Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Εξαντλήθηκε η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων – Έσοδα μόνο από κατασχέσεις!

$
Την οικονομική εξάντληση νοικοκυριών και επιχειρήσεων αποκαλύπτει ο κατήφορος που έχουν πάρει από τον Ιούνιο τα φορολογικά έσοδα του Κράτους. Στο υπουργείο Οικονομικών αναμένουν με κομμένη την ανάσα τις εισπράξεις φόρων και ΕΝΦΙΑ στα τέλη Σεπτεμβρίου αλλά, όπως δείχνουν ως τώρα τα επίσημα στοιχεία, το μόνο «σωσίβιο» που έχει απομείνει για τα κρατικά έσοδα είναι η αύξηση των εισπράξεις έναντι οφειλών Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ). Δηλαδή ό,τι εισπράξουν από κατασχέσεις, διώξεις και «λουκέτα».
Την οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών να πληρώσουν τους φόρους τους, αποτυπώνουν τρία γραφήματα που ανήρτησε στο twitter ο βουλευτής Χάρης Θεοχάρης για την πορεία άμεσων-έμμεσων φόρων και έναντι των στόχων που είχε θέσει η κυβέρνηση. Εύκολα διαπιστώνεται έτσι ότι:
1. Οι άμεσοι φόροι παρουσιάζουν κατάρρευση έως 40%. Από τον Ιούνιο και μετά εισπράττονται κανονικά μόνον οι έμμεσοι φόροι. Δηλαδή το πρωτογενές πλεόνασμα των 3,5 δισ. στο οκτάμηνο Ιανουαρίου Αυγούστου στηρίζεται αποκλειστικά στις αυξήσεις εμμέσων φόρων που επιβλήθηκαν από πέρυσι το καλοκαίρι (σε ΦΠΑ, καύσιμα, τσιγάρα, τέλη τηλεφωνία κλπ). Το άνοιγμα της «ψαλίδας» υπέρ των έμμεσων φόρων δείχνει ότι φόρους πληρώνουν πλέον «με το στανιό» οι καταναλωτές –αδιακρίτως εισοδήματος- και όχι οι φορολογούμενοι. Και όλα αυτά υπό συνθήκες capital control και πληρωμών με κάρτες αλλά και σε μια περίοδο που, θεωρητικά, η χώρα επιστρέφει στην Ανάπτυξη και οι φόροι στα εισοδήματα θα έπρεπε να αυξάνονται.
2. Νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν παρατήσει τη μάχη της πληρωμής των φόρων. Σε δύο γραφήματα αποτυπώνεται η κατάρρευση των εσόδων έναντι των στόχων στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής (ΜΠΔΣ). Εκεί φαίνεται ότι μόνον σε ένα μήνα (τον Μάιο 2017) πήγε καλά η είσπραξη των φόρων. Στους 7 από τους 8 πρώ τους μήνες του χρόνου οι εισπράξεις Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ήταν πολύ κάτω από το στόχο. Πώς εξηγείται αυτό; Τον Μάιο δεν είχαν ξεκινήσει ακόμα να πληρώνονται τα εκκαθαριστικά φόρου εισοδήματος. Ό,τι εισέπραττε το Κράτος ήταν από κατασχέσεις οφειλών ΠΟΕ και την μηνιαία παρακράτηση στους μισθούς και τις συντάξεις που διαρκώς μειώνονται.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.