Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

«Παράφρων» κρίθηκε ο μακελάρης της Νορβηγίας

«Παράφρων» κρίθηκε ο μακελάρης της Νορβηγίας

Οργάνωσε και εκτέλεσε με ανατριχιαστική λεπτομέρεια τη χειρότερη θηριωδία στη Νορβηγία από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κι όμως, οι ψυχίατροι έκριναν τον Αντερς Μπέρινγκ Μπρέιβικ «παράφρονα» και συνεπώς ανίκανο να παραστεί σε δίκη και, φυσικά, να φυλακιστεί. Διότι εάν η εισήγηση των δύο ψυχιάτρων που όρισε το δικαστήριο του Οσλο για να εκτιμήσουν την ψυχική κατάσταση του μακελάρη, γίνει δεκτή από τους δικαστές, ο Μπρέιβικ δεν θα φυλακιστεί αλλά θα εγκλειστεί σε ψυχιατρικό ίδρυμα -απ' όπου θα μπορέσει να λάβει εξιτήριο εάν κάποια στιγμή θεωρηθεί ψυχικά υγιής.

Υστερα από 13 συναντήσεις που είχαν μαζί του, οι γιατροί απεφάνθησαν ότι ο Μπρέιβικ έπασχε από «παρανοϊκή σχιζοφρένεια» την ώρα των επιθέσεων -κατάσταση που αλλοίωσε τότε την «κριτική του ικανότητα», και που ισχύει έως και σήμερα. «Το συμπέρασμα είναι ότι είναι παράφρων» δήλωσε ο εισαγγελέας Σβέιν Χόλντεν, τονίζοντας ότι «ζει σε ένα δικό του σύμπαν παραισθήσεων -οι σκέψεις και οι πράξεις του καθοδηγούνται από αυτό το σύμπαν». Οπως αναφέρεται στην έκθεση των ψυχιάτρων, ο Μπρέιβικ βλέπει εαυτόν «ως τον εκλεκτό που αποφασίζει ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει, αυτόν που αναλαμβάνει το καθήκον να σώσει τους ανθρώπους του».

Εκτελέσεις
Ο ίδιος άλλωστε έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι διέπραξε τους φόνους, ή μάλλον τις εκτελέσεις όπως τις αποκαλεί, «λόγω της... αγάπης για τους συνανθρώπους» του, ενώ κατά τις συναντήσεις με τους ψυχιάτρους αποκάλεσε εαυτόν «τον τελειότερο ιππότη του Τάγματος των Ναϊτών». Στο μανιφέστο άλλωστε που ανάρτησε στο Internet o Μπρέιβικ τον περασμένο Ιούλιο, διακήρυττε ότι στόχος του είναι η προστασία της Νορβηγίας από την απειλή του μουσουλμανικού μεταναστευτικού κύματος. Λίγες ώρες αργότερα εξαπέλυε βομβιστική επίθεση μπροστά στα γραφεία της κυβέρνησης στην «καρδιά» του Οσλο -σκοτώνοντας οκτώ ανθρώπους- για να μεταβεί εν συνεχεία στο νησί Οτόγια και να δολοφονήσει εν ψυχρώ 69 εφήβους, στην κατασκήνωση του κυβερνώντος Εργατικού Κόμματος. Ηταν ο ίδιος που τηλεφώνησε στην αστυνομία για να τους ενημερώσει για το στυγερό του έγκλημα. Ηταν ο ίδιος που επί μήνες κατασκεύαζε τον αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό σε μία αγροτική αποθήκη που είχε νοικιάσει επί τούτου σε μία απομακρυσμένη περιοχή.

Ψυχικά ανίκανος
Ηταν ο ίδιος που παραδέχτηκε τους φόνους αλλά αρνήθηκε να δηλώσει ένοχος για αυτές τις «φρικτές αλλά αναγκαίες» πράξεις. Και είναι ο ίδιος που χθες κρίθηκε ψυχικά ανίκανος να πληρώσει για το έγκλημα που διέπραξε. Κάποιοι από τους επιζώντες του Οτόγια αρκέστηκαν να δηλώσουν ότι ζητούμενο δεν είναι η τιμωρία του δράστη, αλλά το να μην συνεχίσει να αποτελεί ο Μπρέιβικ απειλή για τη νορβηγική κοινωνία. Αυτή άλλωστε είναι και η βασική ιδέα του ποινικού συστήματος στη Νορβηγία -εκεί όπου δεν ισχύει η θανατική καταδίκη και η μέγιστη ποινή κάθειρξης ανέρχεται στα 21 χρόνια. Η τελευταία πράξη του μεγαλύτερου δράματος που έζησε η Νορβηγία μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο φαίνεται ότι δεν παίχτηκε ακόμα...

ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.