Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Μητσοτάκης: Εκκωφαντική αποτυχία της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση του προσφυγικού


Προσωπική αυτοψία στο κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης προσφύγων στην Σάμο έκανε το πρωί ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, και υπογράμμισε την ανάγκη για άμεση αποσυμφόρηση των νησιών του ανατολικού Αιγαίου- κάνοντας λόγο για «εκκωφαντική αποτυχία» της κυβέρνησης στο προσφυγικό.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, χαρακτήρισε την κατάσταση στο κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης στη Σάμο θλιβερή και εξήγησε: «Είναι θλιβερή διότι το κέντρο έχει κανονικά δυνατότητα φιλοξενίας 700 ανθρώπων και βρίσκονται στοιβαγμένοι εντός και εκτός κέντρου παραπάνω από 3.800 ψυχές, σε συνθήκες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προσομοιάσουν με συνθήκες που εξασφαλίζουν ασφάλεια και υγεία, κυρίως για τις πιο ευάλωτες ομάδες. Είναι πραγματικά εξοργιστικό το γεγονός ότι ενώ η χώρα μας είχε στη διάθεσή της 1,6 δισ. ευρώ ευρωπαϊκών πόρων -από τα οποία έχει απορροφήσει το 1,1 δισ.- υπάρχουν αυτές οι συνθήκες σήμερα στην Ελλάδα, στην Ευρώπη του 21ού αιώνα».
Στη συνέχεια επιτέθηκε στην κυβέρνηση, επαναλαμβάνοντας ότι στο ζήτημα του προσφυγικού -από πλευράς κυβέρνησης- «συνυπάρχει η ιδεοληψία, η ανικανότητα, η αδιαφάνεια και τελικά ο κυνισμός. Ιδεοληψία διότι κάποιοι πίστευαν -και εξακολουθούν να πιστεύουν ενδεχομένως- ότι τα σύνορα της Ελλάδος, που είναι και σύνορα της Ευρώπης, δεν πρέπει να φυλάσσονται. Ανικανότητα διαχειριστική για τις συνθήκες τις οποίες είδα παρά -θέλω να το πω αυτό- τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού, το οποίο πραγματικά καταθέτει την ψυχή του για να ανταποκριθεί σε συνθήκες που συχνά το ξεπερνούν. Αδιαφάνεια διότι δεν είναι δυνατόν -όπως σας είπα και πριν- να έχουν διατεθεί στη χώρα τόσα πολλά κονδύλια και να επικρατούν τέτοιες συνθήκες... Και βέβαια κυνισμός διότι όλοι αυτοί, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι, κατά τα άλλα, είναι ανθρωπιστές και ενδιαφέρονται για την ευημερία αυτών των ανθρώπων, θα πρέπει να έρθουν εδώ στη Σάμο, να πάνε στη Μόρια να δουν τις πραγματικές συνθήκες, στις οποίες ζουν οι άνθρωποι αυτοί».
Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε την ανάγκη για γρήγορη αποσυμφόρηση των νησιών -αφορά και τη Σάμο και τη Χίο και τη Μυτιλήνη- με γρήγορη αποχώρηση, σε πρώτη φάση, των ευάλωτων ομάδων, και να να αλλάξουν, επιτέλους οι διαδικασίες χορήγησης ασύλου, ώστε αυτές να τελεσιδικούν γρηγορότερα.



(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.