Άγριες συμπλοκές σημειώθηκαν στο κέντρο των Βρυξελλών μεταξύ αστυνομίας και πλήθος ακροδεξιών, που παρόλο την απαγόρευση έσπευσαν μαζικά να διαδηλώσουν .
Το Σάββατο, ο δήμαρχος Βρυξελλών και το υπουργείο Εσωτερικών απαγόρευσαν για λόγους ασφαλείας τη διεξαγωγή της «πορείας της ειρήνης», την οποία είχαν οργανώσει δεκάδες ομάδες που υποστηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα συμμετείχαν χιλιάδες Βέλγοι – και όχι μόνο – πολίτες.
Οι ακροδεξιοί, που σκόπευαν να προχωρήσουν σε αντιδιαδήλωση, αγνόησαν τις επίσημες οδηγίες και συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης, φωνάζοντας συνθήματα εναντίον των μεταναστών.
Οι οργανώσεις συγκεντρώθηκαν την Κυριακή στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να διαδηλώσουν την αξίωσή τους να απομακρυνθούν από τη χώρα όλα τα «ξένα στοιχεία», με αφορμή την πολύνεκρη επίθεση στο αεροδρόμιο και στο μετρό της πόλης αλλά και να φωνάξουν εναντίων του «φόβου» που επικρατεί τον τελευταίο καιρό στη χώρα τους.
Οι οργανώσεις συγκεντρώθηκαν την Κυριακή στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να διαδηλώσουν την αξίωσή τους να απομακρυνθούν από τη χώρα όλα τα «ξένα στοιχεία», με αφορμή την πολύνεκρη επίθεση στο αεροδρόμιο και στο μετρό της πόλης αλλά και να φωνάξουν εναντίων του «φόβου» που επικρατεί τον τελευταίο καιρό στη χώρα τους.
Η περιοχή μετατράπηκε σε πεδίο μάχης μεταξύ των αστυνομικών και των εθνικιστικών οργανώσεων, στην κεντρική πλατεία, ακριβώς μπροστά από τον αυτοσχέδιο τύμβο από λουλούδια που δημιούργησαν οι κάτοικοι, για τα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων πριν λίγες μέρες. Η αστυνομία είχε δημιουργήσει έναν κλοιό γύρω από αυτόν, ενώ όταν ξεκίνησαν επιθέσεις κάποιων σε μουσουλμάνους, κινήθηκαν επιθετικά και τότε άρχισαν οι συγκρούσεις σώμα με σώμα.
«Είμαστε χούλιγκαν» και «Είμαστε στο σπίτι μας» φώναζαν οι μαυροντυμένοι διαδηλωτές οι οποίοι εκτόξευσαν εμπρηστικούς μηχανισμούς εναντίον των δυνάμεων ασφαλείας.
Ένας εκπρόσωπος της αστυνομίας είπε ότι συνελήφθησαν 18 άτομα.
Ένας εκπρόσωπος της αστυνομίας είπε ότι συνελήφθησαν 18 άτομα.
Η βελγική αστυνομία χρησιμοποίησε μάνικες νερού προκειμένου να απομακρύνει τις ακροδεξιές ομάδες από το σημείο που είχαν συγκεντρωθεί, μέλη των οποίων επιτέθηκαν φραστικά σε Μουσουλμάνες γυναίκες που βρίσκονταν εκεί.
Οι δυνάμεις ασφαλείας τους παρακολουθούσαν στην αρχή διακριτικά, από απόσταση, όμως στη συνέχεια, μετά από μισή ώρα φραστικών αντεγκλήσεων, διέλυσαν τη συγκέντρωση χρησιμοποιώντας αντλίες νερού. Οι χούλιγκαν δεν δίστασαν να χειροκροτήσουν ειρωνικά τους αστυνομικούς και να τους κατηγορήσουν ότι είναι «συνεργοί του Νταές». Στα επεισόδια καταστράφηκαν πολλές πινακίδες κυκλοφορίας και άλλα αντικείμενα της πλατείας.
«Έχω σκανδαλιστεί από αυτά που συνέβησαν, να βλέπουμε αυτούς τους παλιανθρώπους με τις ναζιστικές βλέψεις, να έρχονται για να προκαλέσουν τους κατοίκους στον χώρο όπου αποτίνουν φόρο τιμής. Είναι ντροπή για τη χώρα», δήλωσε ο δήμαρχος των Βρυξελλών Ιβάν Μαγιέρ, σύμφωνα με το βελγικό πρακτορείο Belga. Ο δήμαρχος εξέφρασε επίσης την οργή του επειδή δεν έγινε τίποτα «για να τους εμποδίσουν να πάνε» στην πλατεία, μολονότι οι αρχές είχαν προειδοποιηθεί για αυτούς τους χούλιγκαν, που όπως είπε ήταν κυρίως Φλαμανδοί.
Αργά το απόγευμα στην Πλατεία του Χρηματιστηρίου επικρατούσε ηρεμία.
«Είμαι πολύ θυμωμένη. Προφανώς, όλα αυτά γέννησαν μέσα μου ένα μίσος που δεν ήθελα να έχω. Είναι θλιβερό, είμαστε εδώ για να θρηνήσουμε και αυτοί οι άνθρωποι βεβηλώνουν» τον χώρο, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια γυναίκα, η Ορόρ, που συμμετείχε στη φιλειρηνική συγκέντρωση.
Αργά το απόγευμα στην Πλατεία του Χρηματιστηρίου επικρατούσε ηρεμία.
«Είμαι πολύ θυμωμένη. Προφανώς, όλα αυτά γέννησαν μέσα μου ένα μίσος που δεν ήθελα να έχω. Είναι θλιβερό, είμαστε εδώ για να θρηνήσουμε και αυτοί οι άνθρωποι βεβηλώνουν» τον χώρο, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια γυναίκα, η Ορόρ, που συμμετείχε στη φιλειρηνική συγκέντρωση.
Δείτε τα βίντεο στο http://www.crashonline.gr/αγριο-ξυλο-στισ-βρυξελλεσ-ντου-νεοναζ/
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.