Αρχικά, να εκφράσουμε τα θερμά συλλυπητήριά μας γι'αυτή την ανείπωτη τραγωδία. Τα όσα έχουμε παρακολουθήσει από τους τηλεοπτικούς δέκτες είναι ενδεικτικά του μεγέθους της καταστροφής στην Δυτική Αττική.
Κάπου εκεί,όμως,ξεκινά η συνήθης -σε όλους- συζήτηση περί ευθυνών.Δεν είναι άδικο όσοι υποστηρίζουν πως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή περί απόδοσής τους. Εξάλλου,είναι μια κουβέντα που θα μπορούσε να έρθει στο προσκήνιο καιρό πριν.
Στην συγκεκριμένη τραγωδία,ήρθαμε αντιμέτωποι με την ιστορία. Με άλλα λόγια,αντικρίσαμε κατάματα τις επιλογές και τις πράξεις πολλών δεκαετιών. Οι περισσότεροι κάνουν αναφορά σε μπαζωμένα ρέματα και χτισμένα αυθαίρετα στην περιοχή. Αλήθεια,πόσα άλλα μπαζωμένα ρέματα υπάρχουν σε αρκετά άλλα σημεία του λεκανοπεδίου της Αττικής με δρόμους να μετατρέπονται σε ποτάμια με την πρώτη δυνατή βροχή; Ή με κίνδυνο να αντιμετωπίσουμε ξανά τέτοιες τραγωδίες; Οι παροικούντες των Αθηνών γνωρίζουν...
Δυστυχώς, αυτό το οποίο πληρώνουμε είναι ένα αναπτυξιακό πρότυπο που βασίστηκε για δεκαετίες στην πυκνή και,ενδεχομένως,άναρχη δόμηση. Σε ο,τι με άλλα λόγια θα ονομάζαμε ''εκτεταμένη τσιμεντοποίηση''. Δίχως μακροπρόθεσμο σχέδιο. Κυρίως,όμως,δίχως σεβασμό στην φύση και στην ιστορική κληρονομιά αυτής της πόλης. Με τις συνέπειες αυτού του φαινομένου να είναι τοις πάσι φανερές.
Σ'αυτό το σημείο,ας δούμε πώς υλοποιήθηκαν σχέδια δημιουργίας πρωτευουσών άλλων χωρών της Ευρώπης. Μία ματιά σε πόλεις όπως το Βερολίνο,το Άμστερνταμ,η Βιέννη κ.α. μπορεί να δείξει τον τρόπο με τον οποίο μία πρωτεύουσα αναδεικνύεται μέσα από την ίδια την φυσική ιστορία της. Το σπουδαιότερο,παραδείγματα όπως τα προηγούμενα φανερώνουν αυτό που εκείνοι θα χαρακτήριζαν με άλλα λόγια ''βιώσιμη ανάπτυξη''. Ένας σχεδιασμός που έχει αποδειχθεί πολλάκις λειτουργικός,αν σκεφθούμε ότι η Ολλανδία βρίσκεται κάτω από την στάθμη της θάλασσας. Ή μήπως οι βροχές δεν συναντώνται εξίσου σε εκείνες τις πόλεις;
Γεγονότα σαν αυτό είναι δύσκολο να αποκωδικοποιηθούν άμεσα. Όμως,επιβάλλεται να γίνει συζήτηση για την αποτροπή ανάλογων περιστατικών. Για όσα μπορούν να αλλάξουν την πόλη.Για όσα συνιστούν πραγματική ''ποιότητα ζωής''.
Ι.Διαμάντης

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.