Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2018

«Σβήνει» η Ελλάδα: Μειώνονται οι γεννήσεις – Γερνάει ο πληθυσμός


Απογοητευτικές είναι οι προβλέψεις για τη δημογραφική εξέλιξη του ελληνικού πληθυσμού
Οι συνθήκες για δημιουργία οικογένειας στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι, ενώ λόγω της κρίσης χιλιάδες νέα παιδιά μεταναστεύουν στο εξωτερικό.
Η ελληνική κοινωνία μετατρέπεται σε κοινωνία γερόντων ενώ προκαλεί προβληματισμό το γεγονός πως οι μετανάστες στην Ελλάδα γεννούν πολύ περισσότερα παιδιά από τους Έλληνες.
Για να διατηρηθεί ένα έθνος πληθυσμιακά θα πρέπει ο δείκτης γεννήσεων να είναι 2,1. Στην Ελλάδα δυστυχώς είναι 1,3 και εάν αφαιρεθεί το 0,2 που είναι παιδιά μεταναστών, απομένει 1,1, που καταδεικνύει πορεία εξαφάνισης.
Επίσης, η σύγκριση των γεννήσεων και των θανάτων της πρόσφατης πενταετίας είναι αποκαρδιωτική.
Αποκαλυπτική έρευνα της Washington Post
Ένα από τα πολύ σοβαρά αποτελέσματα της μακρόχρονης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα είναι αναμφίβολα και η αύξηση του δημογραφικού προβλήματος στη χώρα, καθώς όλο και λιγότεροι άνθρωποι παίρνουν την απόφαση να δημιουργήσουν οικογένεια, ενώ νέοι έχουν μεταναστεύσει.
Με αυτό το ιδιαίτερο θέμα καταπιάνεται η εφημερίδα Washington Post, σε άρθρο της με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Πού πήγαν όλα τα παιδιά;».
Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, η εφημερίδα βρέθηκε στο Καλπάκι Ιωαννίνων όπου μια μητέρα αφήνοντας τον γιο της στο δημοτικό σχολείο της περιοχής αναρωτήθηκε: «Πού πήγαν όλα τα παιδιά;».
Περιγράφοντας αυτή τη σκηνή, η εφημερίδα αναλύει πώς μετά την οικονομική κρίση έρχεται και η δημογραφική κρίση στην Ελλάδα, καθώς η κατάσταση στο Καλπάκι αντικατοπτρίζει το εντεινόμενο δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα.
Στο συγκεκριμένο δημοτικό, το 2018, πήγαν 13 πρωτάκια. Τα μισά σχολεία στην περιοχή έχουν κλείσει. Όλο και περισσότεροι πιθανοί γονείς φεύγουν ή δεν κάνουν παιδιά, επειδή είναι άνεργοι ή βγάζουν μετά βίας τα προς το ζην, αναφέρει η εφημερίδα. Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, «η ελληνική οικονομία δεν εξαρτάται πλέον από τα προγράμματα ούτε θεωρείται ότι θέτει σε κίνδυνο το ευρώ. Όμως, η χώρα μόλις τώρα ξεκινά να αντιμετωπίζει την επόμενη φάση της απειλής. Μία μείωση των γεννήσεων που έχει αυξήσει την πιθανότητα μιας συρρικνωμένης, αποδυναμωμένης Ελλάδας τα χρόνια που θα έρθουν».



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.