Από την Παρασκευή του GP Ουγγαρίας όλα έδειχναν ότι ο Lewis Hamilton ήταν το φαβορί για τη νίκη στο Hungaroring. Το απόγευμα της Κυριακής αυτό επιβεβαιώθηκε, με τον Βρετανό οδηγό της McLaren να παίρνει τελικά τη νίκη, όχι όμως όσο εύκολα αναμενόταν. Ο Hamilton χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλο το ταλέντο και την ικανότητά του για να μπορέσει να διατηρηθεί μπροστά από έναν εκπληκτικό Kimi Raikkonen, ο οποίος διεκδίκησε στα ίσια τη νίκη αλλά στο τέλος δεν τα κατάφερε. Η σπουδαία εμφάνιση της Lotus επιβεβαιώθηκε από την 3η θέση του Romain Grosjean. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button, Bruno Senna, Mark Webber, Felipe Massa και Nico Rosberg.
Εκκίνηση
Μπορεί το πρωί να έβρεχε καταρρακτωδώς στη Βουδαπέστη, ωστόσο το απόγευμα στο Hungaroring τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid κάτω από ένα λαμπρό ήλιο. Ωστόσο, δεν κατάφεραν να ξεκινήσουν με την πρώτη καθώς η Mercedes του Michael Schumacher έσβησε και οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν και δεύτερο γύρο σχηματισμού για να γίνει κανονική εκκίνηση και ο Γερμανός εκκίνησε από το pit lane. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton ξεκίνησε πολύ καλά και έστριψε πρώτος χωρίς πρόβλημα στην πρώτη στροφή.
Πιο πίσω ο Sebastian Vettel επιτέθηκε στον Romain Grosjean αλλά ο Γάλλος της Lotus κατάφερε να διατηρήσει τη 2η θέση, αφήνοντας τον Γερμανό στην 3η θέση. Ο Vettel αμέσως μετά είδε και τον Jenson Button να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 4η θέση. Ο Fernando Alonso έκανε άλλη μία από τις καλές του εκκινήσεις και πέρασε τον Kimi Raikkonen για να ανέβει στην 5η θέση. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Mark Webber, ο οποίος από την 11η θέση πετάχτηκε στην 7η, μπροστά από τους Senna και Massa - μια εκκίνηση πολύ σημαντική για τον Αυστραλό καθώς ήταν ο μοναδικός από τους οδηγούς της πρώτης 15άδας που είχε εκκινήσει με τα μεσαία ελαστικά, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που είχαν τα μαλακά.
Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να φτιάξει μια διαφορά στο πρώτο κομμάτι του αγώνα αλλά ο Romain Grosjean δεν τον άφηνε να απομακρυνθεί περισσότερο από 2,5-3 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο Vettel άρχισε να πλησιάζει τον Button και να τον απειλεί για την 3η θέση. Λίγο πιο πίσω ο Alonso προσπαθούσε να διαχειριστεί την απόστασή του από τον Raikkonen, ο οποίος έδειχνε λίγο ταχύτερος, ενώ και οι δύο είχαν το νου τους στον Mark Webber.
Pit stop
Ο Jenson Button ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit, στο 17ο γύρο, για να αλλάξει τα μαλακά ελαστικά του με ένα σετ μεσαία. Στον επόμενο γύρο μπήκαν οι Vettel και Alonso, με τη Red Bull να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική και να βάζει ξανά τα μαλακά ελαστικά στον Γερμανό, ενώ η Ferrari προτίμησε να βάλει τα μεσαία στον Ισπανό. Ο Hamilton μπήκε στον 19ο γύρο και έβαλε τα μεσαία ενώ στον επόμενο μπήκε και ο Grosjean, ο οποίος έβαλε τα μαλακά. Στον 21ο γύρο μπήκαν οι Raikkonen και Webber, με την επιλογή να είναι μαλακή γόμα για τον Φινλανδό και μεσαία για τον Αυστραλό.
Κερδισμένος από τα πρώτα pit stop ήταν ο Kimi Raikkonen, ο οποίος βρέθηκε καθαρά μπροστά από τον Alonso ενώ οι άλλες θέσεις δεν άλλαξαν, με τον Hamilton να διατηρεί την πρωτοπορία και τους Grosjean, Button, Vettel να ακολουθούν. Ο Webber ήταν πίσω από τον Alonso ενώ στη 10άδα βρίσκονταν οι Senna, Massa και Rosberg.
Έχοντας τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιο της Lotus, σε εκείνο το σημείο ο Romain Grosjean επέλεξε να κάνει την επίθεσή του στον Hamilton και με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά και βρέθηκε πίσω από τον Βρετανό να τον πιέζει για την πρωτοπορία στον αγώνα. Αμέσως όμως ο Hamilton είχε απάντηση και μπορούσε να διατηρηθεί έξω από το βεληνεκές (βλ. DRS) του Γάλλου.
Μάχη όμως υπήρχε και λίγο πιο πίσω, με τον Sebastian Vettel να έχει κολλήσει πίσω από τον Button και να ζητάει απεγνωσμένα μέσω ασυρμάτου από την ομάδα του να του βρουν μια λύση για να περάσει καθώς σε εκείνο το σημείο του αγώνα μπορούσε να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα από τον Βρετανό αλλά δεν έβρισκε τρόπο να προσπεράσει.
Η στρατηγική και ο ρόλος της
Ο Jenson Button εκείνος που ξεκίνησε τον κύκλο και των δεύτερων pit stop, μπαίνοντας στον 35ο γύρο για να αλλάξει τη μεσαία γόμα με τη μαλακή. Τρεις γύρους αργότερα μπήκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος επέλεξε ξανά τη μεσαία γόμα και βγήκε στην πίστα άνετα μπροστά από τον Button. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Grosjean και στον μεθεπόμενο ο Lewis Hamilton. Και οι δύο έβαλαν τη μεσαία γόμα και βγήκαν με την ίδια σειρά που μπήκαν, έχοντας όμως ανάμεσά τους τον Alonso που δεν είχε κάνει ακόμα το δικό του pit stop.
Την κίνηση του αγώνα όμως έκανε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός έκανε ένα πολύ γρήγορο 2ο stint με τη μαλακή γόμα της Pirelli και όταν μπήκε στα pit στον 45ο γύρο ήταν προφανές ότι είχε κερδίσει θέσεις. Το πόσες θέσεις φάνηκε όταν επέστρεψε στην πίστα, όπου βρέθηκε δίπλα στον Romain Grosjean και με μεγάλη αποφασιστικότητα κρατήθηκε μπροστά του για να πάρει τη 2η θέση και να αρχίσει να κυνηγάει πλέον τον Lewis Hamilton και τη νίκη.
Ο Raikkonen ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Hamilton, καθώς είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, και μέσα σε ελάχιστους γύρους βρέθηκε κολλημένος πίσω από τον Hamilton. Με δεδομένο όμως πόσο δύσκολα είναι τα προσπεράσματα στην Ουγγαρία, ο Φινλανδός έκανε αγώνα αναμονής, περιμένοντας προφανώς να «τελειώσουν» τα ελαστικά στο μονοθέσιο της McLaren.
Πιο πίσω, ο Grosjean κρατούσε άνετα πίσω του τον Vettel ενώ ο Alonso εκμεταλλεύτηκε το 3ο pit stop του Webber για να βρεθεί στην 5η θέση, έχοντας πάντα στο νου του τη διαρκή απειλή του Jenson Button. Ο Vettel μάλιστα, για να σιγουρέψει την 4η θέση έκανε άλλο ένα pit stop για να βάλει τη μαλακή γόμα. Ο Senna με τη Williams κρατούσε μια πολύ σημαντική 7η θέση, μπροστά από τον Webber. Τη 10άδα συμπλήρωναν οι Massa και Rosberg.
Στους τελευταίους γύρους ο Raikkonen δεν κατάφερε να επιτεθεί και να προσπεράσει τον Lewis Hamilton και ο Βρετανός πήρε μια σπουδαία νίκη στη Βουδαπέστη, την 2η της φετινής σεζόν. Ο Kimi Raikkonen έμεινε στη 2η θέση, πιθανώς με τη μικρή απογοήτευση της χαμένης ευκαιρίας για την πρώτη του νίκη. Ο Romain Grosjean συμπλήρωσε το βάθρο, σε έναν καταπληκτικό αγώνα για τη Lotus. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button, Bruno Senna, Mark Webber, Felipe Massa και Nico Rosberg.
Μετά τον αγώνα της Ουγγαρίας η πρωτοπορία του Alonso μεγάλωσε, παρά την 5η θέση του στον αγώνα. Ο Ισπανός της Ferrari έφτασε στους 164 βαθμούς, με τον Webber να διατηρείται στη 2η θέση με 124 β. και τον Vettel να έχει πλησιάσει πολύ στην 3η θέση, έχοντας 122 βαθμούς. Ο νικητής του αγώνα, Lewis Hamilton, πήρε ξανά την 4η θέση, έχοντας φτάσει στους 117 βαθμούς.
Η Formula 1 ξεκινά τις καλοκαιρινές τις διακοπές και ο επόμενος αγώνας είναι το GP Βελγίου στην ιστορική πίστα του Spa-Francorchamps το 3ήμερο 31/8-2/9.\
πηγή:msfree.gr
Εκκίνηση
Μπορεί το πρωί να έβρεχε καταρρακτωδώς στη Βουδαπέστη, ωστόσο το απόγευμα στο Hungaroring τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid κάτω από ένα λαμπρό ήλιο. Ωστόσο, δεν κατάφεραν να ξεκινήσουν με την πρώτη καθώς η Mercedes του Michael Schumacher έσβησε και οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν και δεύτερο γύρο σχηματισμού για να γίνει κανονική εκκίνηση και ο Γερμανός εκκίνησε από το pit lane. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton ξεκίνησε πολύ καλά και έστριψε πρώτος χωρίς πρόβλημα στην πρώτη στροφή.
Πιο πίσω ο Sebastian Vettel επιτέθηκε στον Romain Grosjean αλλά ο Γάλλος της Lotus κατάφερε να διατηρήσει τη 2η θέση, αφήνοντας τον Γερμανό στην 3η θέση. Ο Vettel αμέσως μετά είδε και τον Jenson Button να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 4η θέση. Ο Fernando Alonso έκανε άλλη μία από τις καλές του εκκινήσεις και πέρασε τον Kimi Raikkonen για να ανέβει στην 5η θέση. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Mark Webber, ο οποίος από την 11η θέση πετάχτηκε στην 7η, μπροστά από τους Senna και Massa - μια εκκίνηση πολύ σημαντική για τον Αυστραλό καθώς ήταν ο μοναδικός από τους οδηγούς της πρώτης 15άδας που είχε εκκινήσει με τα μεσαία ελαστικά, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που είχαν τα μαλακά.
Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να φτιάξει μια διαφορά στο πρώτο κομμάτι του αγώνα αλλά ο Romain Grosjean δεν τον άφηνε να απομακρυνθεί περισσότερο από 2,5-3 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο Vettel άρχισε να πλησιάζει τον Button και να τον απειλεί για την 3η θέση. Λίγο πιο πίσω ο Alonso προσπαθούσε να διαχειριστεί την απόστασή του από τον Raikkonen, ο οποίος έδειχνε λίγο ταχύτερος, ενώ και οι δύο είχαν το νου τους στον Mark Webber.
Pit stop
Ο Jenson Button ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit, στο 17ο γύρο, για να αλλάξει τα μαλακά ελαστικά του με ένα σετ μεσαία. Στον επόμενο γύρο μπήκαν οι Vettel και Alonso, με τη Red Bull να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική και να βάζει ξανά τα μαλακά ελαστικά στον Γερμανό, ενώ η Ferrari προτίμησε να βάλει τα μεσαία στον Ισπανό. Ο Hamilton μπήκε στον 19ο γύρο και έβαλε τα μεσαία ενώ στον επόμενο μπήκε και ο Grosjean, ο οποίος έβαλε τα μαλακά. Στον 21ο γύρο μπήκαν οι Raikkonen και Webber, με την επιλογή να είναι μαλακή γόμα για τον Φινλανδό και μεσαία για τον Αυστραλό.
Κερδισμένος από τα πρώτα pit stop ήταν ο Kimi Raikkonen, ο οποίος βρέθηκε καθαρά μπροστά από τον Alonso ενώ οι άλλες θέσεις δεν άλλαξαν, με τον Hamilton να διατηρεί την πρωτοπορία και τους Grosjean, Button, Vettel να ακολουθούν. Ο Webber ήταν πίσω από τον Alonso ενώ στη 10άδα βρίσκονταν οι Senna, Massa και Rosberg.
Έχοντας τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιο της Lotus, σε εκείνο το σημείο ο Romain Grosjean επέλεξε να κάνει την επίθεσή του στον Hamilton και με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά και βρέθηκε πίσω από τον Βρετανό να τον πιέζει για την πρωτοπορία στον αγώνα. Αμέσως όμως ο Hamilton είχε απάντηση και μπορούσε να διατηρηθεί έξω από το βεληνεκές (βλ. DRS) του Γάλλου.
Μάχη όμως υπήρχε και λίγο πιο πίσω, με τον Sebastian Vettel να έχει κολλήσει πίσω από τον Button και να ζητάει απεγνωσμένα μέσω ασυρμάτου από την ομάδα του να του βρουν μια λύση για να περάσει καθώς σε εκείνο το σημείο του αγώνα μπορούσε να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα από τον Βρετανό αλλά δεν έβρισκε τρόπο να προσπεράσει.
Η στρατηγική και ο ρόλος της
Ο Jenson Button εκείνος που ξεκίνησε τον κύκλο και των δεύτερων pit stop, μπαίνοντας στον 35ο γύρο για να αλλάξει τη μεσαία γόμα με τη μαλακή. Τρεις γύρους αργότερα μπήκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος επέλεξε ξανά τη μεσαία γόμα και βγήκε στην πίστα άνετα μπροστά από τον Button. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Grosjean και στον μεθεπόμενο ο Lewis Hamilton. Και οι δύο έβαλαν τη μεσαία γόμα και βγήκαν με την ίδια σειρά που μπήκαν, έχοντας όμως ανάμεσά τους τον Alonso που δεν είχε κάνει ακόμα το δικό του pit stop.
Την κίνηση του αγώνα όμως έκανε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός έκανε ένα πολύ γρήγορο 2ο stint με τη μαλακή γόμα της Pirelli και όταν μπήκε στα pit στον 45ο γύρο ήταν προφανές ότι είχε κερδίσει θέσεις. Το πόσες θέσεις φάνηκε όταν επέστρεψε στην πίστα, όπου βρέθηκε δίπλα στον Romain Grosjean και με μεγάλη αποφασιστικότητα κρατήθηκε μπροστά του για να πάρει τη 2η θέση και να αρχίσει να κυνηγάει πλέον τον Lewis Hamilton και τη νίκη.
Ο Raikkonen ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Hamilton, καθώς είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, και μέσα σε ελάχιστους γύρους βρέθηκε κολλημένος πίσω από τον Hamilton. Με δεδομένο όμως πόσο δύσκολα είναι τα προσπεράσματα στην Ουγγαρία, ο Φινλανδός έκανε αγώνα αναμονής, περιμένοντας προφανώς να «τελειώσουν» τα ελαστικά στο μονοθέσιο της McLaren.
Πιο πίσω, ο Grosjean κρατούσε άνετα πίσω του τον Vettel ενώ ο Alonso εκμεταλλεύτηκε το 3ο pit stop του Webber για να βρεθεί στην 5η θέση, έχοντας πάντα στο νου του τη διαρκή απειλή του Jenson Button. Ο Vettel μάλιστα, για να σιγουρέψει την 4η θέση έκανε άλλο ένα pit stop για να βάλει τη μαλακή γόμα. Ο Senna με τη Williams κρατούσε μια πολύ σημαντική 7η θέση, μπροστά από τον Webber. Τη 10άδα συμπλήρωναν οι Massa και Rosberg.
Στους τελευταίους γύρους ο Raikkonen δεν κατάφερε να επιτεθεί και να προσπεράσει τον Lewis Hamilton και ο Βρετανός πήρε μια σπουδαία νίκη στη Βουδαπέστη, την 2η της φετινής σεζόν. Ο Kimi Raikkonen έμεινε στη 2η θέση, πιθανώς με τη μικρή απογοήτευση της χαμένης ευκαιρίας για την πρώτη του νίκη. Ο Romain Grosjean συμπλήρωσε το βάθρο, σε έναν καταπληκτικό αγώνα για τη Lotus. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button, Bruno Senna, Mark Webber, Felipe Massa και Nico Rosberg.
Μετά τον αγώνα της Ουγγαρίας η πρωτοπορία του Alonso μεγάλωσε, παρά την 5η θέση του στον αγώνα. Ο Ισπανός της Ferrari έφτασε στους 164 βαθμούς, με τον Webber να διατηρείται στη 2η θέση με 124 β. και τον Vettel να έχει πλησιάσει πολύ στην 3η θέση, έχοντας 122 βαθμούς. Ο νικητής του αγώνα, Lewis Hamilton, πήρε ξανά την 4η θέση, έχοντας φτάσει στους 117 βαθμούς.
Η Formula 1 ξεκινά τις καλοκαιρινές τις διακοπές και ο επόμενος αγώνας είναι το GP Βελγίου στην ιστορική πίστα του Spa-Francorchamps το 3ήμερο 31/8-2/9.\
πηγή:msfree.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.