Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Έργα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Έργα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Η Σωληνουργεία Κορίνθου παρέδωσε 37 χλμ. σωλήνων χάλυβα

Η Σωληνουργεία Κορίνθου παρέδωσε 37 χλμ. σωλήνων χάλυβα - Κεντρική Εικόνα/Video
Η Cenergy Holdings SA ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου παρέδωσε 37 χλμ. σωλήνων χάλυβα DNV SAWL 450FD 36", με αντιδιαβρωτική επένδυση πολυαιθυλενίου και εξωτερική επένδυση σκυροδέματος, για τον υποθαλάσσιο αγωγό TANAP (Trans Anatolian gas pipeline) στη SapuraEnergy, εταιρεία παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών και λύσεων για τον κλάδο πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η SapuraEnergy ολοκλήρωσε την πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού TANAP στα στενά των Δαρδανελλίων στη θάλασσα του Μαρμαρά.
Η παραγωγή των σωλήνων, καθώς και οι επενδύσεις, πραγματοποιήθηκαν στη μονάδα της «Σωληνουργεία Κορίνθου» στη Θίσβη, από όπου φορτώθηκαν απευθείας στο πλοίο της SapuraEnergy για τη φάση της εγκατάστασης.
Ο αγωγός TANAP, μαζί με τον αγωγό South Caucasus Pipeline (SCP) και το Διαδριατικό Αγωγό (Trans-Adriatic Pipeline-TAP), αποτελούν τα τμήματα του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, που μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz-2 του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη.

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Τον Ιούνιο του 2019 φτάνει το Μετρό στον Πειραιά

Τον Ιούνιο του 2019 φτάνει το Μετρό στον Πειραιά - Κεντρική Εικόνα/Video

Τον Ιούνιο του 2019 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά.
Ειδικότερα, η τμηματική παράδοση της γραμμής 3 του Μετρό και η λειτουργία των τριών σταθμών Αγ. Βαρβάρας, Πλατείας Ελευθερίας στον Κορυδαλλό και Αγ. Νικολάου στη Νίκαια, οριστικοποιήθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Κορυδαλλού μεταξύ του δημάρχου Σταύρου Κασιμάτη και εκπροσώπων της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
Στη συνάντηση ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση του συνόλου των εκσκαφών κατά μήκος του έργου έως τον Πειραιά, η αποσυναρμολόγηση του Μετροπόντικα εντός των επόμενων ημερών και η απόφαση του Δ.Σ της Αττικό Μετρό ότι συμβατική υποχρέωση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας είναι η πλήρης λειτουργία και παράδοση των τριών Σταθμών, Αγ. Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας στις 30 Ιουνίου 2019.                                                                                                                                                                                                                πηγή: http://www.insider.gr/eidiseis/ellada/73514/ton-ioynio-toy-2019-ftanei-metro-ston-peiraia

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Καθ’ οδόν βρίσκεται η νέα Παραλιακή

Καθ’ οδόν βρίσκεται η νέα Παραλιακή

Για όσους κατοικούν και εργάζονται στις παραλιακές περιοχές του Νέου Φαλήρου, του Μοσχάτου, των Τζιτζιφιών και της Καλλιθέας η έναρξη των έργων ανάπλασης στον φαληρικό όρμο μοιάζει με… ψέμα. Μετά δύο δεκαετίες κακών επιλογών και χαμένων ευκαιριών, η πρώτη φάση των εργασιών –που περιλαμβάνει τη μεταφορά της λεωφόρου Ποσειδώνος προς τη θάλασσα και την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων και των έργων άρδευσης– βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2019.
Τα πρώτα εργοτάξια έχουν λάβει θέσεις. Η διαμπερής κυκλοφορία στο εσωτερικό οδικό δίκτυο έχει διακοπεί και μεγάλα μηχανήματα συγκεντρώνονται στο σημείο. «Την περίοδο αυτή εκπονούνται οι μελέτες εφαρμογής (σ.σ. συγκοινωνιολογικές, υδραυλικές στατικές κ.ά.) και βεβαίως ξεκίνησαν οι πρώτες, προπαρασκευαστικές εργασίες», λέει ο Χρήστος Καπάταης, αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα. Η σύμβαση ανάμεσα στην Περιφέρεια Αττικής, που χρηματοδοτεί ιδιοίς πόροις το έργο, και την κατασκευαστική εταιρεία Ακτωρ υπεγράφη στις 15 Μαΐου, με προθεσμία ολοκλήρωσης 21 μηνών. «Για έναν χρόνο, μέχρι το καλοκαίρι του 2018, θα κατασκευάζεται ο νέος δρόμος. Μόλις τελειώσει και συνδεθεί με τις λεωφόρους Κηφισού και Συγγρού, θα γκρεμιστεί η σημερινή υπερυψωμένη Ποσειδώνος και θα ξεκινήσουν τα αντιπλημμυρικά έργα», εξηγεί ο κ. Καπάταης.
Τα έργα
Ας θυμηθούμε όμως τα έργα που προβλέπει η μελέτη, την οποία εκπόνησε μεγάλη ομάδα Ελλήνων επιστημόνων με χρηματοδότηση από το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος και την επίβλεψη του Ρέντσο Πιάνο. Τα έργα ανάπλασης του φαληρικού, λοιπόν, χωρίζονται σε τρεις φάσεις. Η πρώτη, που έχει πλέον ξεκινήσει, αφορά τα έργα υποδομής. Οπως εξηγεί η Ρούλα Ξαρχάκου, γενική διευθύντρια του έργου:
– Το κυριότερο έργο της α΄ φάσης είναι η μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος μέχρι και 90 μέτρα προς τη θάλασσα, σε μήκος 1-1,2 χλμ., από τον ανισόπεδο κόμβο Συγγρού μέχρι τον κόμβο της λεωφόρου Κηφισού. Η «παραλλαγή», όπως την ονομάζουν οι μηχανικοί, δηλαδή η νέα λεωφόρος Ποσειδώνος θα βρίσκεται έως και 3 μέτρα χαμηλότερα από τη σημερινή, ενώ θα καλύπτεται με έναν τεχνητό λόφο σε δύο σημεία, 300 μέτρων έκαστος. Στόχος της κάλυψης είναι η αποκατάσταση της επικοινωνίας του Μοσχάτου και της Καλλιθέας με τη θάλασσα, την οποία σήμερα «κόβει» η λεωφόρος.
– Η γραμμή του τραμ θα απομακρυνθεί από τη σημερινή θέση της, ώστε να κατασκευαστούν τα αντιπλημμυρικά έργα και θα επανέλθει, χωρίς όμως να έχει πια υψομετρικές αυξομοιώσεις. Προκειμένου να μη διακοπεί η κίνηση του τραμ, θα κατασκευαστεί μια μικρή προσωρινή παράκαμψη.
– Θα αποκατασταθεί το δίκτυο πεζοδρόμων- ποδηλατοδρόμων, ενώ θα γίνουν τοπικού χαρακτήρα κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
– Στη θέση της σημερινής λεωφόρου Ποσειδώνος θα κατασκευαστεί ένα ξηρό κανάλι, το οποίο θα μπορεί να «πλημμυρίζει» σε περίπτωση καταιγίδων, λύνοντας το πρόβλημα που σήμερα αντιμετωπίζουν οι παρακείμενες περιοχές. Το ξηρό κανάλι θα είναι ένα μεταβατικό τοπίο, που θα θυμίζει μεσογειακό λόφο.
– Τα αντιπλημμυρικά έργα περιλαμβάνουν την αύξηση της παροχετευτικής ικανότητας του Ιλισού και μηχανισμό ανανέωσης των στάσιμων υδάτων στον Κηφισό.
– Τέλος, στο έργο περιλαμβάνεται και η δημιουργία μικρού βιολογικού καθαρισμού για τα όμβρια στον Ελαιώνα, το νερό του οποίου θα χρησιμοποιείται για τις αρδευτικές ανάγκες και τις τεχνητές λίμνες του φαληρικού όρμου. Οι σχετικές μελέτες δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί στις 15 Φεβρουαρίου 2019. Πόσο εφικτό είναι αυτό, όταν το χρονοδιάγραμμα έχει συμπτυχθεί κατά 6 μήνες και το κόστος στο μισό (η εταιρεία Ακτωρ προσέφερε έκπτωση 53,5% στον διαγωνισμό για να αναλάβει το έργο, από τα προϋπολογισμένα 150 εκατ. ευρώ στα 80,3 εκατ. ευρώ). «Το σφιχτό χρονοδιάγραμμα είναι το μεγάλο μας στοίχημα. Νομίζω όμως ότι έχουμε την εμπειρία, τη γνώση και την τεχνική ικανότητα τα καταφέρουμε», λέει η κ. Ξαρχάκου. «Γνωρίζουμε ότι το χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει περιθώρια καθυστερήσεων. Εμείς από την πλευρά μας το παρακολουθούμε στενά και είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε όπως έχουν συμφωνηθεί», εκτιμά ο κ. Καπάταης.
Χαμένες ευκαιρίες
Όταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 αποφασίστηκε ο Φαληρικός Ορμος να μετατραπεί σε ολυμπιακό πόλο, όλοι ήλπιζαν ότι θα μπορέσει να αναβαθμιστεί και να ενταχθεί στη ζωή της πόλης. Η περιοχή είχε αποκοπεί από τον αστικό ιστό ήδη από τη δεκαετία του ’70 λόγω της κατασκευής της σημερινής λεωφόρου Ποσειδώνος. Όμως το σχέδιο που διαμόρφωσε ο Οργανισμός Αθήνας ουδέποτε υλοποιήθηκε. Το 2010-2011 η υπόθεση της ανάπλασης αναγεννήθηκε, με το υπουργείο Περιβάλλοντος να σχεδιάζει ταυτόχρονη παράδοση με το Κέντρου Πολιτισμού. Το σχέδιο ανακόπηκε το 2013 από το υπουργείο Ανάπτυξης, που οραματιζόταν τη μετατροπή του σε λιμάνι κρουαζιέρας, με αποτέλεσμα να χαθεί το ΕΣΠΑ. Τελικά η έκταση παραχωρήθηκε το 2016 στην Περιφέρεια Αττικής, που ανέλαβε να προχωρήσει την ανάπλαση.

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Αυτό είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης



Τι έχει γίνει μέχρι τώρα, πόσο κοστίζει, πού επεκτείνεται

Ένα πλήρες σχέδιο του μετρό της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, παρουσία του προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου.

Το μεγαλόπνοο έργο, που έχει πάρει «σάρκα και οστά» και πλέον έχει μπει στην τελική ευθεία, είναι ένα έργο που θα ανακουφίσει όλη τη Θεσσαλονίκη και δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης.
Τίποτα δεν μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην τελική φάση, όπου βρίσκεται το έργο του μετρό. Τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται, οι χρηματοδοτήσεις υπάρχουν, οι κατασκευαστικές εταιρείες λειτουργούν απρόσκοπτα.
Παρουσιάζουμε λοιπόν όλο το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, τα κατασκευαστικά έργα, την πρόοδο εξέλιξης και τα κόστη.
Ταυτότητα Έργου:





                                                                                                                                                                Απορροφήσεις:
 
Πρόοδος ανά αντικείμενο:
 
ΙΙ. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Ταυτότητα Έργου:

                                                                                                                                                                Απορροφήσεις:
 
Πρόοδος ανά αντικείμενο:
 

2. Πρόοδος εργασιών ανά θέση

Α. Σταθμοί, Διακλαδώσεις, Διασταυρώσεις κλπ
Έχουν ολοκληρωθεί, ή ολοκληρώνονται εντός του Σεπτεμβρίου οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στους 16 από τους 18 σταθμούς της Θεσσαλονίκης και της Καλαμαριάς:
  • “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” (ΝΣΣ)
  • “Δημοκρατίας”
  • “Σιντριβάνι”
  • “Πανεπιστήμιο”
  • “Παπάφη”
  • “Ευκλείδης”
  • “Φλέμινγκ”
  • “Ανάληψη”
  • “Πατρίκιος”
  • "Βούλγαρη”
  • “Ν. Ελβετία”
  • “Νομαρχία”
  • “Καλαμαριά ”
  • “Αρετσού”
  • “Ν. Κρήνη” και
  • “Μίκρα ”

                                                                                                                                                                    Στους σταθμούς “Βενιζέλου” και “Αγ. Σοφία”, όπου έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές για την πόλη αρχαιότητες, έχουν ληφθεί, σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ αποφάσεις προκειμένου να διατηρηθούν κατά χώρα οι αρχαιότητες στη μεγαλύτερη δυνατή έκταση. Για το σκοπό αυτό τροποποιείται ο σχεδιασμός των σταθμών. Συγκεκριμένα:
α) Ο σταθμός “Βενιζέλου” αναμορφώνεται σημαντικά και κατασκευάζεται υπόγεια, με διαφορετική μέθοδο κατασκευής και νέα διαμόρφωση προσβάσεων, ενσωματώνοντας ουσιαστικά στη λειτουργία του σταθμού, τον αρχαιολογικό χώρο που έχει αποκαλυφθεί. Προχωρούν οι μελέτες και παράλληλα οι εργασίες κατασκευής.
β) Ο σταθμός “Αγ. Σοφία” τροποποιείται στη βόρεια πρόσβαση και τον εξαερισμό, προκειμένου να διατηρηθούν κατά χώρα τα κατάλοιπα σημαντικών κτισμάτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή. Προχωρούν οι μελέτες και παράλληλα με την ανασκαφή.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές στις προσβάσεις του σταθμού “Αγ. Σοφία”, στη νότια πρόσβαση του σταθμού “Σιντριβάνι-ΔΕΘ” και στη νότια πρόσβαση του σταθμού “Δημοκρατία”. Όταν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες, θα συνεχιστεί στο σταθμό “Βενιζέλου”.
Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις δυο διακλαδώσεις στις διασταυρώσεις και σε έναν επίσταθμο ως εξής:
  • Διακλάδωση “Δημοκρατίας”
  • Διακλάδωση “Πατρίκιος”
  • Διασταύρωση “Σιντριβάνι”
  • Διασταύρωση “Ανάληψη”
  • Διασταύρωση “Νομαρχία”
  • Επίσταθμος Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού,
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες στον επίσταθμο Μίκρας.
Οι αρχιτεκτονικές διαμορφώσεις βρίσκονται σε εξέλιξη στις εξής θέσεις:
  • Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”,
  • Σταθμός “Δημοκρατίας”
  • Σταθμός “Σιντριβάνι”
  • Σταθμός “Πανεπιστήμιο”
  • Σταθμός “Παπάφη”
  • Σταθμός “Ευκλείδης”
  • Σταθμός “Φλέμινγκ”
  • Σταθμός και διασταύρωση “Ανάληψη”
  • Σταθμός “Ν. Ελβετία”
  • Διασταύρωση “Νομαρχία” και
  • Σταθμός “Ν. Κρήνη”
Η εγκατάσταση των  κυλιόμενων κλιμάκων έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 30% και αρκετά από τα υπόλοιπα Η/Μ συστήματα βρίσκονται στο στάδιο της παραγωγής και των εργοστασιακών δοκιμών.
Β. Σήραγγες
Ι. ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Σήραγγες ΤΒΜ: Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων με ΤΒΜ, από το σταθμό “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, μέχρι το σταθμό “Ν. Ελβετία”. Το συνολικό μήκος των σηράγγων ΤΒΜ είναι 15,7 Km περίπου. Από τις αρχές του 2016 κατασκευάστηκαν τα 3,7 Km περίπου.
Σήραγγα μεταξύ του σταθμού “Ν. Ελβετία” και του Αμαξοστασίου: Η σήραγγα διπλής τροχιάς, μήκους 1,1 Km, κατασκευάστηκε με τη μέθοδο cut & cover, εκτός από δυο τμήματα μήκους 118 m που κατασκευάστηκαν με υπόγεια εκσκαφή (ΝΑΤΜ). Το τμήμα cut & cover έχει ολοκληρωθεί όπως και η μια σήραγγα ΝΑΤΜ και υπολείπεται η σκυροδέτηση και της δεύτερης σήραγγας ΝΑΤΜ. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2016 και το ποσοστό ολοκλήρωσης τους είναι στο 95%.
Σε εξέλιξη είναι η εργασία κατασκευής της σιδηροδρομικής επιδομής που ξεκίνησε τον Ιούνιο 2017.
ΙΙ. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Σήραγγες ΤΒΜ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η διάνοιξη των σηράγγων με δυο ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7 Km.  Ήδη από τον Ιούνιο 2017 που ξεκίνησαν οι εργασίες, έχουν κατασκευαστεί 1,61 Km, που αντιστοιχεί στο 23%.
Γ. Αμαξοστάσιο
Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη και ο φέρων οργανισμός των κτιρίων και οι υποδομές, μετά την ολοκλήρωση της αρχαιολογικής ανασκαφής. Σε εξέλιξη βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και η σιδηροδρομική επιδομή. Η πρόοδος των έργων Πολιτικού Μηχανικού, από 36% στις αρχές του 2016, σήμερα ανέρχεται στο 90%.

3. Προβλήματα που επιλύθηκαν

Ι. ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Έπειτα από μία μακρά περίοδο στασιμότητας του έργου, με αποκορύφωμα την υποβολή αίτησης από τον Ανάδοχο κατασκευής για διάλυση της σύμβασης, τον Ιανουάριο του 2016 επανεκκίνησαν οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα του Έργου κατόπιν ενεργειών του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών. Τον Ιούνιο του 2017 η Ανάδοχος Κ/ξία απέσυρε οριστικά την αίτηση διάλυσης της σύμβασης και δεσμεύτηκε να συνεχίσει το έργο μέχρι το πέρας αυτού, στα τέλη του 2020.
Εγκρίθηκε το Χρονοδιάγραμμα του Έργου, σύμφωνα με το οποίο το έργο θα λειτουργεί τον Νοέμβριο 2020.
Βρέθηκε τεχνικά υλοποιήσιμη λύση για την κατασκευή του σταθμού “Βενιζέλου” με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί. Η λύση ικανοποιεί απόλυτα τόσο το ΥΠΠΟΑ, όσο και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Οι αρχαιολογικές εργασίες, οι οποίες είχαν διακοπεί από τον Δεκέμβριο 2012, επανεκκίνησαν τον Μάιο του 2017 και συνεχίζονται οι κατασκευαστικές εργασίες μετά την έγκριση των μελετών.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα είχαν εκφράσει επισήμως σοβαρές επιφυλάξεις για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του έργου εξαιτίας της στασιμότητας που είχε παρατηρηθεί, γεγονός που έθετε σε σοβαρό κίνδυνο τη συνέχιση της χρηματοδότησης, αλλά και τα κονδύλια που είχαν ήδη διατεθεί στο έργο. Έπειτα από τις διαβουλεύσεις που έγιναν, οι επιφυλάξεις αυτές άρθηκαν και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020.
Επιλύθηκε το σύνολο σχεδόν των τεχνικών προβλημάτων και με την ολοκλήρωση της κατασκευής των σηράγγων και των σταθμών στον αστικό ιστό της πόλης, καθώς και της αρχαιολογικής ανασκαφής στις θέσεις των σταθμών, έχουν ουσιαστικά εκλείψει οι παράγοντες ρίσκου στην ολοκλήρωση του έργου.
ΙΙ. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Καταργήθηκε η εγκατάσταση των βαριών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων των ΤΒΜ στον Σταθμό “Αρετσού”, ο οποίος γειτνιάζει με ιδρύματα κοινωνικού ενδιαφέροντος για παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Επιλύθηκε το θέμα των υψομέτρων στις θέσεις των προσβάσεων των σταθμών “Αρετσού”, “Ν. Κρήνη” και “Μίκρα” οι οποίοι χωροθετούνται σε αδιάνοικτο τμήμα της οδού Πόντου και δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί από τον Δήμο Καλαμαριάς που έχει την αρμοδιότητα, αναλαμβάνοντας την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, με αποτέλεσμα να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου.
Σήμερα, το μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην κυριολεξία σε πλήρη εξέλιξη προς όλες τις κατευθύνσεις. Το 2019 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και η προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού και του τροχαίου υλικού και θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες των συρμών που θα κρατήσουν περίπου έναν χρόνο.
Η εμπορική λειτουργία του έργου της βασικής γραμμής θα ξεκινήσει το 2020, ενώ της επέκτασης προς Καλαμαριά λίγους μήνες αργότερα. Επομένως, μπορούμε με ειλικρίνεια και πλήρη διαφάνεια να διαβεβαιώσουμε τους Θεσσαλονικείς ότι αυτό που όλοι βλέπουν κυκλοφορώντας στην πόλη είναι αλήθεια. Το έργο «τρέχει», τα προβλήματα λύθηκαν και το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί τηρείται πλέον αυστηρά.

4. Επέκταση στις δυτικές συνοικίες και το Αεροδρόμιο

Έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες για την Επέκταση προς Παύλου Μελά, ενώ αυτές για την Επέκταση προς Αμπελόκηπους-Μενεμένη-Εύοσμο-Κορδελιό θα ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2018. Η Αττικό Μετρό προγραμματίζει εντός του 2018 να ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες στους σταθμούς των δυο Επεκτάσεων.
Για την Επέκταση προς Αεροδρόμιο εξετάζονται εναλλακτικές λύσης υπέργειας διαδρομής, προκειμένου να μειωθεί το σχετικός κόστος.
πηγή: http://news247.gr/eidiseis/koinonia/ayto-einai-to-metro-ths-thessalonikhs.4844804.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget

Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Στο λιμάνι του Πειραιά πλησιάζει το Μετρό

Στο λιμάνι του Πειραιά πλησιάζει το Μετρό - Κεντρική Εικόνα/Video

Κοντά στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται ο μετροπόντικας, με το έργο να μπαίνει στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης του. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της  Αττικό Μετρό ως το τέλος του Απριλίου είχε ανασκαφεί το 68,7% της σήραγγας, ως το τέλος του Μαΐου το 72,2% και ως το τέλος του Ιουνίου το 76,2%. Συνεχίζοντας με αυτούς τους ρυθμούς το σύνολο της σήραγγας θα έχει ανασκαφεί ως το τέλος της χρονιάς, κάτι που συμπίπτει με τους υπολογισμούς της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός προβλέπει την τμηματική παράδοση του έργου με τους τρεις πρώτους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) να έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ το σύνολο της γραμμής αναμένεται να παραδοθεί το 2021. 
Τα έργα της επέκτασης προς τον Πειραιά έχουν αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής πολλές καθυστερήσεις με κύρια αίτια διάφορα τεχνικά προβλήματα, τις οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων δύο ετών. Είναι ενδεικτικό ότι ο μετροπόντικας σταμάτησε τις εργασίες το 2015, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερήσει ένα ακόμη χρόνο. 
Ως εκ τούτου προωθείτι η τμηματική παράδοση του έργου με τους τρεις πρώτους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) να έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ το σύνολο της γραμμής αναμένεται να παραδοθεί το 2021. 
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.
Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία συγκοινωνιακού κέντρου, καθώς εκεί θα «συναντώνται» ηλεκτρικός, μετρό, προαστιακός, τραμ και θα συνδέονται με το λιμάνι. Όταν δε ολοκληρωθεί η γραμμή 3 του μετρό, θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Να σημειωθεί ότι ο σταθμός του Πειραιά είναι από τους πλέον κατασκευαστικά πολύπλοκους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας, εξαιτίας της ιδιομορφίας της θέσης του. Μέρος του σταθμού θα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, κατά συνέπεια έχει εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές κατασκευής από τους υπόλοιπους σταθμούς του Μετρό.
Προβλήματα όμως υπήρξαν και λόγω πολλών αγωγών και δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας που διέρχονται από την περιοχή του σταθμού. Τον Ιούλιο του 2013 απαιτήθηκε μετατόπιση του κυρίως σώματος του σταθμού προς το νότο για την αποφυγή εμπλοκής με υφιστάμενο μεγάλο υπόγειο αποχετευτικό αγωγό ομβρίων στο βόρειο άκρο του σταθμού, καθώς και αλλαγή του τρόπου κατασκευής του. Την άνοιξη του 2014, είχαμε επιπλέον καθυστερήσεις μετατόπισης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας εντός της λιμενικής ζώνης λόγω μη έγκαιρης έγκρισης μελετών από τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας. Υπήρξαν επίσης και καθυστερήσεις εφαρμογής κυκλοφοριακών παρακάμψεων λόγω εμπλοκής με την Περιφέρεια Αττικής.
Το τελευταίο πρόβλημα εμφανίστηκε στον προηγούμενο μήνα και ήταν η εύρεση πυρομαχικών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, πιθανότατα από τον συμμαχικό βομβαρδισμό του Πειραιά. Για την ασφαλή απομάκρυνση τους απαιτήθηκε η συμβολή του στρατού.

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Ιονία Οδός: Αθήνα-Γιάννενα σε 3,5 ώρες

Ιονία Οδός: Αθήνα-Γιάννενα σε 3,5 ώρες
Παραδίδεται αύριο στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, το τελευταίο βόρειο τμήμα της Ιονίας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).
Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, που θα ενώνει την Αθήνα με τα Ιωάννινα σε 3,5 ώρες. Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, 2 ανισόπεδους κόμβους, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς, τη γέφυρα του Κρυβοφού, 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό.
Η εκδήλωση για την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος θα γίνει στην είσοδο της σήραγγας Αμπελιάς στο ρεύμα προς Ιωάννινα, στις 13:00. Tην ίδια ώρα ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρια αλλά δεκάδες είναι τα χιλιόμετρα στα οποία ακόμα και τώρα γίνονται έργα και που το υπουργείο Μεταφορών «ξέχασε» να αναφέρει στους… πανηγυρισμούς του για τα εγκαίνια της Ιονίας Οδού.
Ενώ, δηλαδή, στις επίσημες ανακοινώσεις γίνεται λόγος για τα τελευταία 14χλμ. της Ιονίας Οδού – από την Πέρδικα μέχρι τη συμβολή με την Εγνατία Οδό – που δίνονται στην κυκλοφορία από την Πέμπτη 3 Αυγούστου, όπως καταγγέλλουν διερχόμενοι οδηγοί από τις 27 Ιουλίου είναι κλειστό και το τμήμα από τη Φιλιππιάδα μέχρι την Πέρδικα προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες σύνδεσης με την Εγνατία.

Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Ιόνια Οδός: Αντίρριο Γιάννενα σε μόλις 100 λεπτά - Οδήγηση στο νέο δρόμο που δόθηκε στην κυκλοφορία (video)

Ιόνια Οδός: Αντίρριο Γιάννενα σε μόλις 100 λεπτά - Οδήγηση στο νέο δρόμο που δόθηκε στην κυκλοφορία (video)

Παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μήκους 27 περίπου χιλιομέτρων. Σήμερα σε κυκλοφορία βρίσκονται το τμήμα από Αντίρριο έως Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας συνολικού μήκους 102 χλμ. και το τμήμα από την αρχή της παράκαμψης Άρτας (περιοχή Σελλάδες) έως και την Πέρδικα Ιωαννίνων, συνολικού μήκους 53 χλμ. Με την παράδοση αυτών των ενδιάμεσων 27 χιλιομέτρων, η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων. Εντός Αυγούστου, θα παραδοθούν σε κυκλοφορία και τα τελευταία 14 χιλιόμετρα του τμήματος Πέρδικα Ιωαννίνων έως την ένωση με την Εγνατία Οδό και ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού θα είναι στο σύνολο του σε κυκλοφορία.
Με το νέο τμήμα, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από Α/Κ Αμφιλοχίας έως και Παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω υφιστάμενης εθνικής οδού, δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού. Το σύνολο του τμήματος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. καθόλο το μήκος του, ενώ στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω
διαβάσεις και 34 οχετοί.
Πλέον, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, θα διαρκεί περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.
«Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου, θα μπορούσε να έχει παραδοθεί αρκετούς μήνες νωρίτερα, από τον περασμένο Μάρτιο όμως καθυστέρησε λόγω των προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις» είπε ο κ. Σπίρτζης για να συμπληρώσει πως «κάποιοι έχουν την ευθύνη των καθυστερήσεων», ζήτημα το οποίο θα διερευνηθεί γενικότερα σε όλη την Ελλάδα όπου παρατηρούνται ανάλογες καταστάσεις σε έργα.
Ο υπουργός τόνισε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν το 2018 εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, όταν επιτευχθεί -σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες, που έχουν δανείσει για τα έργα- η μείωση της τιμής των διοδίων και όταν συμπληρωθούν τα έργα υποδομής. Ο κ. Σπίρτζης, αναφέρθηκε εξάλλου, στη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων με τον αυτοκινητόδρομο, όπως και στη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Αλβανία, αλλά και στα αντιπλημμυρικά έργα που δεν είχαν προβλεφθεί στο συνολικό σχεδιασμό, που έπρεπε να έχει η Ιόνια Οδός.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε: «Δεν θα κουραστούμε να επαναλάβουμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη, δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Και εμείς όλοι μαζί δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας, για το ξεπέρασμα αγκυλώσεων του παρελθόντος και για τη συνεργασία της κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση ,προκειμένου να ωριμάσει και να ολοκληρωθούν πολύ πιο γρήγορα τα έργα υποδομής». Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης και Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο γγ του υπουργείου Υποδομών Γιώργιος Δέδες, δήμαρχοι και αυτοδιοικητικοί παράγοντες.
Η χώρα θα βγει από την κρίση και τα μνημόνια
Οι υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Όλγα Γεροβασίλη, στάθηκαν κατά την ομιλία τους αλλά και σε δηλώσεις τους στη χθεσινή έξοδο της χώρας στις αγορές, εκφράζοντας τη βεβαιότητα, πως η χώρα θα βγει από την κρίση και τα μνημόνια. «Ο Αλέξης Τσίπρας θα φορέσει γραβάτα, τον επόμενο Αύγουστο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αφού προηγουμένως υπογράμμισε πως βήμα-βήμα με σκληρή και συλλογική δουλειά η κυβέρνηση πετυχαίνει σε όλους τους τομείς.
«Είναι το στοίχημα της χώρας, να ξεπεράσει οριστικά την κρίση, να είναι μια κανονική ευρωπαϊκή δημοκρατία. Είναι δέσμευση της κυβέρνησης και του Αλέξη Τσίπρα να βγάλει τη χώρα από την κρίση που την έβαλαν άλλοι. Βήμα- βήμα, χωρίς πανηγυρισμούς, με πολύ συστηματική δουλειά, το επιτυγχάνουμε σε όλους τους τομείς, ξεπερνώντας και αγκυλώσεις και εμπόδια, με συλλογική δουλειά και προσπάθεια» είπε ο κ Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Τα μηνύματα είναι προφανή. Αυτά στα οποία δεσμευόμαστε απέναντι στους δανειστές, αλλά κυρίως απέναντι στον ελληνικό λαό, τηρούνται, τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου η χώρα θα είναι έξω από τα μνημόνια. Ο Αλέξης Τσίπρας θα φορέσει γραβάτα».
Κατά τον χαιρετισμό της η Όλγα Γεροβασίλη υπογράμμισε πως «βήμα-βήμα η χώρα ξανακτίζεται» και επισήμανε πως οι μέρες έχουν θετικές ειδήσεις, ενώ είπε πως η κυβέρνηση έχει λόγους με θάρρος να αντιμετωπίζει το άμεσο μέλλον και να βλέπει με αισιοδοξία και προοπτική την έξοδο από την κρίση και τα μνημόνια.
                                                                                                                                                            Πηγή: cityvoice.gr - Με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ

Αθήνα- Ιωάννινα σε χρόνο ρεκόρ!



Τώρα πλέον δεν θα το ξανασκεφτείς να κάνεις μια διαδρομή απ’ την Αθήνα μέχρι τα Ιωάννινα. Και αυτό γιατί έπειτα από πολλά χρόνια η απόσταση υπολογίζεται πλέον στις 3 ώρες και 30 λεπτά!
Πλέον η Ήπειρος συνδέεται με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με την Αθήνα αλλά και τις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Πελοποννήσου.
Μετά από πολλά χρόνια αναμονής παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αμφιλοχία – Άρτα και αυτά τα 27 χιλιόμετρα θα μειώσουν τον χρόνο που απαιτείται από το Αντίρριο στη 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ η απόσταση από την πρωτεύουσα της Ηπείρου ως την Αθήνα υπολογίζεται πλέον στις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Η εκδήλωση για την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος της Ιονίας Οδού, έχει προγραμματίστεί για το μεσημέρι της Τετάρτης στο 124ο χλμ στο ρεύμα προς Αντίρριο.

Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Στην κυκλοφορία νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού



Το νέο οδικό δίκτυο αφορά από την Αμφιλοχία έως την παράκαμψη της Άρτας η διάρκεια της οποίας μειώνεται σχεδόν στο μισό


Του Δημήτρη Μπαλή
Αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα.
Την Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017, παραδίδεται στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη (Σελλάδες) Άρτας.
Πρόκειται για ένα έργο 27 χιλιομέτρων κομβικής σημασίας, διότι παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά σήμερα μέσω του υφιστάμενου εθνικού οδικού  δικτύου δε θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω της Ιόνιας Οδού.
Το σύνολο του τμήματος είναι διπλής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Η εκδήλωση για την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος της Ιόνιας Οδού, θα γίνει στο 124ο χλμ στο ρεύμα προς Αντίρριο στις 12.30 το μεσημέρι.

Τι απομένει προς παράδοση

Στις 2 ή στις 3 Αυγούστου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, από Πέρδικα Ιωαννίνων έως Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας, μήκους 14 χλμ.
Με την χρήση και αυτού του τμήματος, θα έχουμε 196 χλμ. συνεχούς αυτοκινητοδρόμου του άξονα της Ιόνιας Οδού, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, με παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας, 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Η διάρκεια του ταξιδιού, με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.
Τα εγκαίνια όλου του αυτοκινητοδρόμου θα γίνουν τον Σεπτέμβριο από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Πατρών - Κορίνθου: Έργα και κυκλοφοριακές αλλαγές


Από τις 18:00 το απόγευμα της Πέμπτης 06/07, έως τις 06:00 τα ξημερώματα της Παρασκευής 07/07, το ρεύμα κυκλοφορίας του...
αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών με κατεύθυνση προς Πάτρα, μεταξύ των κόμβων Ξυλοκάστρου (ΧΘ 120,9) και Δερβενίου (ΧΘ 142,4), θα εκτρέπεται στην Παλαιά Εθνική Οδό.


Καθ' όλη τη διάρκεια των ανωτέρω ρυθμίσεων η κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.), για λογαριασμό της ΕΡΓΑ ΟΣΕ από την εταιρεία ΜΕΤΚΑ στην περιοχή του Δερβενίου.

Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή


http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2017/07/blog-post_621.html

Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Την Μεγάλη Τρίτη εγκαινιάζεται η Ολυμπία Οδός

Την Μεγάλη Τρίτη εγκαινιάζεται η Ολυμπία Οδός

Την Τρίτη 11 Απριλίου 2017 θα γίνουν τα εγκαίνια για τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε. Όπως δήλωσε στο ypodomes.com γίνονται πυρετώδεις προετοιμασίες για να είναι όλα έτοιμα και την ερχόμενη Τρίτη να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος.
Όπως σημείωσε στο ypodomes.com Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, στην κυκλοφορία θα παραδοθεί το 95% του δρόμου.
Στελέχη του Υπουργείου Υποδομών μιλώντας στο ypodomes.com είπαν πως αύριο θα αδειοδοτηθούν οι Σήραγγες Πλατάνου και κατόπιν (ίσως το Σάββατο) θα δοθούν στην κυκλοφορία.
Γενικότερα, το κλίμα για την Ολυμπία Οδό έχει γίνει εορταστικό καθώς όπως όλα δείχνουν ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που υπήρχαν το τελευταίο διάστημα και το τελευταίο κατοστάρι γίνεται με μεγάλες ταχύτητες.
Πεποίθηση όλων είναι πως μπορεί να μην πιάστηκε η ημερομηνία της 31ης Μαρτίου όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί αλλά η διαφορά είναι λίγες μέρες.
Αν όλα πάνε όπως έχουν σχεδιαστεί από το Υπουργείο Υποδομών, το φετινό Πάσχα για πρώτη φορά οι οδηγοί θα βρουν ένα λειτουργικό αυτοκινητόδρομο από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα με τα υπό κατασκευή τμήματα να είναι συνολικά λιγότερα από 10χλμ. και την χρονοαπόσταση να είναι μικρότερη από 2 ώρες. Αυτό απομένει να επιβεβαιωθεί την ημέρα των εγκαινίων.
Ερώτημα αποτελεί αν στα σημεία που θα εξακολουθούν υπάρχουν ανασχέσεις ή ουρές στην μεγάλη έξοδο του Πάσχα.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com                                                                                                                                                                                                                                                                             πηγή: ypodomes.com

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Πάτρα – Αθήνα σε 108 λεπτά με το νέο αυτοκινητόδρομο! [pics]

Πάτρα – Αθήνα σε 108 λεπτά με το νέο αυτοκινητόδρομο! [pics]

Ήταν 10 και τρία λεπτά το πρωί της Δευτέρας όταν γύρισα το κλειδί στη μίζα του αυτοκινήτου στην Πάτρα. Άρχιζε ένα ταξίδι το οποίο έκανα για πρώτη φορά. Όχι γιατί δεν είχα ξανακάνει τη διαδρομή Πάτρα-Αθήνα άλλες φορές, αλλά διότι πρώτη φορά την έκανα στο νέο αυτοκινητόδρομο, την Ολυμπία οδό.








Τα πρώτα χιλιόμετρα τα διάνυσα σε αυτοκινητόδρομο τριών λωρίδων και είχα αρχίσει να ευχαριστιέμαι ένα άλλο ταξίδι, αλλιώτικο από όλα τα προηγούμενα.
Δυστυχώς, όμως, προσγειώθηκα αρκετά γρήγορα, αφού για τα επόμενα πέντε χιλιόμετρα περίπου, βρέθηκα στο γνωστό μοτίβο της μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση γιατί γίνονταν έργα. Δεκάδες φορτηγά, σκαπτικά μηχανήματα, μπολντόζες και μηχανήματα που στρώνουν την άσφαλτο σε μία μικρή σχετικά απόσταση, προσπαθούσαν να σμικρύνουν το χρόνο, ώστε να παραδοθούν σύντομα και τα χιλιόμετρα που τώρα κατασκευάζονται, ώστε οι εκδρομείς του Πάσχα να επιστρέψουν στην Αθήνα άνετα.
Πριν αρχίσω να αισθάνομαι ότι άλλη μία φορά η ελληνικά τσαπατσουλιά έκανε το θαύμα της, πλησίασα στο τούνελ της Παναγοπούλας, όπου ένας άψογος αυτοκινητόδρομος, μερικά μέτρα πιο ψηλά από τον παλιό σε οδηγεί στην είσοδο του τούνελ.





Κι΄ εκεί, ώ του θαύματος, έχεις την αίσθηση ότι δεν κυκλοφορείς στην Ελλάδα, αλλά σε κάποιο ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο. Τα πέντε χιλιόμετρα του τούνελ τα διανύεις με τη σκέψη ότι επιτέλους γλιτώσαμε από ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία του δρόμου.





Η ίδια αίσθηση συνεχίζεται για λίγα χιλιόμετρα μέχρι να φτάσω στις Καμάρες, όπου η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου θα καθυστερήσει κάποιες εβδομάδες.
Μετά τις Καμάρες όπου διανύω ένα χιλιόμετρο περίπου με τα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, μπαίνω πάλι στον αυτοκινητόδρομο, οποίος παρακάμπτει το Αίγιο και σου προσφέρει ένα άνετο ταξίδι μέχρι την έξοδο για Καλάβρυτα.





Λίγο πιο κάτω συναντώ το τούνελ του Πλατάνου, το οποίο είναι το μόνο το οποίο δεν έχει ακόμα παραδοθεί στη διαδρομή από την Πάτρα ως την Κόρινθο. Για αρκετά χιλιόμετρα η διαδρομή γίνεται σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, αλλά εκείνο που σε εντυπωσιάζει είναι το πλήθος των οχημάτων, που εργάζονται πυρετωδώς για να παραδώσουν πριν από το Πάσχα ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο με εξαίρεση 4 με 5 σημεία, που καθυστερούν είτε γιατί βρέθηκαν αρχαία, είτε γιατί απαιτούνται δύσκολες και πρωτόγνωρες τεχνικές για να γίνουν τα έργα.





Μέχρι το Ξυλόκαστρο τα τμήματα αυτοκινητόδρομου που έχει τελειώσει, διαδέχονται άλλα υπό κατασκευή και από την Πάτρα χρειάστηκα 49 λεπτά για να διανύσω τη διαδρομή, ενώ άλλες φορές ξόδευα πάνω από μία ώρα και δέκα λεπτά.
Στο Ξυλόκαστρο τελειώνουν όλες οι δυσκολίες. Από το σημείο αυτό η οδήγηση είναι μεν προσεκτική, αλλά ξεκούραστη. Οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μέχρι τη διασταύρωση με την Τρίπολη και οι τρεις στη συνέχεια μέχρι την Ελευσίνα σου προσφέρουν άνεση και ασφάλεια.






Και το ταξίδι συνεχίζεται στην Αττική οδό μέχρι το δαχτυλίδι στην Κηφισίας. Και όταν φτάνω στο φανάρι στην έξοδο από την Αττική οδό, το ρολόι δείχνει 11 και 51 λεπτά. Δηλαδή η διαδρομή από την Πάτρα ως την Αθήνα έγινε σε 1 ώρα και 48 λεπτά και ασφαλώς όταν ολοκληρωθούν τα έργα θα γίνεται σε λιγότερο χρόνο χωρίς να παραβιάζεται το όριο ταχύτητας.

Θανάσης Λυρτσογιάννης

πηγή: http://www.newsit.gr/ellada/Patra-Athina-se-108-lepta-me-to-neo-aytokinitodromo-pics/711938

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Την Κυριακή θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας του Mετρό Θεσσαλονίκης

Την Κυριακή θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας του Mετρό Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία Αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Το πιο δύσκολo κομμάτι για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, η διάνοιξη και της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής, αναμένεται να ολοκληρωθεί την ερχόμενη Κυριακή.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε πως «την Κυριακή θα έχουμε την τελετή του "ξετρυπήματος" που λέμε, έτσι φτάνει δηλαδή και ο δεύτερος μετροπόντικας στο τέρμα του, που ήταν το εργοτάξιο στο σταθμό Αναλήψεως».

Παράλληλα, μιλώντας στον ρ/σ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι ολοκληρώνεται με ασφάλεια το πιο αβέβαιο και δύσκολο κομμάτι ενός υπόγειου έργου, που απαιτούσε χειρουργική ακρίβεια και προσοχή.
«Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος μπει αυτή τη στιγμή στη σήραγγα από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό θα βγει στη Νέα Ελβετία. Έτσι, το σύνολο της διαδρομής της βασικής γραμμής είναι ανοιχτό» ανέφερε ο κ.Μυλόπουλος, τονίζοντας ωστόσο ότι το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση της βασικής γραμμής, αλλά και της επέκτασης της Καλαμαριάς.

«Η χρηματοδότηση πλέον είναι απολύτως διασφαλισμένη, καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα έργο το οποίο με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι το 2020 θα αρχίσουμε να το παραδίδουμε», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος και συμπλήρωσε: «μετά από αυτό και μετά την ολοκλήρωση της υπόθεσης (του σταθμού) της Βενιζέλου και της δρομολόγησης και της υπόθεσης (του σταθμού) της Αγίας Σοφίας, πλέον το έργο προχωρεί χωρίς προσκόμματα, δηλαδή δεν υπάρχουν εμπόδια (σ.σ. και στους δύο σταθμούς βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες, που ιδίως στην περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου προκάλεσαν μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου)».
«Μας ενδιαφέρει το θέμα της ασφάλειας. Αν δηλαδή το να περνάει το τρένο θα είναι ασφαλές γι’ αυτούς που δίπλα θα κατασκευάζουν τον σταθμό. Όπως ξέρετε θα προκαλέσει κάποιες μετακινήσεις, κάποιους τριγμούς, κάποια προβλήματα. Εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα. Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε πρέπει να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες της κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου», είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. και διευκρίνισε:

«Να ξεκινήσει δηλαδή (το Μετρό) την πρώτη του λειτουργία από τη Νέα Ελβετία και να φτάσει μέχρι το Σιντριβάνι και αυτό για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρι να ολοκληρωθεί ο Σταθμός Βενιζέλου. Μόλις ολοκληρωθεί ο Σταθμός Βενιζέλου ή τουλάχιστον ολοκληρωθούν αυτά τα οποία προκαλούν αβεβαιότητα στο να περνάει το τρένο, το τρένο θα περάσει και από τη Βενιζέλου και θα φτάσει μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό».
Ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να προετοιμάσει και τη θεσμική της υποδομή, τον φορέα δηλαδή ο οποίος θα συντονίσει, θα επιβλέψει και θα λειτουργήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες από το 2020 και μετά.
Στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται ότι 250.000 άνθρωποι θα κυκλοφορούν κάθε μέρα με το Μετρό. "Αντιλαμβάνεστε τι θα σημαίνει αυτό σε όρους μείωσης του κυκλοφοριακού, υπολογίζουμε ότι θα κυκλοφορούν περίπου 80.000 λιγότερα αυτοκίνητα" τόνισε.
Το 2020 το Μετρό θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, όπως ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί να γίνουν δοκιμές ασφαλείας. Προς το τέλος του καλοκαιριού, σημείωσε, θα έχουν στα χέρια τους οι υπεύθυνοι τις σχετικές μελέτες, οι οποίες θα υποδεικνύουν αν θα είναι ασφαλές να περνά ο συρμός και παράλληλα να εκτελούνται οι εργασίες στον σταθμό της Βενιζέλου.                                                                                                                                                                                       πηγή: http://www.cnn.gr/news/ellada/story/73867/tin-kyriaki-tha-oloklirothei-i-dianoixi-tis-deyteris-siraggas-toy-metro-thessalonikis#/link_time

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

Ο Μετροπόντικας έφτασε στα Μανιάτικα του Πειραιά


Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, παρευρέθηκε στο εργοτάξιο του Μετρό στον σταθμό Μανιάτικα,  κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, για την έλευση του  Μετροπόντικα.

Από τον Δήμο Πειραιά παρέστησαν επίσης οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Αλέξανδρος Αργουδέλης, Κυριάκος Σιγαλάκος, Παναγιώτης Καλογερόγιαννης, ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Σταύρος Βοϊδονικόλας, ο Πρόεδρος της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας κ. Γιάννης Βοϊδονικόλας.



Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης κ. Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε: «Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για τον Πειραιά. Είμαστε εδώ, με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, τον Πρόεδρο και τον Γενικό Διευθυντή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., τους Δημάρχους των όμορων Δήμων. Το Μετρό προχωράει. Προφανώς είναι ένα υπερτοπικό έργο, δεν αφορά μόνο τον Δήμο Πειραιά,  καθώς αλλάζει ο χάρτης σε όλο τον Πειραιά. Σίγουρα, όταν υλοποιείται ένα μεγάλο έργο υπάρχει ταλαιπωρία για τους κατοίκους, η οποία είναι κατανοητή από όλους μας, πρέπει όμως να  κάνουν υπομονή. Το έργο θα αλλάξει τον Πειραιά, τα Μανιάτικα, την Ε΄ Δημοτική Κοινότητα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τη σημασία του έργου για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά, γι΄ αυτό είναι και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γαβρίλης εδώ. Πόσο μάλλον για τον Δήμο Πειραιά, που είναι το μεγάλο λιμάνι, που υποδέχεται τον τουρισμό και έχει μια σειρά λειτουργιών που θα βοηθηθούν από την έλευση του Μετρό. Ο Πειραιάς γίνεται συγκοινωνιακός κόμβος από τους κορυφαίους στην Ευρώπη, με το λιμάνι, με τον σιδηρόδρομο, με το Τραμ, με το Μετρό. Ο Πειραιάς εξελίσσεται και πραγματικά πιστεύω ότι πρόκειται για σημαντικά έργα  που θα συμβάλλουν στη βελτίωση, το μέλλον και στην ανάπτυξη της πόληςΤα υπόλοιπα έργα που υλοποιεί ο Δήμος Πειραιά όπως αναπλάσεις και έργα  μικρότερης κλίμακας είναι πολύ σημαντικά για την καθημερινότητα. Πιστεύω όμως, πως τα μεγάλα έργα αλλάζουν μια χώρα, μια πόλη. Επαναλαμβάνω,  για να είμαι δίκαιος με τους κατοίκους, ότι υπάρχει ταλαιπωρία. Την κατανοούμε, λίγο υπομονή ακόμα, καθώς θα αλλάξει προς το καλύτερο η ζωή τους».