τους στο δικαστήριο, ομάδες Επιτροπής πραγματοποίησαν διαμαρτυρία.




ergasianet.grertopen.com

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Το μήνυμα του πιλότου του F-16 που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη - ΒΙΝΤΕΟ

Το μήνυμα του πιλότου του F-16 που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη - ΒΙΝΤΕΟ

Ο πιλότος του F-16, Σωτήρης Στράλης, συγκλόνισε ξανά με το μήνυμά του προς τους Έλληνες για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
«Καλημέρα Ελλάδα. Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περιφανείς, θα κρατήσουμε τη σημαία μας ψηλά, θα κρατήσουμε την Ελλάδα μας ψηλά. Χρόνια πολλά Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά, μέσα από το κόκπιτ του F-16.
Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο και αντευχήθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.
Δείτε το βίντεο:
                                                                                                                                                                                        πηγή: http://www.enikos.gr/society/417086,To-mhnyma-toy-pilotoy-toy-F-16-poy-sygklonise-th-8essalonikh-BINTEO.html

Καλλιτέχνες και πλήθος κόσμου ένωσαν τις δυνάμεις τους για καλό σκοπό!


Το βράδυ της Τρίτης 25 Οκτωβρίου 2016 η σκηνή της Σφίγγας υποδέχτηκε -στην πρώτη εκδήλωση για φέτος- πληθώρα καλλιτεχνών που τραγούδησαν για καλό σκοπό, σε μια βραδιά γεμάτη αγαπημένα τραγούδια, απ’ όλο το φάσμα του ελληνικού ρεπερτορίου.
Πάνος Παπαϊωάννου και Χρυσόστομος Καραντωνίου, Μαρία Σπυροπούλου, Δήμητρα Σταθοπούλου και Κώστας Τριανταφυλλίδης ένωσαν τις φωνές τους μ’ εκείνες της Γλυκερίας, αλλά και του Χρήστου Νικολόπουλου, με στόχο την αλληλεγγύη και την ενίσχυση των δράσεων αλληλεγγύης του One Stop. Το παρών έδωσε και ο Παντελής Θαλασσινός, ο οποίος προσκλήθηκε και τραγούδησε εκτός προγράμματος δύο τραγούδια.
Παρουσίασε η ηθοποιός Δώρα Χρυσικού. Έπαιξαν οι μουσικοί: Ανδρέας Τράπαλης (βιολί), Γιώργος Ρόκας (μπουζούκι), Μάκης Πελέκας (μπουζούκι), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν), Πόλυς Πελέλης (μπάσο), Θοδωρής Χριστόπουλος (πιάνο) και Γιάννης Ράνης (τύμπανα).
Αξίζει να σημειωθεί πως όλοι οι καλλιτέχνες και οι μουσικοί συμμετείχαν αφιλοκερδώς, ενώ η είσοδος για το κοινό ήταν ελεύθερη, με προσφορά τροφίμων, αντί εισιτηρίου.
Συγκεντρώθηκαν περίπου 250 κιλά τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, τα οποία υπολογίζεται ότι θα καλύψουν τις βασικές ανάγκες για τις δέκα τουλάχιστον επόμενες δράσεις αλληλεγγύης του One Stop.
Φωτογραφίες: Γιώργος Σπανός, Κώστας Scrom, Γιάννης Κανελλόπουλος

Τι είναι το One Stop
Το One Stop είναι μια μικρή γιορτή αλληλεγγύης με στόχο να δώσει λίγη χαρά σε ανθρώπους που θέλουν να συνεχίσουν να ζουν με αξιοπρέπεια. Κάθε Τετάρτη και Κυριακή απόγευμα στη στέγη του συνΑθηνά (πλατεία Βαρβακείου) μια γωνιά ανοιχτή σε όποιον θέλει να έχει πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες και δραστηριότητες που θα έπρεπε να είναι δεδομένες για όλους.
Πρώτες βοήθειες, πλύσιμο ρούχων, μπάνιο, κούρεμα, ζεστό φαγητό, μουσική, παιχνίδι με τα παιδιά, νομικές συμβουλές, ενημέρωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα συνθέτουν την προσπάθεια αυτής της πρωτοβουλίας για να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά...
Είναι μια ιδέα του Steps, που σε συνεργασία με ομάδες πεδίου, όπως το Ithaca Laundry, το R.O.A.D.S. και απλούς πολίτες, για πρώτη φορά σε αυτή την πόλη, ένωσαν τις δυνάμεις τους, με μόνη σκέψη όλους αυτούς τους ανθρώπους που βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό.



ΠΗΓΗ: MINOS EMI 

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Οι καλλιτέχνες στηρίζουν τις δράσεις αλληλεγγύης του One Stop Μουσική σκηνή Σφίγγα: Τρίτη 25 Οκτωβρίου


Φιλική συμμετοχή: Γλυκερία & Χρήστος Νικολόπουλος
Τραγουδούν: Πάνος Παπαϊωάννου & Χρυσόστομος Καραντωνίου, Μαρία Σπυροπούλου, Δήμητρα Σταθοπούλου,
Κώστας Τριανταφυλλίδης
Παρουσίαση: Δώρα Χρυσικού.

Μια βραδιά γεμάτη αγαπημένα τραγούδια, απ’ όλο το φάσμα του ελληνικού ρεπερτορίου, για καλό σκοπό!
Οι Πάνος Παπαϊωάννου και Χρυσόστομος Καραντωνίου, Μαρία Σπυροπούλου, Δήμητρα Σταθοπούλου και Κώστας Τριανταφυλλίδης ενώνουν τις φωνές τους με στόχο την αλληλεγγύη, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, στη Μουσική Σκηνή Σφίγγα.

Συμμετέχουν φιλικά η Γλυκερία και ο Χρήστος Νικολόπουλος. Παρουσιάζει η ηθοποιός Δώρα Χρυσικού.
Όλοι οι καλλιτέχνες και οι μουσικοί συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, με προσφορά τροφίμων που θα ενισχύσουν τη δράση αλληλεγγύης του One Stop.

Παίζουν οι μουσικοί:
Ανδρέας Τράπαλης: βιολί
Μάκης Πελέκας: μπουζούκι
Ντίνος Χατζηιορδάνου: ακορντεόν
Πόλυς Πελέλης: μπάσο
Θοδωρής Χριστόπουλους: πιάνο
Γιάννης Ράνης: τύμπανα

Τι είναι το One Stop
Το One Stop είναι μια μικρή γιορτή αλληλεγγύης με στόχο να δώσει λίγη χαρά σε ανθρώπους που θέλουν να συνεχίσουν να ζουν με αξιοπρέπεια. Κάθε Τετάρτη και Κυριακή απόγευμα στη στέγη του συνΑθηνά (πλατεία Βαρβακείου) μια γωνιά ανοιχτή σε όποιον θέλει να έχει πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες και δραστηριότητες που θα έπρεπε να είναι δεδομένες για όλους.
Πρώτες βοήθειες, πλύσιμο ρούχων, μπάνιο, κούρεμα, ζεστό φαγητό, μουσική, παιχνίδι με τα παιδιά, νομικές συμβουλές, ενημέρωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα συνθέτουν την προσπάθεια αυτής της πρωτοβουλίας για να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά...
Είναι μια ιδέα του Steps, που σε συνεργασία με ομάδες πεδίου, όπως το Ithaca Laundry, το R.O.A.D.S. και απλούς πολίτες, για πρώτη φορά σε αυτή την πόλη, ένωσαν τις δυνάμεις τους, με μόνη σκέψη όλους αυτούς τους Ανθρώπους που βιώνουν τον Κοινωνικό Αποκλεισμό.

Ιδανικά, μπορείτε να προσφέρετε κάτι από τα παρακάτω:
-          Ζυμαρικά (πέννες ή βίδες)
-          Ρύζι
-          Φακές
-          Φασόλια (ψιλά ή μέτρια)
-          Ελαιόλαδο
-          Σάλτσα ντομάτας
-          Στιγμιαίο καφέ
-          Φακελάκια τσάι
-          Ζάχαρη
-          Αναλώσιμα (χαρτοπετσέτες, πλαστικά πιρούνια, σακουλές σκουπιδιών)
Info:
Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016
Ώρα έναρξης: 21.00
Είσοδος ελεύθερη με προσφορά τροφίμων από τη λίστα παραπάνω
Ενδεικτικά, οι τιμές κατανάλωσης: 5 ευρώ μπύρα ή κρασί, 7 ευρώ ποτό
Μουσική Σκηνή Σφίγγα
Ακαδημίας και Ζωοδόχου Πηγής
(είσοδος στον πεζόδρομο Κιάφας 13)
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2114096149, 6987844845




ΠΗΓΗ: MINOS EMI