
Στις μεταρρυθμίσεις στα εργασιακά επιμένει ο ΣΕΒ στο δελτίο που κυκλοφόρησε χθες, με τίτλο «η παλινδρόμηση βλάπτει σοβαρά την υγεία της οικονομίας». Τονίζει ότι το ζητούμενο δεν είναι η παλινρόμηση των εργασιακών...
σχέσεων στο καθεστώς που ίσχυε μέχρι την εκδήλωση της κρίσης, αλλά η οικοδόμηση ενός νέου πλαισίου εργασιακών σχέσεων με οδηγό το μέλλον της χώρας, ως μίας διεθνώς ανταγωνιστικής οικονομίας και όχι στο παρελθόν μίας κρατικοδίαιτης και αντιπαραγωγικής κοινωνίας.
«Το εργασιακό χάος της απλήρωτης και αδήλωτης εργασίας όπως και της διαρθρωτικής ανεργίας επικρατούσε και όταν ήταν σε ισχύ (σ.σ. οι διάφορες ρυθμίσεις για τα εργασιακά). Αυτά τα φαινόμενα παραβατικότητας είναι μεμπτά και κατακριτέα και σίγουρα δεν ανήκουν στη σφαίρα ενός ευρωπαϊκού, ευνομούμενου κράτους ...και δεν πρόκειται να διορθωθούν μόνον με μεγαλύτερη αστυνόμευση και με μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, καθώς κατάντησαν θέμα επιβίωσης για πολλές επιχειρήσεις», αναφέρουν οι αναλυτές του ΣΕΒ.
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζουν ότι στη σημερινή, σκληρή πραγματικότητα της ύφεσης και της υποχρεωτικής αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης επιχειρήσεων, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι ακόμα και το τελειότερο σύστημα εργασιακών ρυθμίσεων δεν θα μπορούσε από μόνο του να μας βγάλει από το αδιέξοδο.
Τα προβλήματα «δεν πρόκειται να εξαλειφθούν μόνο και μόνο επειδή ο κατώτατος μισθός θα ορίζεται από συλλογικές διαπραγματεύσεις ή επειδή αναβίωσε η υποχρεωτική διαιτησία ή επειδή θα έχουμε γενικότερη επιστροφή σε πιο περιοριστικές ρυθμίσεις στα εργασιακά», υπογραμμίζει ο ΣΕΒ, προσθέτοντας ότι στη συζήτηση που διεξάγεται γύρω από τις εργασιακές μεταρρυθμίσεις είναι κρίσιμο να έχουμε κατά νου δυο πράγματα: Την ανάγκη η Ελλάδα να αναπτυχθεί σε υγιείς βάσεις προσελκύοντας μεγάλες και σοβαρές επενδύσεις και ταυτόχρονα να αρθούν οι διαρθρωτικές αδυναμίες που οδήγησαν το 2008 την ελληνική οικονομία στην κατάρρευση. Ο ΣΕΒ θεωρεί ότι η ευελιξία στην αγορά εργασίας βελιτώθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω των μνημονίων.
Χαρακτηρίζει αναγκαία αυτή την ευελιξία, δεδομένου ότι για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις έπρεπε να προσαρμοστούν σε μία άνευ προηγουμένου συρρίκνωση της ζήτησης, λόγω της μεγάλης δημοσιονομικής προσαρμογής.
Περισσότερα στο http://fimotro.blogspot.nl/2016/07/blog-post_377.html
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.