Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Λήστεψαν το μουσείο της Ολυμπίας - Παραιτείται ο Π. Γερουλάνος

Θρασύτατη ληστεία σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής στο παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, γεγονός που οδήγησε τον υπουργό Πολιτισμού Παύλο Γερουλάνο να θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του πρωθυπουργού.

Τους χώρους τόσο μέσα στο Μουσείο όσο και εκτός, ερευνούν οι αστυνομικοί, προκειμένου να συλλέξουν στοιχεία, που μπορεί να τους βοηθήσουν στον εντοπισμό των δραστών της ληστείας. 

Επίσης αναμένεται να πάρουν καταθέσεις από υπάλληλους του μουσείου, αλλά και κατοίκους της περιοχής, που ενδεχομένως να είδαν τους δράστες, είτε όταν κατευθύνονταν στο μουσείο, είτε όταν έφευγαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο δράστες έφυγαν με τα πόδια από το παλαιό μουσείο και περπάτησαν μέχρι κάποια απόσταση, πριν επιβιβαστούν σε όχημα.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται η διαδικασία καταγραφής των αρχαίων αντικειμένων που εκλάπησαν από τις περίπου πέντε προθήκες, ώστε να υπάρχει μία πλήρης εικόνα των απωλειών.

Πώς έγινε η ληστεία;


Όπως έγινε γνωστό, μόλις η μοναδική υπάλληλος άνοιξε το μουσείο και απενεργοποίησε τον συναγερμό, δύο ένοπλοι άνδρες, που φορούσαν φόρμες παραλλαγής και είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους με κουκούλες, εισέβαλαν στο μουσείο και με σπαστά ελληνικά ζήτησαν χρυσά στεφάνια και συλλογές γραμματοσήμων. 

Όταν εκείνη τους είπε ότι δεν υπάρχουν τέτοιου είδους εκθέματα στο μουσείο, με την απειλή όπλων την οδήγησαν στο εσωτερικό, την ακινητοποίησαν φιμώνοντας την και στη συνέχεια, μπροστά στα μάτια της,έσπασαν με σφυριά τις προθήκες και αφαίρεσαν 65 με 70 εκθέματα, μικρού μεγέθους, τα οποία είναι ανεκτίμητης αξίας, από την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Πρόκειται για χάλκινα, μπρούτζινα και πήλινα αντικείμενα, όλα μεγάλης αξίας, μεταξύ των οποίων και έναχρυσό δαχτυλίδι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η φύλακας βρίσκεται σε κατάσταση σοκ.

Η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των ληστών. Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί με τί μέσο διέφυγαν, αλλά εκτιμάται ότι είχαν κάποιο όχημα κοντά στο μουσείο.

Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας ευελπιστούν να αντλήσουν στοιχεία, που θα τους οδηγήσουν στα ίχνη των δυο ληστών, από τις εικόνες από το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης που διαθέτει το μουσείο.



Παραίτηση Γερουλάνου
 

Ο κ. Γερουλάνος έθεσε στη διάθεση του πρωθυπουργού Λ. Παπαδήμου την παραίτησή του, ενώ μεταβαίνει στην Αρχαία Ολυμπία, συνοδευόμενος από τη γενική γραμματέα του υπουργείου Λίνα Μενδώνη.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφο της εφ. "Το Βήμα", ο κ. Γερουλάνος τόνισε: "Ήταν θέμα ηθικής και πολιτικής τάξεως να παραιτηθώ, αφού σημειώθηκαν δύο κλοπές σε μουσεία. Η πρώτη κλοπή ήταν στην Εθνική Πινακοθήκη και τώρα στο παλαιό μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας. Είναι μία κλοπή σε μουσείο παγκόσμιας εμβέλειας, δεν είχα άλλη επιλογή. Το να θέσω την παραίτησή μου στον πρωθυπουργό ήταν το λιγότερο που έπρεπε να κάνω".

Ο ίδιος πρόσθεσε: "Τελικά δεν φαίνεται από τις πρώτες πληροφορίες που έχουμε να κλάπηκαν έργα εκθέματα μεγάλης αξίας. Οι ένοπλοι πήγαιναν για χρυσό και επειδή δεν υπήρχε στο μουσείο τελικά άρπαξαν μπρούτζινα και χάλκια. Είναι ενδεικτικό ότι πίεζαν την φύλακα να μάθουν που κρύβεται ο χρυσός. Της τραβούσαν τα μαλιά και της έλεγαν "που είναι ο χρυσός, να τον πάρουμε και να φύγουμε".

Δεν έχει γίνει γνωστό εάν ο πρωθυπουργός θα κάνει δεκτή την παραίτηση.

Στην Αρχαία Ολυμπία έχουν μεταβεί ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, Κώστας Καρπέτας

Σε δηλώσεις που έκανε ο περιφερειάρχης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι "είναι ζήτημα τιμής η άμεση εξιχνίαση της υπόθεσης και η επιστροφή των πολύτιμων αντικειμένων που εκλάπησαν στη φυσική τους θέση".

Υπενθυμίζεται ότι περίπου ένα μήνα πριν, στόχος ληστών είχε γίνει και η Εθνική Πινακοθήκη, στην Αθήνα, από την οποία εκλάπησαν τρία έργα τέχνης, ένα εκ των οποίων του Πικάσο.



ΠΗΓΗ: nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.