
Τις λεπτομέρειες του σχεδίου της ΝΔ για το Δημογραφικό, με ειδικές ενότητες για την οικογένεια, τους νέους γονείς και το Ασφαλιστικό, παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης.
Ως «εθνικό υπαρξιακό διακύβευμα» που αποτελεί νάρκη για το παρόν και το μέλλον της χώρας περιέγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση στη Βουλή για το Δημογραφικό, ενώ περιέγραψε λεπτομερώς την πρόταση της ΝΔ για την ανάσχεση της τάσης μείωσης του πληθυσμού και την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας.
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε το δημογραφικό «ένα διακύβευμα σχεδόν υπαρξιακό». «Η Ελλάδα αιμορραγεί, χάνοντας τους ανθρώπους της», τόνισε, εκφράζοντας τη λύπη του για το γεγονός ότι δεν υπήρξε μεγαλύτερη συμμετοχή στη συζήτηση, αλλά και για το ότι η κυβέρνηση δεν συμμετείχε ενεργά σε μια συζήτηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ευρύτερες συναινέσεις.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε μια σειρά εξαιρετικά ανησυχητικών στατιστικών στοιχείων που καταδεικνύουν την τάση σμίκρυνσης του πληθυσμού της χώρας, προειδοποιώντας ότι μια «πατρίδα με όλο και λιγότερο πληθυσμό κινδυνεύει και αυτή να μικρύνει». «Σήμερα έχουμε, δυστυχώς, έναν από τους χαμηλότερους δείκτες γονιμότητας σε όλη την ΕΕ -μόνον 1,38 παιδιά ανά ζευγάρι, έναντι 1,60 στην Ευρώπη των 28. Ενώ η φυγή 400.000 νέων -στις πιο δυναμικές ηλικίες και με παραγωγικές δυνατότητες- επιτείνει το πρόβλημα», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ. Υπογράμμισε, δε, ότι η σημερινή νέα γενιά είναι η πρώτη γενιά μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οποία δεν ελπίζει ότι θα ζήσει καλύτερα από τους γονείς της, «δείχνοντας πως ο ιμάντας της κοινωνικής ανόδου έχει βραχυκυκλώσει. Σε μία Ελλάδα που δεν δίνει πια ευκαιρίες».
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι για πολλά νέα ζευγάρια η δημιουργία οικογένειας είναι μακρινό όνειρο, όπως και η απόκτηση ενός δεύτερου παιδιού. «Έτσι ο πληθυσμός μας γερνάει: Το 1951 η μέση ηλικία στην Ελλάδα των 7,6 εκατομμυρίων ήταν στα 30 έτη. Ενώ σήμερα, έχει εκτοξευτεί στα 43 έτη», είπε ο πρόεδρος της ΝΔ, προσθέτοντας ότι στο μέλλον οι ηλικιωμένοι θα είναι ακόμα περισσότεροι. «Αυτή η διπλή βόμβα - λιγότεροι και πιο ηλικιωμένοι Έλληνες- απειλεί το αύριο, όμως αμφισβητεί και το σήμερα», τόνισε, αναδεικνύοντας και τις οικονομικές συνέπειες της αρνητικής δημογραφικής τάσης.
«Με απλά λόγια, υπονομεύεται το μέλλον του έθνους και της χώρας. Γιατί χωρίς ανθρώπινο δυναμικό δεν υποστηρίζεται ούτε η κυριαρχία ούτε και η ανάπτυξη ενός κράτους», είπε ο πρόεδρος της ΝΔ, χαρακτηρίζοντας το δημογραφικό ως «εθνικό υπαρξιακό διακύβευμα».
Οι λεπτομέρειες του σχεδίου της ΝΔ
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Μητσοτάκης εξέθεσε τους άξονες της πρότασης της ΝΔ για το δημογραφικό, ένα σχέδιο 4 κατευθύνσεων: «Μείωση του βάρους για την απόκτηση παιδιού. Στήριξη των εργαζόμενων γονέων -κυρίως των γυναικών- και των μεγάλων οικογενειών.Επιστροφή των νέων που έφυγαν.Και διαγενεακή αλληλεγγύη μέσω ενός σύγχρονου Ασφαλιστικού», όπως είπε.
Ο κ. Μητσοτάκης επεξήγησε το σχέδιό του περαιτέρω, αναφέροντας τέσσερις τομές για τους νέους γονείς.
-Άμεση ενίσχυση 2.000 ευρώ για κάθε παιδί, η οποία υπολογίζεται στα 150 εκ. ευρώ σε ετήσια βάσh
-Το αφορολόγητο αυξάνεται κατά 1.000 ακόμη ευρώ για κάθε παιδί, ενώ πρόσθετα κίνητρα δίνονται ειδικά σε ζευγάρια που θα τεκνοποιούν νωρίτερα από τα 30 τους χρόνια
-Όλα τα βρεφικά είδη, αλλά και τα είδη υγιεινής πρώτης ανάγκης για τις γυναίκες, θα υπαχθούν στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ
-Παιδικοί σταθμοί για όλα τα Ελληνόπουλα στα πρώτα τους χρόνια, αλλά και, εφόσον κάποια οικογένεια δεν καλυφθεί, θα προβλέπεται ένα κουπόνι 180 ευρώ το μήνα, για 10 μήνες το χρόνο, ώστε να επιλέγει εκείνη το σταθμό που προτιμά.
Για την προστασία των νέων γονέων
Για την προστασία των νέων γονέων-και κυρίως της νέας μητέρας- ο κ. Μητσοτάκης περιέγραψε, επίσης, συγκεκριμένες κινήσεις:
-Θεσμοθετείται η ελεύθερη επιλογή της γυναίκας να ορίσει εκείνη τον χρόνο της άδειας εγκυμοσύνης και λοχείας, αντί για τους αυστηρούς χρονικούς περιορισμούς που ισχύουν σήμερα.
-Σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, αυξάνεται η άδεια σε μονογονεϊκές οικογένειες. Και επεκτείνεται η προστασία από απόλυση στους 24 μήνες αντί των 18 μετά τον τοκετό. Αυτό θα ισχύει και για τους πατέρες, μόλις αυτοί ανακοινώνουν ότι οι γυναίκες τους κυοφορούν.
-Ειδικό πρόγραμμα κατάρτισης θα περιμένει όσους επιστρέφουν στην εργασία μετά τη διακοπή για την ανατροφή τέκνων.
-Η βοήθεια μέσω των παιδικών σταθμών θα έχει αντανάκλαση στη σταδιακή εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής:
Τα παιδιά θα ξεκινούν την υποχρεωτική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο από τα 4 κι όχι από τα 5 τους χρόνια. Ακόμα, θα προβλέπεται και επέκταση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων
-Στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας που παραμένει στο κέντρο κάθε σχεδίου για την αντιμετώπιση του δημογραφικού, μέσω της επαναφοράς των ποσών που η κυβέρνηση περιέκοψε πέρυσι για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.
Περισσότερα στο https://www.insider.gr/eidiseis/politiki/108049/mitsotakis-gia-dimografiko-2000-eyro-se-kathe-paidi-ki-ayxisi-1000-eyro
Πηγή: Reader.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.