Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης παραχώρησε συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους στην ΔΕΘ, μια μέρα μετά την ομιλία του στο Βελλίδειο.
Εκλογές το συντομότερο δυνατό ζήτησε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη Τύπου στην 83η ΔΕΘ, γιατί, όπως είπε, η συγκυρία για την Ελλάδα είναι σήμερα "εξαιρετικά προβληματική", ενώ ως προς το Μακεδονικό τόνισε πως "η μεγάλη μάχη που πρέπει να δοθεί την επόμενη μέρα, εφόσον δεν κυρωθεί η Συμφωνία των Πρεσπών, είναι για τη γλώσσα και την εθνότητα των γειτόνων, διότι το όνομα θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα".
"Από αυτό εδώ το βήμα, ο κ. Τσίπρας είπε ότι περίπου δεν τον νοιάζει η πρόσβαση στις αγορές για τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό είναι τεράστιο σφάλμα", είπε ο πρόεδρος της Ν.Δ και συνέχισε: "Δεσμεύομαι ότι, εφόσον με εμπιστευτεί ο ελληνικός λαός, πρώτη μου προτεραιότητα θα είναι η σταδιακή αποκλιμάκωση του κόστους δανεισμού και θα κάνω ό,τι χρειάζεται για να γίνει αυτό πράξη. Διότι αν αυτό δεν γίνει, καταλαβαίνετε ότι, όταν τελειώσει το μαξιλάρι του αποθέματος, η χώρα θα είναι απολύτως εκτεθειμένη στις ορέξεις των αγορών και αυτό δεν είναι κάτι το οποίο προτίθεμαι να επιτρέψω".
Δεν είναι ίδιο το πρόγραμμα με του κ. Τσίπρα
Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως το δικό του πρόγραμμα δεν είναι ίδιο με του κ. Τσίπρα, τον οποίο κατηγόρησε ότι "αντιγράφει" δικά του μέτρα και σε ερώτηση τι θα κάνει στη Βουλή αν πάνε προς ψήφισε μέτρα με τα οποία συμφωνεί και ο ίδιος, απάντησε: "Από τη διαρροή του κ. Τσακαλώτου κατάλαβα ότι ο κ. Τσίπρας παρουσίασε ένα μενού μέτρων, για τα οποία έχει συμφωνήσει μόνο την κοστολόγησή τους με τους δανειστές μας. 'Αρα, κρατάτε λίγο μικρό καλάθι. Σε κάθε περίπτωση, μέτρα τα οποία θα είναι ευθυγραμμισμένα με τη δική μας λογική και τα οποία ξεκάθαρα ο κ. Τσίπρας αντιγράφει από εμάς, δεν έχουμε λόγο να μην τα ψηφίσουμε. Από εκεί και πέρα, όμως, θα πρέπει να δούμε την εξειδίκευση των μέτρων".
Είπε πως ο ίδιος έχει φιλόδοξους στόχους όπως την επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης 4% την επόμενη δεκαετία και τη δημιουργία 700.000 θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία.
Σχετικά με τη σταδιακή μεταφορά της αρμοδιότητας είσπραξης του ΕΝΦΙΑ στους Δήμους μέχρι το 2021, για την οποία δεσμεύτηκε ο κ. Μητσοτάκης, εξήγησε: "Το πόσο ψηλός ή χαμηλός θα είναι ο ΕΝΦΙΑ τελικά θα καθορίζεται από τους ίδιους τους δήμους. Ταυτόχρονα, βέβαια, θα περικοπούν και οι κεντρικοί πόροι οι οποίοι μεταφέρονται στους δήμους, οι οποίοι σήμερα είναι περίπου 2 δισ., όσα δηλαδή προσβλέπουμε ότι θα εισπράττουμε από τον ΕΝΦΙΑ. Εάν ένας δήμος ή ένας δήμαρχος θέλει να αυξήσει τον τοπικό φόρο στην ακίνητη περιουσία -διότι θέλει να παρέχει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες του- θα έχει τη δυνατότητα αυτό να το κάνει, αλλά θα λογοδοτεί στους πολίτες και για το φόρο που επιβάλλει και για τις παροχές τις οποίες προσφέρει".
"Κοροϊδεύει κατάμουτρα" τους συνταξιούχους ο κ. Τσίπρας
Σχετικά με το θέμα των συντάξεων κατηγόρησε για " αφόρητη διγλωσσία" τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση ότι "κοροϊδεύει κατάμουτρα" τους συνταξιούχους, λέγοντας: "Τη μια λέει ότι θα ακυρωθεί το μέτρο, την άλλη ότι δεν θα ακυρωθεί. Εμείς λοιπόν είμαστε πάρα πολύ ξεκάθαροι. Δεν το ψηφίσαμε το μέτρο και μακάρι το μέτρο αυτό να μην εφαρμοστεί. Και για το αφορολόγητο ισχύει το ίδιο, είναι ψηφισμένο μέτρο".
Στον χαρακτηρισμό του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ότι είναι "τζάμπα μάγκας" στο Μακεδονικό, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε ότι "τζάμπα μάγκας είναι ο κ. Καμμένος". Καταλόγισε "λαϊκισμό" στον κ. Τσίπρα λέγοντας χαρακτηριστικά: "Φαντάζομαι ότι στην νέα έκδοση του λεξικού Μπαμπινιώτη, δίπλα στην λέξη "λαϊκιστής" υπάρχει το όνομα του κ. Τσίπρα. Σίγουρα δεν είναι το δικό μου. Και οι Έλληνες πολίτες γνωρίζουν πολύ καλά ποιος τους εξαπάτησε και ποιος έκανε τα ακριβώς αντίθετα από αυτά τα οποία υποσχέθηκε".
Για μακεδονική γλώσσα και εθνότητα η μεγάλη μάχη, διότι το όνομα θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα
Δήλωσε πως "η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών, όταν τη φέρει ο κ. Τσίπρας για κύρωση στη Βουλή" και σημείωσε: "Αν για οποιονδήποτε λόγο μεσολαβήσουν εκλογές και η Συμφωνία δεν έχει έρθει στην Βουλή, δεν θα κυρώσει τη Συμφωνία την επόμενη μέρα. Από τη στιγμή, όμως, που η Συμφωνία κυρώνεται, και με βάση τη συμφωνία κυρώνεται ταυτόχρονα από την ελληνική Βουλή και το πρωτόκολλο ένταξης στο ΝΑΤΟ, το ζήτημα του ΝΑΤΟ έχει τελειώσει. Είμαστε πολύ ειλικρινείς. Και να το πούμε αυτό στους Έλληνες πολίτες: κυρωμένη η Συμφωνία, διεθνής συμφωνία παράγει, δυστυχώς για τη χώρα, έννομα αποτελέσματα τα οποία είναι πολύ δύσκολο να τα ανατρέψουμε".
Τόνισε, ακόμα, πως τα ίδια λέει και στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό και στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Σε ερώτηση για τη θέση του απέναντι στη σύνθετη ονομασία που περιλαμβάνει τον όρο Μακεδονία, είπε πως η μακεδονική γλώσσα και εθνότητα αποτελούν το όχημα του αλυτρωτισμού των Σκοπίων και παρατήρησε: "Προφανώς και δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς Έλληνας ο οποίος να ήθελε να υπάρχει το όνομα «Μακεδονία» στην ονομασία του γειτονικού κράτους. Αλλά θέλω να είμαι ρεαλιστής:
Παρ' ότι αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μου αρέσει καθόλου -η σύνθετη ονομασία νομίζω ότι συναισθηματικά ενοχλεί τους πιο πολλούς Έλληνες- το βασικό πρόβλημα σήμερα στη συμφωνία είναι στη γλώσσα και την εθνότητα, όπως σας είπα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.