Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Στα χέρια μας βρίσκεται η υγεία μας

Οι ειδικοί μας παροτρύνουν διαρκώς να μην καπνίζουμε, να προσέχουμε το βάρος μας, να τρώμε υγιεινά και να… γυμναζόμαστε συστηματικά, λέγοντας πως αυτοί οι τρόποι είναι ελιξίρια καλής υγείας και μακροζωίας.

Δίκιο έχουν σύμφωνα με μια μεγάλη, πολυετή μελέτη, η οποία έδειξε πως ο συνδυασμός όλων των παραπάνω μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από κάθε παθολογική αιτία κατά 55% – αλλά ειδικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθεια ή καρκίνο (τους δύο μεγαλύτερους εχθρούς μας) κατά 72% και κατά 44% αντιστοίχως.

Αν και τα ευρήματα αυτά μοιάζουν προφανή, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ που εκπόνησαν τη μελέτη ελπίζουν ότι επειδή αφορούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία, ο κόσμος θα πειστεί για το πόσο σημαντικός είναι ο τρόπος ζωής – πράγμα που ακόμα δεν έχει συμβεί, δεδομένου ότι το 60% του πληθυσμού έχει περιττά κιλά, σχεδόν ο ένας στους δύο καπνίζει, και ελάχιστοι τρέφονται υγιεινά και γυμνάζονται συστηματικά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ρομπ Μ. βαν Ντάμ, επίκουρο καθηγητή Ιατρικής στο Χάρβαρντ, ανέλυσαν στοιχεία από 77.782 γυναίκες, οι οποίες επί 24 χρόνια – αρχής γενομένης το 1980 – συμπλήρωναν σε τακτά χρονικά διαστήματα ερωτηματολόγια για τον τρόπο ζωής και την υγεία τους.

Όπως γράφουν οι επιστήμονες στην ηλεκτρονική έκδοση της «Βρετανικής Ιατρικής Επιθεώρησης» (BMJ), στη διάρκεια της 24ετίας πέθαναν 8.882 γυναίκες – οι 1.790 από καρδιοπάθεια και οι 4.527 από καρκίνο.

Όσες δεν κάπνισαν ποτέ, έτρωγαν υγιεινά, είχαν φυσιολογικό βάρος και γυμνάζονταν συστηματικά, διέτρεχαν κατά 55% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από παθολογικά αίτια.






Διαβάστε περισσότερα στο http://www.drlist.gr/Article/1248/sta-heria-mas-brisketai-i-ygeia-mas?p=1

Πηγή: valueofhealth.wordpress.com


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.