Ο Γιάνης Βαρουφάκης με άρθρο του στην Εφημερίδα των Συντακτών αναφέρθηκε στον «κόφτη χρέους», για τον οποίο όπως τόνισε δεν θα το καταστήσει βιώσιμο, ενώ έθεσε τον Τσίπρα στο… άρμα των Βενιζέλου και Σαμαρά.
Ο πρώην ΥΠΟΙΚ ανέλυσε τα αποτελέσματα που θα έχει ο «κόφτης χρέους». Υπογράμμισε ότι «για την περίοδο 2015 – 2030, αν ο “κόφτης” του 15% αποτελεί όντως λυτρωτική “λύση”, που καθιστά το χρέος βιώσιμο (κάτι που δεν ισχύει), τότε τα εύσημα τα αξίζουν οι κ. Σαμαράς και Βενιζέλος, οι οποίοι […] “διασφάλισαν” πως την περίοδο 2015 – 2030 οι ετήσιες αποπληρωμές κατά μέσο όρο δεν θα ξεπερνούν το 11% του ΑΕΠ».
Επισημαίνει, πάντως, ότι ούτε οι κ. Σαμαράς και Βενιζέλος δικαιούνται να διατυμπανίζουν πως οι χαμηλές πληρωμές που είχαν φέρει με το Μνημόνιο 2 καθιστoύν το χρέος βιώσιμο.
Ο κ. Βαρουφάκης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «μόνο η άμεση παύση της επιταχυνόμενης λιτότητας (δηλαδή μείωση του μεσοπρόθεσμου στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος από το 3,5% κάτω του 1,5%), σε συνδυασμό με πραγματική αναδιάρθρωση χρέους, μπορεί να δώσει ανάσες στη χώρα ανατρέποντας τη σκοτοδίνη χρέους – ύφεσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.