Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χριστιανική Θρησκεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χριστιανική Θρησκεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Άγιος Παΐσιος: Η αλήθεια γύρω από τους νεκρούς, τα μνημόσυνα και το Ψυχοσάββατο

Αποτέλεσμα εικόνας για Άγιος Παΐσιος: Η αλήθεια γύρω από τους νεκρούς, τα μνημόσυνα και το Ψυχοσάββατο
Αναδείχθηκε σε άγιο της Ορθοδοξίας μας. Τόσο οι προφητείες του όσο και τα λόγια του αποδεικνύουν την Θεία φώτιση την οποία έχει δεχθεί.
Με αφορμή το πρώτο Ψυχοσάββατο παραθέτουμε τα λόγια του αγίου Παϊσίου, ο οποίος μας καλεί να προσευχηθούμε και να προσφέρουμε ελεημοσύνη για την ανάπαυση των ψυχών των κεκοιμημένων. Οι προσευχές και τα μνημόσυνα έχουν τη δυνατότητα και από την κόλαση να βγάλουν τη ψυχή.
-Γέροντα, οι υπόδικοι νεκροί (πλην των Αγίων) μπορούν να προσεύχονται;
-Έρχονται σε συναίσθηση και ζητούν βοήθεια, αλλά δεν μπορούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους. Όσοι βρίσκονται στον Άδη μόνο ένα πράγμα θα ήθελαν από τον Χριστό: να ζήσουν πέντε λεπτά για να μετανοήσουν. Εμείς που ζούμε, έχουμε περιθώρια μετανοίας, ενώ οι καημένοι οι κεκοιμημένοι δεν μπορούν πια μόνοι τους να καλυτερεύσουν την θέση τους, αλλά περιμένουν από εμάς βοήθεια. Γι’ αυτό έχουμε χρέος να τους βοηθούμε με την προσευχή μας.
Μου λέει ο λογισμός ότι μόνο το δέκα τοις εκατό από τους υπόδικους νεκρούς βρίσκονται σε δαιμονική κατάσταση, και, εκεί που είναι, βρίζουν τον Θεό, όπως οι δαίμονες. Δεν ζητούν βοήθεια, αλλά και δεν δέχονται βοήθεια! Γιατί, τι να τους κάνει ο Θεός; Σαν ένα παιδί που απομακρύνεται από τον πατέρα του, σπαταλάει όλη την περιουσία του και από πάνω βρίζει και τον πατέρα του. Ε, τι να το κάνει αυτό ο πατέρας του;
Οι άλλοι όμως οι υπόδικοι, που έχουν λίγο φιλότιμο, αισθάνονται την ενοχή τους, μετανοούν και υποφέρουν για τις αμαρτίες. Ζητούν να βοηθηθούν και βοηθιούνται θετικά με τις προσευχές των πιστών. Τους δίνει δηλαδή ο Θεός μία ευκαιρία, τώρα που είναι υπόδικοι, να βοηθηθούν μέχρι να γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Και όπως σε αυτή τη ζωή, αν κάποιος είναι φίλος με τον βασιλιά, μπορεί να μεσολαβήσει και να βοηθήσει έναν υπόδικο, έτσι κι αν είναι κανείς φίλος με τον Θεό, μπορεί να μεσολαβήσει στο Θεό με την προσευχή του και να μεταφέρει τους υπόδικους από την μία φυλακή σε άλλη καλύτερη, από το ένα κρατητήριο σε ένα άλλο καλύτερο. Ή ακόμα μπορεί να τους μεταφέρει και σε ένα δωμάτιο ή σε διαμέρισμα.
Όπως ανακουφίζουμε τους φυλακισμένους με αναψυκτικά κλπ που τους πηγαίνουμε, έτσι και τους νεκρούς τους ανακουφίζουμε με τις προσευχές και τις ελεημοσύνες που κάνουμε για τη ψυχή τους. Οι προσευχές των ζώντων για τους κεκοιμημένους και ταμνημόσυνα είναι η τελευταία ευκαιρία που δίνει ο Θεός στους κεκοιμημένους να βοηθηθούν, μέχρι να γίνει η τελική Κρίση. Μετά την δίκη δεν θα υπάρχει δυνατότητα να βοηθηθούν….
…Ο Θεός θέλει να βοηθήσει τους κεκοιμημένους, γιατί πονάει για τη σωτηρία τους, αλλά δεν το κάνει, γιατί έχει αρχοντιά. Δεν θέλει να δώσει δικαίωμα στο διάβολο να πει: Πως τον σώζεις αυτόν, ενώ δεν κοπίασε; Όταν εμείς προσευχόμαστε για τους κεκοιμημένους, Του δίνουμε το δικαίωμα να επεμβαίνει. Περισσότερο μάλιστα συγκινείται ο Θεός όταν προσευχόμαστε για τους κεκοιμημένους παρά για τους ζώντες.
Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας έχει τα κόλλυβα, τα μνημόσυνα. Τα μνημόσυνα είναι ο καλύτερος δικηγόρος για τις ψυχές των κεκοιμημένων. Έχουν τη δυνατότητα και από την κόλαση να βγάλουν τη ψυχή. Κι εσείς σε κάθε Θεία Λειτουργία να διαβάζετε κόλλυβα για τους κεκοιμημένους. Έχει νόημα το σιτάρι: Σπείρετε εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία (Α’ Κορινθ, κεφ 15, εδ 42)(δηλαδή συμβολίζει το θάνατο και την ανάσταση του ανθρώπου), λέει η Γραφή…
-Γέροντα, αυτοί που έχουν πεθάνει πρόσφατα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από προσευχή;
-Εμ, όταν μπαίνει κάποιος στη φυλακή, στην αρχή δεν δυσκολεύεται πιο πολύ; Να κάνουμε προσευχή για τους κεκοιμημένους που δεν ευαρέστησαν στον Θεό, για να κάνει κάτι και γι’ αυτούς ο Θεός. Ιδίως, όταν ξέρουμε ότι κάποιος ήταν σκληρός, γιατί μπορεί να νομίζουμε ότι ήταν σκληρός, αλλά στη πραγματικότητα να μην ήταν-και είχε αμαρτωλή ζωή, τότε να κάνουμε πολλή προσευχή, Θείες Λειτουργίες, Σαρανταλείτουργα για τη ψυχή του και να δίνουμε ελεημοσύνη σε φτωχούς για τη σωτηρία της ψυχής του, για να ευχηθούν οι φτωχοί “να αγιάσουν τα κόκκαλά του”, ώστε να καμθεί ο Θεός και να τον ελεήσει. Έτσι ότι δεν έκανε εκείνος, το κάνουμε εμείς γι’ αυτόν. Ενώ ένας άνθρωπος που είχε καλωσύνη, ακόμα και αν η ζωή του δεν ήταν καλή, επειδή είχε καλή διάθεση, με λίγη προσευχή πολύ βοηθιέται.
Έχω υπόψη μου γεγονότα που μαρτυρούν πόσο οι κεκοιμημένοι βοηθιούνται με την προσευχή πνευματικών ανθρώπων. Κάποιος ήρθε στο Καλύβι και μου είπε με κλάματα: Γέροντα, δεν έκανα προσευχή για κάποιο γνωστό μου κεκοιμημένο και μου παρουσιάστηκε στον ύπνο μου. Είκοσι μέρες, μου είπε, έχεις να με βοηθήσεις, με ξέχασες και υποφέρω! Πράγματι, μου λέει (ο προσκηνυτής) εδώ και 20 μέρες είχα ξεχαστεί με διάφορες μέριμνες και ούτε για τον εαυτό μου δεν προσευχόμουν.
-Όταν, Γέροντα, πεθάνει κάποιος και μας ζητήσουν να προσευχηθούμε γι’ αυτόν, είναι καλό να κάνουμε κάθε μέρα ένα κομποσχοίνι μέχρι τα σαράντα;
-Άμα κάνεις κομποσχοίνι γι’αυτόν, βάλε και άλλους κεκοιμημένους. Γιατί να πάει η αμαξοστοιχία στον προορισμό της με έναν μόνο επιβάτη, ενώ χωράει και άλλους;
Πόσοι κεκοιμημένοι έχουν ανάγκη οι καημένοι και ζητούν βοήθεια και δεν έχουν κανέναν να προσευχηθεί γι’αυτούς! Μερικοί, κάθε τόσο, κάνουν μνημόσυνο μόνο για κάποιον δικό τους. Με αυτό το τρόπο δεν βοηθιέται ούτε ο δικός τους, γιατί η προσευχή τους δεν είναι τόσο ευάρεστη στο Θεό. Αφού τόσα μνημόσυνα έκαναν γι’ αυτόν, ας κάνουν συγχρόνως και για τους ξένους.
-Γέροντα, οι νεκροί που δεν έχουν ανθρώπους να προσεύχονται γι’αυτούς βοηθιούνται από τις προσευχές εκείνων που προσεύχονται γενικά για τους κεκοιμημένους;
-Και βέβαια βοηθιούνται. Εγώ, όταν προσεύχομαι για όλους τους κεκοιμημένους, βλέπω στον ύπνο μου τους γονείς μου, γιατί αναπαύονται από την προσευχή που κάνω. Κάθε φορά που έχω Θεία Λειτουργία, κάνω γενικό μνημόσυνο για όλους τους κεκοιμημένους… Αν καμιά φορά δεν κάνω ευχή για τους κεκοιμημένους, παρουσιάζονται γνωστοί κεκοιμημένοι μπροστά μου. Έναν συγγενή μου, που είχε σκοτωθεί στο πόλεμο, τον είδα μπροστά μου μετά τη Θεία Λειτουργία, την ώρα του μνημοσύνου, γιατί αυτόν δεν τον είχα γραμμένο με τα ονόματα των κεκοιμημένων, επειδή μνημονεύονταν στη Προσκομιδή με τους ηρωικώς πεσόντες. Κι εσείς στην Αγία Πρόθεση να μη δίνετε να μνημονευθούν μόνο ονόματα ασθενών, αλλά και ονόματα κεκοιμημένων, γιατί μεγαλύτερη ανάγκη έχουν οι κεκοιμημένοι!

Ειρήνη εστί μετ’ εκείνων, οίτινες ενίκησαν τον κόσμον. ειρήνη ειή μεθ’ ημών, οίτινες έτι και νυν αγωνιζόμεθα. Ούτω φεύγει η θλίψις του κόσμου, ούτως εξαφανίζεται του θανάτου το κέντρον, και ώς νικητής υπεράνω της κόνεως ίσταται ο Χριστός μετά πάντων των εις αυτών πιστευόντων και λέγει:»ταῦτα λελάληκα ὑμῖν ἵνα ἐν ἐμοὶ εἰρήνην ἔχητε. ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἔξετε· ἀλλὰ θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον». (Ιωαν 16 33).


Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Σοκάρουν οι Άγνωστες Προφητείες του Αγίου Παΐσίου: Τι λέει για την Αλβανία!! [ΒΙΝΤΕΟ]

PAIS
«Εσείς οι στρατιωτικοί, την Αλβανία να προσέχετε. Από εκεί θα έρθει η απειλή».

«Γέροντα, άμα φτύσουμε, οι Αλβανοί θα πνιγούν στο σάλιο μας, και σεις λέτε ότι θα έρθει απειλή από την Αλβανία; Δεν μπορώ να το πιστέψω». «Άκου το Γέροντα!», μου απάντησε. (Υποστράτηγος ε.α., Τσιαλίκης Χρήστος, Θεολόγος, Κομοτηνή).
Απόσπασμα από το βιβλίο Μαρτυρίες Προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης τόμος Β” σελ 373 του Νικόλαου Α. Ζουρνατζόγλου

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

ΦΟΒΕΡΟ! Νέο θαύμα του Αγίου Παϊσίου στις Σέρρες

monax
«Πριν μερικές εβδομάδες ακόμα ένα σύγχρονο θαύμα του Αγίου Παϊσίου έλαβε χώρα σε ένα μικρό χωριό των Σερρών. Το περιέγραψε στον υποδιάκονο Αμφιλόχιο, του Ιερού Καθεδρικού Ναού των Ταξιαρχών Σερρών, ο βιώσας το θαύμα Παντελής Κ.

Ο Παντελής 18 ετών, νέος χρήστης ναρκωτικών ουσιών, είχε ένα τρομερό ατύχημα με το μηχανάκι του λίγο πιο έξω από το χωριό του με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι και να πάθει εγκεφαλική διάσειση. Πιθανότατα ήταν υπό την επήρεια ουσιών γιατί παρόλο που ήταν σε προγράμματα αποτοξίνωσης, το δαιμόνιο αυτό της ηρωίνης δεν έλεγε να βγει από μέσα του.
Μπήκε εσπευσμένα στην μονάδα εντατικής θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Οι γιατροί τον είχαν σε καταστολή και μετά και από ενδονοσοκομειακή μόλυνση ήταν σε κώμα με τελική γνωμάτευση ότι ήταν εγκεφαλικά νεκρός. Οι γιατροί μην έχοντας άλλα μέσα στη διάθεσή τους, σήκωσαν τα χέρια ψηλά και είπαν στην χαροκαμένη μητέρα του ότι είναι στα χέρια του θεού.
Η ημερομηνία της τελικής γνωμάτευσης για εγκεφαλικό θάνατο ήταν η 13η Ιουλίου. Σε μία ημέρα ο γιος της θα έκλεινε τα 18 του χρόνια, και αντί να μπει στην ενήλικη ζωή, τον έβλεπε στο κρεβάτι να παλεύει, όχι για τον γνωστό αγώνα κατά της μάστιγας των ναρκωτικών, αλλά τελείως άμεσα για την επιβίωσή του .
Η αξιαγάπητη κυρία Αναστασία δε το έβαλε κάτω. Με την προτροπή του άγιου πνευματικού της , παππούλη Αθανάσιου, πήρε το ΚΤΕΛ για Θεσσαλονίκη την επόμενη ημέρα και κατευθύνθηκε προς την ιερά μονή ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ – ΣΟΥΡΩΤΗ. Γνώριζε για το μεγαλείο του Αγίου Παϊσίου, δε γνώριζε όμως ότι εκείνη την ημέρα 14 Ιουλίου συμπληρωνόντουσαν 18 χρόνια από την κοίμηση του γέροντα.
Όταν έφτασε και είδε τη λαοσύναξη απόρησε, αλλά όταν της είπαν ότι ο γέροντας πέθανε την ίδια μέρα που γέννησε τον μονάκριβο γιο της κόντεψε να λιποθυμήσει. Ένιωσε κάτι που δεν μπορεί ακόμα να περιγράψει. Μια ένωση με το θείο, την αύρα του γέροντα και γενικά ότι κάτι καλό θα βγει.
Παρόλη την κρισιμότητα της κατάστασης του γιού της , δε το χρησιμοποίησε σαν αιτία και περίμενε με ταπείνωση και γονατιστή πάνω από 4 ώρες μέχρι να έρθει η σειρά της να προσκυνήσει το μέρος όπου κοιμάται ο γέροντας- Παΐσιος.
Προσευχήθηκε για το σπλάχνο της και πήρε λίγο χώμα από το μνήμα, το οποίο χώμα το πήγε στον πνευματικό της, και ο οποίος αφού το διάβασε, έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο φυλακτό. Η κυρία Αναστασία έτρεξε στο νοσοκομείο και το εναπόθεσε κάτω από το μαξιλάρι του παιδιού της.
Το ίδιο κιόλας βράδυ είδε στον ύπνο της τον Άγιο Παΐσιο να της λέει: «Μη φοβάσαι, θα γίνει καλά ο Παντελής».
Το επόμενο πρωί ο Παντελής συνήλθε υγιέστατος κάτι που οι γιατροί αδυνατούσαν να εξηγήσουν. Μια έντονη ευωδία είχε κατακλύσει το δωμάτιο και αργότερα διαπίστωσαν ότι αυτή η μυρωδιά, προέρχονταν από το μαξιλάρι του Παντελή, στο οπoίου η μητέρα του είχε τοποθετήσει κρυφά το φυλαχτό με το χώμα από τον τάφο του Γέροντα.
Το μόνο που θυμάται ο Παντελής από το λήθαργο του, είναι η φιγούρα ενός μαυροφορεμένου γέροντα να του λέει: ‘άντε σήκω παλικάρι μου να πας στη μαμά σου. Τα κόλλυβα σου δε τα έχεις στο ζωνάρι. Θα αργήσουμε να τα φάμε’.
Ο Παντελής από εκείνο το πρωινό έχει μια αποστροφή για τα ναρκωτικά και υγιέστατος διαβάζει και προσπαθεί να μπει στο πανεπιστήμιο. Εξομολογείται στον πνευματικό της μητέρας του και θέλησε να μοιραστεί το θαύμα που βίωσε η οικογένεια του , με τον υποδιάκονο Αμφιλόχιο.
«ο Θεός μερικές φορές, όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει με το καλό, του δίνει μια δοκιμασία, για να συνέρθει. Αν δεν υπήρχε λίγος πόνος, αρρώστιες κ.λπ., θα γίνονταν θηρία οι άνθρωποι· δεν θα πλησίαζαν καθόλου στον Θεό… Κοινοποιηστε το θαύμα να μαθευτεί !!
Πηγές: mimoupeisgr.blogspot.com
makeleio.gr

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2018

Η Πανήγυρις του Ιερού Ναού του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου στον ομώνυμο οικισμό Ρεθύμνου (ΦΩΤΟ)

ag.dimitrios.rethymnou.2018_9
Την Παρασκευή 26η Οκτωβρίου 2018, Μνήμη του Αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος ιερούργησε στον ιστορικό και περικαλλή Ναό του Αγίου, ο οποίος είναι κτίσμα του 11ου αιώνα, που αποδίδεται στον Όσιο Ιωάννη τον Ξένο, και βρίσκεται στον ομώνυμο οικισμό του Ρεθύμνου.
Με τον Επίσκοπό μας συλλειτούργησαν οι εορτάζοντες Αιδεσ. Πρωτοπρεσβύτεροι Δημήτριος Μπεμπής, εφημέριος Πρινέ και Αρχιερατικός Επίτροπος, και Δημήτριος Τσακπίνης, εφημέριος Πλατανέ, καθώς και ο εφημέριος της Ενορίας Αγίου Νικολάου Πηγής, όπου υπάγεται ο οικισμός του Αγίου Δημητρίου, Αιδεσ. Πρωτοπρεσβύτερος Σταμάτιος Λάριος.
Πολλοί προσκυνητές προσήλθαν για να συμμετάσχουν στην Ιερά Πανήγυρη και να λάβουν την ευλογία του ιδιαιτέρως λαοφιλούς Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο εφημέριος π. Σταμάτιος, προσφωνώντας τον Σεβασμιώτατο, τον ευχαρίστησε εκ μέρους όλων των ενοριτών επειδή κάθε χρόνο τιμά με την παρουσία του την Πανήγυρη και επιδαψιλεύει την πατρική αγάπη και ευλογία του στους φιλάγιους προσκυνητές του Αγίου Δημητρίου. Ευχαρίστησε ακόμη όλους όσοι έχουν συνδράμει στο σπουδαίο έργο της πρόσφατης ανακαίνισης του Ναού καθώς και στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου και του οδικού δικτύου για την διευκόλυνση των πολλών επισκεπτών του.
Στην αντιφώνησή του, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος επαίνεσε τον π. Σταμάτιο και όλους τους καλούς συνεργάτες του για την επιμέλεια και την φιλοκαλία με την οποία περιβάλλουν το ιερό αυτό και περίπυστο μνημείο της Τοπικής μας Εκκλησίας.
Αναφερόμενος στο μαρτυρικό βίο του Αγίου Δημητρίου, ο Επίσκοπός μας κάλεσε όλους, ιδιαίτερα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, να απευθύνονται προς τον φιλάνθρωπο Θεό με τους χαρακτηριστικούς λόγους του μαθητού του Αγίου Δημητρίου, Μάρτυρος Νέστορος: «Ο Θεός του Δημητρίου, βοήθει μοι».
Μετά την Θεία Λειτουργία, σε όλους τους προσκυνητές προσφέρθηκε φιλοξενία με την φροντίδα όλων των ευγενών και φιλόξενων κατοίκων του Αγίου Δημητρίου.
Από την Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018

Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: «Ποια η σχέση του Διαβόλου με τις Προφητείες»


ΩΣ γνωστόν, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κι Χριστόδουλος, σ’ ένα έργο του υπό τον τίτλον: «Πόλεμος κατά του Σατανά», το οποίο εξεδόθη περί το 2000, από τις Εκδόσεις Χρυσοπηγή, μέσα στ’ άλλα αναφέρεται και στην απάτη του διαβόλου, που ξεγελά το άνθρωπο με μαντείες, όνειρα, προλήψεις και δεισιδαιμονίες.
Εικόνα
Θα ήταν ιστορική παράλειψη το γεγονός να αποσιωπήσουμε αυτήν την σοβαρή επισήμανση του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τονίζει τα εξής:
«Όσους ο διάβολος δεν μπορεί να αγκιστρώσει με άλλους τρόπους το κάνει με μαντείες, προλήψεις, όνειρα, δεισιδαιμονίες, πράγματα δηλαδή που ενώ εκ πρώτης όψεως φαίνονται στους πολλούς αθώα, στην ουσία αποτελούν διαβολικά όπλα για την ψυχι­κή μας υποδούλωση.
Κι ας αρχίσουμε από τις μαντείες που στις ημέρες μας εμφανίζονται με τη μορφή χειρομαντευμάτων, μέντιουμ κ.λπ. Όλα αυτά έρχονται να ικανοποιή­σουν την περιέργεια ή την ανάγκη του ανθρώπου να γνωρίσει τα μέλλοντα. Ο Θεός με πολλή σοφία απέκρυψε από τον άνθρωπο το μέλλον του. Το έκα­νε για να του αφαιρέσει μια φοβερή πηγή ανησυχίας και δυστυχίας. Του χάρισε σε αντιστάθμισμα, την ελπίδα και τον κάλεσε να αφεθεί στη στοργική πρό­νοιά Του με εμπιστοσύνη παιδιού προς πατέρα. Αλ­λά ο διάβολος θέλοντας να μειώσει αυτή την εμπιστοσύνη, δόλια εκμεταλλεύεται το γεγονός επειδή σαν πνεύμα μπορεί κι αυτός, όπως και οι άγγελοι, να γνωρίζει ορισμένα πράγματα που ο άνθρωπος αγνοεί σε σχέση με το μέλλον. Μη λησμονούμε άλλωστε ότι ο άνθρωπος είναι «βραχύ τι παρ’ αγγέλους ηλαττωμένος» (Εβρ. 2, 7).
Οι δαίμονες λοιπόν χωρίς να είναι παντογνώ­στες, διότι η παντογνωσία είναι ιδιότητα μόνο του Θεού, γνωρίζουν εν τούτοις μερικά γεγονότα που πρόκειται να γίνουν. Φέρουμε ένα παράδειγμα που χρησιμοποιεί ο Μ. Αθανάσιος. Οι δαίμονες, λέει, σαν πνεύματα που είναι, βλέπουν ότι βρέχει τώρα τις καταρρακτώδεις ινδικές βροχές, και την ίδια στιγμή φανερώνονται και στην Αίγυπτο και με μαντεύματα και όνειρα προλαβαίνουν το φούσκωμα των υδάτων του Νείλου που έπειτα από λίγο πρόκειται να συμβεί εξ αιτίας των ινδικών βροχών και το λένε στους ανθρώπους. Έτσι όταν πράγματι πλημμυρίσει ο Νείλος, οι άνθρωποι θα εκπλαγούν για την ακρίβεια της πληροφορίας και θα πιστέψουν στα μαντεύματα και τα όνειρα (ΒΕΠΕΣ 35, 129-130).
Το ίδιο μπορεί να συμβεί με οιαδήποτε πληροφο­ρία όπως π.χ. ότι ο αδελφός σου που απουσιάζει στην Αμερική σου στέλνει επιστολή ότι είναι ασθε­νής κ.λπ. Έτσι εκμεταλλευόμενοι οι δαίμονες μία ιδιότητά τους «προσποιούνται μαντεύεσθαι και προλέγειν τα μεθ’ ημέρας ερχόμενα» (ΒΕΠΕΣ 33, 24) όπως χαρακτηριστικά παρατηρεί ο Μ. Αθανάσιος. «Προσποιούνται μαντεύεσθαι» δηλ. ενώ στην ουσία δεν μαντεύουν τίποτε, εκείνοι κάνουν ότι μαντεύουν και οι άνθρωποι πιστεύουν, στις μαντείες τους, που βέβαια δεν λένε πάντοτε αλήθεια, αφού ο διάβολος «ψεύδεται και ουδέν όλως αληθές λαλεί» (ΒΕΠΕΣ 33, 24). Τροφή του διαβόλου είναι το ψεύδος. Κι όταν ακόμη λέγει την αλήθεια, το κάνει για να παρασύρει και να αιχμαλωτίσει.
«Πολλές φορές —γράφει ο Δίδυμος Αλεξαν­δρείας— ο δαίμονας επιθυμώντας να εξαπατήσει τους ανθρώπους αναμειγνύει με το ψέμα και κάποια αλή­θεια ως δέλεαρ» (ΒΕΠΕΣ 44, 12). Γι’ αυτό το λόγο κι εμείς δεν πρέπει να πιστεύουμε στον διάβολο ούτε όταν λέγει αλήθεια, μιμούμενοι τον Κύριο και τους Αποστόλους, οι οποίοι δεν δέχονταν τα όσα αληθι­νά μάντευε το δαιμόνιο, αφού προερχόταν από τον διάβολο. Ο Κύριος τον διάβολο, ο οποίος ομολογούσε γι’ αυτόν ότι είναι Υιός Θεού, απέκρουσε (Ματθ. 4, 11) ενώ αυτό ήταν αλήθεια.
Το ίδιο έκανε και ο απόστολος Παύλος με την έχουσα πνεύμα πίθωνος νεανίδα των Φιλίππων, ήτις «εργασίαν πολλήν παρείχε τοις κυρίοις αυτής μαντευομένη». Όταν η παιδίσκη φώναξε για τον Παύλο και το Σίλα «ούτοι οι άνθρωποι δούλοι του Θεού του Υψίστου εισίν…» (Πραξ. 16, 17) είπε την αλή­θεια. Όμως ο Παύλος δεν δέχθηκε τις συστάσεις αυτές που προέρχονταν από τον πονηρό. Έτσι μας έδωσε το παράδειγμα να είμαστε προσεκτικοί και να μη δίδουμε πίστη στις μαντείες που είναι των δαιμόνων έργο «…μήπως οι δαίμονες μαζί με την μερική αλήθεια σπείρουν μέσα μας και την κακία τους και για να μας συνετίσουν να μην προσέχουμε τους δαί­μονες ποτέ κι αν ακόμη φαίνονται ότι λένε αλήθεια. Ακόμη δεν είναι σωστό να έχουμε τις Άγιες Γραφές και την ελευθερία που μας χάρισε ο Χριστός και να διδασκόμεθα από το διάβολο, ο οποίος δεν τήρη­σε την τάξη που τον τοποθέτησε ο Θεός, αλλά σκέ­φθηκε άλλα αντ’ άλλων» καθώς ωραία λέγει ο Μ. Αντώνιος (ΒΕΠΕΣ, 33, 25).
Έτσι γίνεται φανερό πως κανείς χριστιανός δεν πρέπει να καταφεύγει σε μαντείες δηλ. να πηγαίνει στα μέντιουμ, τις «χαρτορίχτρες», τις «καφετζούδες», τις «μάντισσες» που κοιτούν τα χέρια, και γενικά ο πιστός χριστιανός δεν πρέπει να δίνει προσοχή σ’ όλα αυτά που είναι διαβολικά τεχνάσματα για να τον παρασύρουν.

Στο σημείο αυτό χρειάζεται προσοχή, γιατί πολ­λές γυναίκες που μαντεύουν, κάνουν το έργο αυτό λέγοντας θρησκευτικά λόγια και προσευχές. Έτσι όταν κάποιος ακούσει πώς είναι σατανικά τεχνάσμα­τα οι μαντείες προβάλλει την εξής ένσταση: αφού αυτά είναι σατανικά τεχνάσματα, τότε πώς συμβιβά­ζονται με τα άγια λόγια που λέγει ή μάντισσα; Την απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγοντας τα εξής: «Η μεγαλύτερη απάτη είναι η εξής: όταν συμβουλεύουμε τους χρι­στιανούς να μην πηγαίνουν στα μαντεία και τους αποτρέπουμε απ’ αυτά, αυτοί απολογούμενοι ισχυ­ρίζονται ότι η μάντισσα, είναι χριστιανή και δεν χρη­σιμοποιεί τίποτε άλλο από το όνομα του Θεού. Γι αυτό μισώ και αποστρέφομαι πολύ περισσότερο αυ­τή τη γυναίκα, διότι χρησιμοποιεί το όνομα του Θεού με ασέβεια λέγοντας ότι είναι χριστιανή ενώ επιδει­κνύει με τις πράξεις της την ειδωλολατρία Και ο! δαίμονες πρόφεραν το όνομα του Θεού, αλλά ήσαν δαίμονες και έλεγαν στο Χριστό σε γνωρίζουμε ποιος είσαι, είσαι ο άγιος του Θεού. Και όμως ο Χρι­στός τους επιτίμησε και τους έδιωξε. Γι’ αυτό σας παρακαλώ να μείνετε καθαροί απ’ αυτή την απάτη και το ολίσθημα» (Κατήχηση Γ).Δεν έχουμε λοιπόν το δικαίωμα να καταφεύγουμε στις μαντείες για να παρηγορηθούμε ή για να γλιτώσουμε από κάποιο κακό. Ούτε σε όνειρα πρέπει να πιστεύουμε. Τα όνειρα είναι απατηλά. Ελάχιστες φορές μιλά ο Θεός δι’ αυτών. Όλες τις άλλες ομιλεί ο διάβολος, ο οποίος τα χρησιμοποιεί ως όπλα είτε για να μας μολύνει την ψυχική καθαρότητα, είτε για να μας ξεγελάσει. Γι’ αυτό ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακας μας συνιστά: «Κανείς να μη σκέπτεται την ημέρα όσα είδε στον ύπνο του, διότι και αυτός είναι σκοπός των δαιμόνων να μας μολύνουν στον ξύπνιο μας με το περιεχόμενο των ονείρων» (Λόγος ΙΕ’). Τα όνειρα πρέπει να τα λησμονεί κανείς και να μην τα θυμάται.
Όσον άφορα στα όνειρα του Θεού, ας είμαστε επιφυλακτικοί. Ό Θεός θα βρει τρόπο να φανερώσει το θέλημά Του. Εκείνος που πιστεύει στα όνειρα, λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακας «μοιάζει με αυτόν που κυνηγά τη σκιά του και προσπαθεί να την πιάσει» (Λόγος γ’). Όταν δώσουμε προσοχή στα όνειρα, δίνουμε το δικαίωμα στους δαίμονες να μας πειράζουν κι όταν δεν κοιμόμαστε. «Όταν αρχίζου­με να πειθώμεθα στους δαίμονες δίνοντας προσοχή στα όνειρα, αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να εμπαιζόμεθα απ’ αυτούς κι όταν είμαστε ξύπνιοι.Αυτός που πιστεύει στα όνειρα είναι τελείως ανόητος, ενώ αυτός που δεν δίνει σημασία σ’ αυτά είναι φιλόσο­φος» (Λόγος γ’).


Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Πατέρας Ανδρέας Κονάνος: «Μην ασχολείσαι με το πώς σου φέρονται οι άλλοι. Θα αρρωστήσεις. Μάθε ΕΣΥ να αγαπάς»


Να λες στον άνθρωπό σου:«Σ’ ευχαριστώ για όσα έχεις κάνει για μένα. Που υπάρχεις, που με βασανίζεις. Με βοηθάς να μαθαίνω να σε συγχωρώ»
Η αγάπη είναι το επιστέγασμα και η βάση. Αυτή σκεπάζει όλες τις αρετές. Είναι η ασφάλεια και η σιγουριά ότι πας καλά. Διότι, αν όλα αυτά τα κάνεις χωρίς αγάπη, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, δεν έχει νόημα. Διότι όλα αυτά τα βρίσκεις κι αλλού: σε αρχαίους φιλοσόφους, ρήτορες, ιδρυτές διάφορων φιλοσοφικών συστημάτων. Είχαν τιθασεύσει, ίσως, το «εγώ» τους, δεν έπιναν πολύ, δεν έτρωγαν, δεν κοιμούνταν. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είχαν κι αγάπη.
Αγάπη να ‘χεις. Αγάπη να βγάζεις. Αγάπη ν’ αφήσεις. Κι όσοι θα έρχονται έπειτα από χρόνια κοντά στον τάφο σου και θα σε θυμούνται και θα σε φέρνουν στη σκέψη και στο μυαλό τους, θα λένε: «Α, αυτός ο άνθρωπος είχε αγάπη. Είχε καλοσύνη. Σε κανέναν δεν είπε κάτι κακό ούτε κράτησε σε κάποιον κακία. Λόγο για κάποιον δεν είπε. Δεν τον θυμάμαι να κατηγόρησε, να κατέκρινε. Ποτέ. Τα χέρια του, συνέχεια ελεημοσύνες. Το στόμα του έσταζε μέλι. Τα μάτια του, πάντα γεμάτα δάκρυα απ’ τον πόνο των ανθρώπων. Τα πόδια του πήγαιναν συνέχεια εδώ κι εκεί, σε αρρώστους και βασανισμένους».

Αυτό μ’ αρέσει πολύ. Είναι κάτι που ζηλεύω. Είναι το ανώτερο χάρισμα. Ετσι δεν λέει και η Αγία Γραφή; «Πίστη, ελπίδα κι αγάπη. Μείζων δε τούτων, η αγάπη». Το ανώτερο. Σήμερα μιλήσαμε για τα ανώτερα. Καλή δύναμη σου εύχομαι. Κάνε ένα βήμα ν’ αγαπήσεις, να χαρείς, να νιώσεις τον πλούτο αυτής της ομορφιάς μες στην ψυχή σου. Και μην πληγώνεσαι αν δεν σ’ αγαπούν. Δεν αξίζει να στενοχωριέσαι αν δεν σε αγαπούν. Μην ασχολείσαι με το πώς σου φέρονται οι άλλοι, διότι θα αρρωστήσεις. Μάθε εσύ ν’ αγαπάς. Ανεξαρτήτως του τι κάνουν οι άλλοι. Μάθε εσύ -σαν τον Θεό- να δίνεις. Σαν τον ήλιο να λάμπεις. Ασε τους άλλους. Αν δεν σ’ αγαπούν, δεν πειράζει. Γιατί ούτε κι εσύ αγαπάς πάντα. Αν μάθεις την τέλεια αγάπη, τότε θ’ αγαπάς. Ωσπου να μάθεις, κάνεις λάθη. Ετσι είναι οι άνθρωποι. Μην περιμένεις πολλά απ’ τους ανθρώπους. Μην απαιτείς και λες: «Εγώ σ’ αγάπησα. Τώρα θέλω κι εσύ να μ’ αγαπάς». Μην κινείσαι έτσι. Εσύ θα τρέφεσαι απ’ αυτή την πηγή, που θα βγαίνει από μέσα σου. Κι αν οι άλλοι σου ανταποδώσουν την αγάπη, θα ‘ναι ωραία. Αν δεν σου την ανταποδώσουν, δεν πειράζει. Μην γκρινιάζεις, γιατί μετά χάνεις αυτό το καλό που κάνεις και είναι μισό. Εσύ θ’ αγαπάς. Αγάπη, αγάπη, αγάπη. Ωραία λέξη. Καλή δύναμη.
Και γράψε αυτή τη λέξη στην καρδιά σου. Λέγε τη και με το στόμα σου. Και πες τη και σήμερα σε κάποιον. Πες τη στο παιδί σου, στη γυναίκα σου, στον άντρα σου, πες τη στα αδέλφια σου. Σε παρακαλώ, σήμερα βρες κάποιον και πες του τη λέξη «σ’ αγαπώ». Σ’ εμένα μην την πεις πάλι. Διότι εγώ το ξέρω. Μου την έχεις ξαναπεί τόσες φορές. Πες την όμως και σε κάποιους που δεν την έχεις πει, γιατί δυσκολεύεσαι. Εκεί θέλω να το πεις. Κι αν σε κοροϊδέψουν και λίγο, δεν πειράζει. Συνέχισε να τη λες έπειτα από μέσα σου. Μην τη λες με τρόπο που να προκαλείς. Να λες στον άνθρωπό σου: «Σ’ αγαπώ και σ’ ευχαριστώ για όλα όσα έχεις κάνει για μένα. Σ’ ευχαριστώ που υπάρχεις. Που με βοηθάς. Που με στηρίζεις. Που με βασανίζεις. Και με βοηθάς και με τον τρόπο αυτό να μαθαίνω. Και με βοηθάς να σε υπομένω, να σε συγχωρώ».
Από το βιβλίο του π. Ανδρέα Κονάνου «Στο βάθος κήπος»

Πηγή

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

Ιερώνυμος: Ο σταυρός μας ξεκουράζει, μας ανακουφίζει, δίνει νόημα στη ζωή μας

Ιερώνυμος: Ο σταυρός μας ξεκουράζει, μας ανακουφίζει, δίνει νόημα στη ζωή μας
Στη δύναμη του σταυρού, ο οποίος «μας ξεκουράζει, μας ανακουφίζει, δίνει νόημα στη ζωή μας και μας κάνει καινούργιους ανθρώπους», αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος από το ιερό προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπάτων, όπου τέλεσε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Συλλειτούργησαν ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος και ο Επίσκοπος Θεσπιών Συμεών, πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ο οποίος κήρυξε τον Θείο Λόγο.
«Όποιος πραγματικά θέλει να ζει με το πολίτευμα του σταυρού στη ζωή του, θα πρέπει να θυσιάζεται, να αυτοπροσφέρεται και να χαρίζει τα τάλαντά του, τα χαρίσματά του, τις δεξιότητές του για τον κάθε άνθρωπο ανεξαιρέτως. Να μπορεί να αποδέχεται την ήττα, διότι υπάρχει κάποια άλλη νίκη που λειτουργεί μέσα του», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Επίσκοπος Θεσπιών και παρότρυνε: «Να πάψουμε να επικαλούμαστε την παντοδυναμία του Θεού προκειμένου να επικρατήσουν οι προσωρινές μας επιδιώξεις, αλλά αντίθετα να επικαλούμαστε την παντοδυναμία, το έλεος και την αγάπη του Θεού για να δίνεται δυνατότητα ζωής στον κάθε άνθρωπο και να διαχέεται η αγάπη του Θεού σε όλους ανεξαιρέτως». Επιπρόσθετα, επεσήμανε ότι «δεν μπορούμε να λέμε πως ακολουθούμε το πολίτευμα του σταυρού, όταν δεν έχουμε τη δύναμη να συγχωρούμε ή να βλέπουμε και στους άλλους ανθρώπους ικανότητες, αλλά και τον θησαυρό που κρύβουν μέσα τους».
Με το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής δήλωσε χαρούμενος και ευγνώμων για την παρουσία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στο προσκύνημα του Χριστού και στη μοναδικότητά του, «που πηγάζει από το γεγονός ότι είναι αφιερωμένο στο πρόσωπο του Χριστού».

Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΤΙΚΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ


ὑπό π. Νικηφόρου Νάσσου


Ἡ ἔνδοξη Ἀνάληψη τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ ἀποτελεῖ τό πλήρωμα καί τό κόσμημα ὅλων τῶν Δεσποτικῶν ἑορτῶν. Εἶναι τό πλήρωμα τῆς θείας Οἰκονομίας, ἡ ὁλοκλήρωση τοῦ σχεδίου τῆς σωτηρίας μας πού πραγματοποίησε ὁ ἐνσαρκωθείς Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ Ἰησοῦς Χριστός.

Τά περί τῆς θείας Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου ὡς ἱστορικοῦ γεγονότος πληροφορούμαστε ἀπό τήν Καινή Διαθήκη καί συγκεκριμένα ἀπό τήν ἀναφορά στό τέλος τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Λουκᾶ καί στήν  ἀρχή τοῦ βιβλίου τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων.[1]Ὑπάρχει ὡστόσο καί σύντομη ἀναφορά στό Εὐαγγέλιο τοῦ Μᾶρκου. Σύμφωνα λοιπόν μέ τή Γραφή, ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, σαράντα ἡμέρες μετά τήν ἔνδοξη Ἀνάστασή Του, ἀφοῦ ἐμφανίστηκε πολλές φορές στούς Μαθητές Του, πραματοποίησε τήν τελευταία ἐμφάνιση στό Ὄρος τῶν Ἐλαιῶν, ὅπου, κατά τήν εὐαγγελική διήγηση «μετά τό λαλῆσαι αὐτοῖς ἀνελήφθη εἰς τόν οὐρανόν καί ἐκάθισεν έκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ»[2]. 



Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Όταν ο Άγιος Παΐσιος ήταν φαντάρος: Τι λέει πρώην στρατιωτικός που συνυπηρέτησε μαζί του... [video]


Συγκλονιστικά είναι τα λόγια ενός πρώην αξιωματικού ο οποίος συνυπηρέτησε με τον Άγιο Παΐσιο...


Δείτε τα  βίντεο!




Πηγή

Σάββατο 7 Απριλίου 2018

Αυτοί είναι πιο εντυπωσιακοί επιτάφιοι ανά την Ελλάδα (ΦΩΤΟ)

690_31fda92a-bee9-47c1-aa96-cd49de9b392b
Με ευλάβεια, κατάνυξη και υπό τον ήχο των πένθιμων κωδωνοκρουσιών, πραγματοποιήθηκε και φέτος στις ενορίες όλης της χώρας η τελετή της Αποκαθήλωσης.
Πλήθος κόσμου παρακολούθησε τη σκηνή της καταβίβασης του σώματος του Ιησού από το Σταυρό στον Επιτάφιο, τον οποίο κάθε ενορία στολίζει από το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης.
Η κατανυκτική μυσταγωγία της περιφοράς του Επιταφίου, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, απαιτεί άλλωστε την ετοιμασία της, αφού ο στολισμός έχει ιδιαίτερο εθιμοτυπικό.
Στην πύλη του Αγίου Όρους, στην Ουρανούπολη στολίστηκε και φέτος ο μεγαλοπρεπής Επιτάφιος με περισσότερες από 80.000 χάντρεςκαι πέρλες και περίπου 20.000 χρυσάνθεμα!
Στα χρώματα του Βυζαντίου και βάσει βιβλίων του Αγίου Όρους έγινε ο στολισμος, στον οποίο συμμετείχε όλο το χωριό, παραδοσιακά, όπως κάθε χρόνο.
Επιτάφιος - Ουρανούπολη
Με ιδιαίτερη φροντίδα έγινε ο στολισμός του Επιταφίου στον Ιερό Ναό Προφήτου Ηλία, στον Πειραιά:
Στολισμος Επιταφίου στον Ιερό Ναό Προφήτου Ηλία Πειραιά
Στολισμένος με ανοιχτόχρωμα λουλούδια είναι ο Επιτάφιος του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού της Ζωοδόχου Πηγής στην Νάξο:
Επιτάφιος - Ιερός Μητροπολιτικός Ναός Ζωοδόχου Πηγής Νάξου
Εντυπωσιακός ήταν και ο επιτάφιος στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας, στην Κορησσία της Κέας:
Επιτάφιος - Αγία Τριάδα- Κορησσία - Κέα
Ο στολισμός του Επιτάφιου ολοκληρώθηκε νωρίς το απόγευμα και στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Ιωάννου, στην Μεσσήνη Μεσσηνίας, όπου κατ΄ έθος η Αποκαθήλωση γίνεται νωρίς το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής.
Επιτάφιος - Άγιος Ιωάννης - Μεσσήνη Μεσσηνίας
Νωρίς το απόγευμα έγινε η περιφορά του Επιταφίου της Μονής Αγίου Ιωάννη, στον Καρέα:
Επιτάφιος - Μοναστήρι Καισαριανής
Επιτάφιος - Μοναστήρι Καισαριανής
Επιτάφιος - Μοναστήρι Καισαριανής
Ξεχωριστός είναι ο Επιτάφιος του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου, στην Κέρκυρα, η περιφορά του οποίου επίσης έγινε νωρίς το απόγευμα:
Επιτάφιος - Άγιος Γεώργιος - Κέρκυρα
Επιτάφιος - Άγιος Γεώργιος - Κέρκυρα
Επιτάφιος - Άγιος Γεώργιος - Κέρκυρα
Σε κλίμα κατάνυξης έγινε το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής η περιφορά του Επιτάφιου και στην Ιερά Μονή Βουλκάνου, στο όρος Ιθώμη, στην Μεσσηνία:
Επιτάφιος - Ιερά Μονή Βουλκάνου - Μεσσηνία
Επιτάφιος - Ιερά Μονή Βουλκάνου - Μεσσηνία
Επιτάφιος - Ιερά Μονή Βουλκάνου - Μεσσηνία
Ξεχωριστός είναι ο επιτάφιος της Ιεράς Μονής Αγίου Συμεών, στο Μεσολόγγι:
Επιτάφιος - Μεσολόγγι - Ιερά Μονή Αγίου Συμεών
Λαπρός και φέτος ο στολισμός του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος, στο Μεσολόγγι:
Επιτάφιος - Μεσολόγγι - Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος
Ο στολισμός του Ι. Ν. της Αγίας Παρασκευής Μεσολογγίου:
Επιτάφιος - Μεσολόγγι - Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής
Κατά εκατοντάδες οι πιστοί συρρέουν στους ιερούς ναούς για να προσκηνύσουν τους επιταφίους και στην Κρήτη. Στον ναό της Ευαγγελίστριας στη Χαλέπα γυναίκες στόλισαν με μεράκι τον δικό τους επιτάφιο:
Επιτάφιος - Χαλέπα
Με αγάπη και σε κλίμα κατάνυξης στολίστηκαν οι επιτάφιοι και στην Αργολίδα:
Επιτάφιος - Αργολίδα
Επιτάφιος - Αργολίδα
Επιτάφιος - Αργολίδα
Εντυπωσιακό ήταν το αποτέλεσμα και στον Άγιο Νικόλαο Αγοράς, στα Ιωάννινα, στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας, αλλά και στην εκκλησία της Περιβλέπτου:
Ιωάννινα - επιτάφιος - Άγιος Νικόλαος Αγοράς
Ιωάννινα - επιτάφιος - Ιερός Ναός Αγίας Μαρίνας
Ιωάννινα - Επιτάφιος - εκκλησία της Περιβλέπτου
Ιερός Ναός Αγίων Γεωργίου και Νεκταρίου Μονολόφου ιεράς Μητροπόλεως Λαγκαδά Λήτης Και Ρεντίνης:
Επιτάφιος - Μονόλοφος
Πρωτότυπα στολισμένος ο Επιτάφιος σε Ιερό Ναό στο Οροπέδιο Λασιθίου
Επιτάφιος - Κρήτη - Οροπέδιο Λασιθίου