Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Χορός δισεκατομμυρίων για να αποφευχθεί το μπλακάουτ στην Κρήτη

Σε καθεστώς πρωτοφανούς αδιεξόδου, μεγάλης αβεβαιότητας για την ενεργειακή ασφάλεια της Κρήτης αλλά και ισχυρών πιέσεων εγχώριων αλλά και ξένων συμφερόντων, καλείται η κυβέρνηση να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις για την ηλεκτρική επάρκεια του νησιού μετά το 2020. Τότε, νεραυαλγικό κομμάτι του ηλεκτρικού συστήματος της Κρήτης και συγκεκριμένα οι μονάδες στον Αθερινόλακκο και τα Λινοπετάσματα εγκατεστημένης ιχύος 820 MW, εάν δεν υπάρξει κάποια άλλη παράταση από την Κομισιόν, θα χρειαστεί να κατεβάσουν ρολά. Ο λόγος είναι οι αυξημένες εκπομπές ρύπων, πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια που για να παραμείνουν στο σύστημα θα πρέπει ή να αναβαθμιστούν ή να πάρουν νέα εξαίρεση από την ΕΕ.
Η ΔΕΗ έχει πάρει εξαίρεση μέχρι τα τέλη του 2019, με το σκεπτικό ότι η Κρήτη είναι μια απομονωμένη περιοχή, η οποία θα διασυνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα από το 2020. Όμως μέχρι στιγμής, η υπόθεση του μεγάλου καλωδίου του νησιού, χάνεται στις δαιδαλώδεις διαδρομές μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Βρυξελλών και αναζητείται επειγόντως λύση για να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.