Τρίτη 19 Μαΐου 2015

«Προτείνουμε δυο συντελεστές ΦΠΑ για όσους πληρώνουν με κάρτα»




Είμαστε πολύ κοντά σε συμφωνία, είναι ζήτημα εβδομάδας, εκτίμησε το βράδυ της Δευτέρας σε τηλεοπτική του...
συνέντευξη ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.


Ο κύριος Βαρουφάκης δήλωσε αισιόδοξος για λύση «αν δεν αλλάξει κάτι», καθώς είμαστε κοντά σε μία αμοιβαία επωφελή συμφωνία, που θέλουν και οι δυο πλευρές. Είπε ακόμα ότι η ρήξη «ποτέ δεν ήταν στην αντζέντα» και ότι σε πρόσφατη συνέντευξη ανέφερε το Κούγκι, «επειδή το ρώτησε ο δημοσιογράφος».

«Δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία να μην ολοκληρωθεί η συμφωνία», πρόσθεσε ο κύριος Βαρουφάκης.

Η εντολή μας είναι να κάνουμε διαπραγμάτευση, όχι ρήξη, αλλά αν πηγαίνεις στη διαπραγμάτευση, χωρίς να είσαι έτοιμος για ρήξη, δεν μπορείς να πετύχεις, εξήγησε ο υπουργός, τονίζοντας ότι «δεν αποκλείουμε τη ρήξη, για να μην την έχουμε».

Άλλο νόμισμα δεν είναι στο ραντάρ μας, δεν είναι στο φαντασιακό μας καν, είπε απαντώντας στα σενάρια που κυκλοφορούν και πρόσθεσε «όπως δεν υπάρχει στο ραντάρ μας και η υπογραφή μας σε μια μη βιώσιμη συμφωνία».

Εμείς παρουσιάζαμε προτάσεις στους εταίρους, οι οποίοι συνεχώς τις απέρριπταν και σαν μια γάτα που κυνηγά την ουρά της, πηγαίναμε από το ένα θέμα στο άλλο καθυστερώντας. Πιστεύω πως πλέον έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου και για τους εταίρους, ώστε να συμφωνήσουν, γιατί «ευτυχώς» όπως είπε χαρακτηριστικά ο κύριος Βαρουφάκης, μιλώντας στην εκπομπή «Στον Ενικό» του Star με τον Νίκο Χατζηνικολάου, «ούτε οι εταίροι θέλουν ρήξη».

Επιχειρώντας να εξηγήσει τις πρόσφατες αναφορές του για το Κούγκι, ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι εκνευρίζεται όταν κάποιοι χρησιμοποιούν απαξιωτικά «ένδοξες στιγμές της εθνικής μας ιστορίας και να τη διασύρουν», στο βωμό μιας συμβιβαστικής λύσης και γι' αυτό είπε πως δεν ντρέπεται για το Κούγκι.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της δημιουργικής ασάφειας, υποστήριξε ότι εμείς την εκμεταλλευτήκαμε και όχι οι εταίροι, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει εν εξελίξει μια σημαντική συζήτηση, που δεν έχει γίνει για καμία άλλη χώρα.

«Είμαι ελεύθερος πολιορκημένος σ' αυτή τη διαπραγμάτευση» είπε ο υπουργός. Στόχος μας είναι μια συμφωνία που θα σταματά την κρίση ύφεσης-χρέους και η οποία θα έρχεται πακέτο με μεταρρυθμίσεις που ο ελληνικός λαός θα τις αγκαλιάσει και θα τις εφαρμόσει. «Αν αυτό σημαίνει πρόβλημα ρευστότητας για τρεις μήνες, αυτό είναι μια επένδυση για το μέλλον», εξήγησε ο υπουργός.


«Η πρότασή μας για το ΦΠΑ»
Έχουμε δεσμευθεί ότι στον ΦΠΑ δεν θα αλλάξει τίποτα εν μέσω θερινής σεζόν, έως την 1η Σεπτεμβρίου, τόνισε ο κύριος Βαρουφάκης, εξηγώντας ότι η πρόταση στους δανειστές είναι η εξής: Όσον αφορά στην εισπραξιμότητα δύο συντελεστές, ένας στο 6,5% και ένας στο 15%, όμως αυτοί θα ισχύουν μόνο για όσους χρησιμοποιούν για τις συναλλαγές τους "πλαστικό χρήμα". Ο ΦΠΑ θα επιστρέφεται στους νησιώτες, εφόσον κρατούν τις αποδείξεις, ενώ δεν θα αφορά τη ΔΕΗ όπως και αν πληρώνει κανείς, διευκρίνισε επίσης ο υπουργός.

Εμείς θα στρέψουμε τον κόσμο στη χρήση χρεωστικών κρατών και όχι στις πιστωτικές, μπορεί ακόμα και με φορολόγηση για αγορές μέσω πιστωτικών, εξήγησε, «και θα παλέψουμε ώστε η απόδοση να γίνεται απευθείας στην εφορία».

Καταλαβαίνω ότι θα υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση στην εστίαση από το 13% στο 15%, όμως θα ακυρωθεί από την συνολική μείωση από το 23% στο 15%, που θα λειτουργήσει σαν παλίρροια και θα τονώσει όλα τα επίπεδα.

Τρία είναι τα αγκάθια της διαπραγμάτευσης, το εργασιακό, το ασφαλιστικό και το δημοσιονομικό, για τα οποία όμως ο κύριος Βαρουφάκης δεν θέλησε να αναφέρει λεπτομέρειες, εξηγώντας πως πρόκειται για τεχνικά ζητήματα, πολύπλοκα και «όχι απλά για αριθμούς», τονίζοντας ωστόσο ότι «υπάρχει σύγκλιση για πιο χαμηλά πλεονάσματα».

Πιστεύουμε στην μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού και το κόψιμο των συντάξεων δεν είναι μεταρρύθμιση, τόνισε ο υπουργός, εξηγώντας όμως πως οι δανειστές έχουν δίκιο ως προς το καθεστώς πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, στο οποίο «πρέπει να μπει μια τάξη».




Διαβάστε περισσότερα στο http://fimotro.blogspot.gr/2015/05/blog-post_1128.html

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.