Δύσκολες ώρες περνούν οι κολοσσοί παιχνιδιών παγκοσμίως, αφού τα αποτελέσματα του 2017 είναι απογοητευτικά και οι εκτιμήσεις για το τρέχον έτος κάθε άλλο παρά ρόδινες είναι.
Οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου παιχνιδιών –Lego, Hasbro και Mattel– έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν τις επιπτώσεις της τεχνολογίας, αφού οι «μπόμπιρες» αφήνουν τα Lego ή την Barbie και πιάνουν το κινητό. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι εφαρμογές παιχνιδιών αναλογούν ήδη στο 20% του τζίρου στον παγκόσμιο κλάδο παιχνιδιών και βιντεοπαιχνιδιών.
Τι έκαναν, όμως, λάθος οι τρεις «παιχνιδάδες»; Η απάντηση είναι ότι συνέχισαν να εστιάζουν στις ανεπτυγμένες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, αντί να πατήσουν «γκάζι» στην Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή όπου τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγαλύτερες.
Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιούν περισσότερο και καλύτερα τα κοινωνικά δίκτυα και το YouTube, κάτι που ήδη εφαρμόζουν οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου κερδίζοντας μερίδιο αγοράς.
«Τα παιδιά είναι κολλημένα στα smartphone τους και τα social media και ήδη κάποιες εταιρείες σπεύδουν να το αξιοποιήσουν αυτό», σχολιάζει ο Λουτς Μούλερ, πρόεδρος της Klosters Trading, ανεξάρτητης συμβουλευτικής εταιρείας στην παιχνιδοβιομηχανία.
Στροφή στα φθηνά παιχνίδια
Άλλη μία νέα τάση που προκαλεί «πονοκέφαλο» στους γίγαντες του κλάδου είναι η στροφή των καταναλωτών στα φθηνά παιχνίδια –όσα δηλαδή κοστίζουν έως 10 δολάρια. Σε αυτή την αγορά, οι καμπάνιες στα κοινωνικά μέσα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο και αποτελούν βασικό εργαλείο επέκτασης.
Οι μεγάλοι «παιχνιδάδες» πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτοι και να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά μέσα», σχολιάζει ο Φρεντερίκ Τουτ, αναλυτής του κλάδου παιχνιδιών στη NPD Group. «Πρέπει να αναζητήσουν νέους παράγοντες ανάπτυξης», τονίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.