Αυτό που λέγαμε για το Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το κάναμε πράξη σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και όλους τους συναρμόδιους φορείς, μετά από μία συστηματική μελέτη τι γίνεται σε άλλες χώρες, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και την Ευαγγελία Μπαλτατζή τόνισε ότι το νέο σύστημα είναι απλούστερο από το υπάρχον και θα είναι και πιο αποτελεσματικό.
«Εμείς πάμε να λύσουμε ένα βασικό πρόβλημα, που αυτό είναι ότι είμαστε μία χώρα που δεν έχουμε Γ Λυκείου και αυτό γιατί το σχολείο έχει καταντήσει πάρεργο της παραπαιδείας. Σήμερα έχουμε 15ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 15 ώρες μαθήματα πιο προσανατολισμένα. Αυτό που συμβαίνει με την πρώτη κατηγορία μαθημάτων», επεσήμανε ο υπουργός, «δεν τιμά το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τους μαθητές και την κοινωνία, γιατί κανείς δεν δίνει σημασία, αν και θα έπρεπε, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα».
Ο κ. Γαβρόγλου πρόσθεσε ότι «σε αυτή την πραγματικότητα βάλαμε δίπλα την άλλη μεγάλη πραγματικότητα ότι σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου η Γ΄ Λυκείου είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος για το Πανεπιστήμιο. Οι εγκύκλιες σπουδές τελειώνουν στην Β’ Λυκείου.
Από δω και μπρος γλώσσα και λογοτεχνία θα είναι υποχρεωτικά για όλες τις κατευθύνσεις, μαζί με τρία πρόσθετα μαθήματα που θα είναι τα μαθήματα της κατεύθυνσης που θέλει ο μαθητής σε σχέση με την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο. Το κάθε ένα από αυτά θα είναι έξι ώρες, για να μπορεί το μάθημα να αναλυθεί, να επαναλάβουν κλπ».
Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι δεν θέλει να δαιμονοποιήσει τα φροντιστήρια, αφού, όπως είπε, είμαστε μία κοινωνία που έχουμε συναινέσει ότι τα παιδιά μας θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια, όχι με αυτά που γίνονται στο σχολείο, αλλά με όσα γίνονται έξω από αυτό.
«Το δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας», επεσήμανε, «ενώ δεν ήταν έτσι, και υπάρχουν πολιτικές και ιδεολογικές ευθύνες, όχι όμως από την αριστερά, γι’ αυτό που έχει συμβεί. Ξανασυστήνοντας την Γ’ Λυκείου, ξανασυστήνουμε το κύρος του δημόσιου σχολείου» πρόσθεσε. Συμπλήρωσε ότι «σε ένα ανασυστημένο σχολείο η Γ’ Λυκείου σε προσανατολίζει σε αυτό που θέλεις να κάνει την επόμενη ημέρα, σε μορφώνει και σε προετοιμάζει για να μπεις στο Πανεπιστήμιο».
Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε βέβαιος ότι «οι γονείς θα σκεφθούν δύο φορές εάν θα στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, αφού πλέον τα τέσσερα μαθήματα θα διδάσκονται έξι ώρες το καθένα, ορίζοντας έτσι την καθημερινότητα του σχολείου και θα αρχίσει να βάζει όλους σε έναν άλλο τρόπο σκέψης».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.