Με τις καθιερωμένες πορείες προς το αμερικανικό Προξενείο κορυφώθηκαν απόψε Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη οι επετειακές εκδηλώσεις για την 43η επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, με τη μαζική συμμετοχή φοιτητών, νεολαίων, εργαζόμενων, ανέργων, συλλογικοτήτων, κομμάτων, πολιτικών κινήσεων και απλών πολιτών.
Δύο ήταν οι κεντρικές πορείες που πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο της πόλης και ολοκληρώθηκαν, λίγο μετά τις 8 το βράδυ. Αφετηρία τους ήταν η Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, όπου οι συμμετέχοντες άρχισαν να συγκεντρώνονται από τις 5 το απόγευμα.
Την πρώτη πορεία διοργάνωσαν μέλη του ΚΚΕ, του ΠΑΜΕ, της ΚΝΕ και του ΜΑΣ. Στην κεφαλή της πορείας βρέθηκαν μέλη του Συνδέσμου Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών που κρατούσαν πανό το οποίο έγραφε «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία». Η συγκεκριμένη πορεία κινήθηκε μέσω κεντρικών δρόμων προς το αμερικανικό Προξενείο, επί της οδού Τσιμισκή, όπου φτάνοντας στο σημείο οι συμμετέχοντες έκαναν μικρή στάση και εν μέσω συνθημάτων έκαψαν μία σημαία των ΗΠΑ. Στη συνέχεια, κινήθηκαν προς την πλατεία Αριστοτέλους, όπου λίγο αργότερα διαλύθηκαν.
Με δικά τους μπλοκ και ξεχωριστά από την παραπάνω πορεία, τίμησαν την επέτειο του Πολυτεχνείου οι νεολαίοι του ΣΥΡΙΖΑ και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Στη δεύτερη πορεία συμμετείχαν φοιτητικοί σύλλογοι, μέλη συλλογικοτήτων και κομμάτων της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, όπως επίσης άτομα που πρόσκεινται στο λεγόμενο αντιεξουσιαστικό χώρο. Όταν η πορεία έφτασε στο αμερικανικό Προξενείο, οι διαδηλωτές φώναξαν συνθήματα και τραγούδησαν το «Πότε θα κάμει ξαστεριά», ενώ κάποιοι έκαψαν ομοίωμα της αστερόεσσας. Λίγο νωρίτερα, άγνωστοι πέταξαν μπογιές σε βιτρίνες καταστημάτων της Τσιμισκή. Η πορεία επέστρεψε από κεντρικούς δρόμους προς την Εγνατία και κατέληξε στο Πολυτεχνείο.
Επεισόδια σημειώθηκαν στο πραύλιο της πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, όπου έχουν εισέλθει ομάδες διαδηλωτών που συμμετείχαν στην πορεία.
Αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου – λάμψης, ενώ οι διαδηλωτές εκτόξευσαν αντικείμενα και βόμβες μολότοφ εναντίον τους.
Η Εγνατία οδός παραμένει κλειστή, ενώ συνεχίζονται οι αψιμαχίες μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομικών.




Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.