Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Σε αναβίωση εθίμου συμμετείχε ο Π.Ψωμιάδης!

Το ρόλο του «κουμπάρου» έπαιξε το πρωί ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ψωμιάδης, στην αναβίωση του εθίμου «το βρέξιμο του γαμπρού» που...

πραγματοποιείται κάθε χρόνο, ανήμερα της γιορτής του Αϊ Γιάννη, στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης.


Μαζί με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο δρώμενο, κατάβρεξε έξι γαμπρούς, οι οποίοι παντρεύτηκαν στην πραγματικότητα εντός του 2010. «Εκείνοι για να τον εκδικηθούν, έβρεξαν τον κουμπάρο ακόμη περισσότερο», λέει στο αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Νέας Μεσημβρίας, Λευτέρης Μαργαρίτης.

Μιλώντας για τη σημασία του εθίμου, επισημαίνει ότι το «έφεραν» οι πρόσφυγες από τη Μεσημβρία της Μαύρης Θάλασσας το 1925 στην Ελλάδα. Ο συμβολισμός του είναι διπλός καθώς επειδή γίνεται μετά τον αγιασμό των υδάτων, αντιπροσωπεύει τον εξαγνισμό των γαμπρών από την «κραιπάλη» του ελεύθερου βίου και τη σκληραγώγησή τους ώστε να αντέξουν τα συζυγικά βάρη.

 Διαβάστε περισσότερα στο tro-ma-ktiko.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.