Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

Χρηματιστήριο: Πάνω από 13 δισ. ευρώ οι συνολικές απώλειες σε εννέα μήνες

Θηριώδεις είναι πλέον οι απώλειες του Χρηματιστηρίου από τα υψηλά έτους καθώς από την 1η Φεβρουαρίου όταν ο Γενικός Δείκτης βρισκόταν στις 886 μονάδες, η κεφαλαιοποίηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών είχε χάσει περισσότερα από 13 δισ. δισ ευρώ, μέχρι την συνεδρίαση της 15ης Νοεμβρίου.

Και το χρηματιστήριο, το οποίο ως θεσμός, παγκοσμίως, αντικατοπτρίζει την δυναμική της οικονομίας, δίνει ένα μέτρο καθώς οι ελληνικές τράπεζες από τα υψηλά του Φεβρουαρίου ( λίγους μήνες πριν περάσουν τα stress tests του Μαϊου ) βρέθηκαν να χάνουν κοντά 6 δισ. ευρώ εξαιτίας της έντονης αμφισβήτησης από τρία funds τα οποία σορτάρουν εδώ και δυο χρόνια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα έχουν τα κεφάλαια για να μειώσουν τα κόκκινα δάνεια. Όλα αυτά δίχως ο επόπτης να έχει ζητήσει αυξήσεις κεφαλαίου παρά μόνο ειδικές κινήσεις κεφαλαιακής ενίσχυσης. 

Τότε λοιπόν στα υψηλά έτους του Χρηματιστηρίου, την 1η Φεβρουαρίου 2018, η κεφαλαιοποίηση όλων των 206 εισηγμένων ήταν 59,3 δισ. ευρώ και χθες η συνολική κεφαλαιοποίηση ήταν μόλις 45,9 δισ. ευρώ.

Οι τέσσερις συστημικές τράπεζες ( Εθνική, Eurobank, Πειραιώς, Alpha bank ) έχασαν μέσα σε εννέα μήνες 5,6 δισ. ευρώ από την κεφαλαιοποίηση τους. Ειδικότερα, από τα 9,9 δισ. ευρώ που είχαν την 1 Φεβρουαρίου ( Alpha Bank 3,2 δισ., Εθνική 3,1 δισ. ευρώ, Eurobank 2 δισ. Πειραιώς 1,6 δισ. ) σήμερα την 16η Nοεμβρίου διαθέτουν κεφαλαιοποίηση μόλις 4,3 δισ. ευρώ.


Πηγή: https://www.protothema.gr/economy/article/839444/hrimatistirio-pano-apo-13-dis-euro-oi-sunolikes-apoleies-se-ennea-mines/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.