Το χρέος των ΗΠΑ υπερέβη τα 21,3 τρισ. δολάρια και το κόστος δανεισμού της υπερδύναμης αυξάνεται. Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Τραμπ.
Σύμφωνα με τις οικονομικούς αναλυτές που μίλησαν στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, η αύξηση του χρέους των ΗΠΑ θα επισκιαστεί βραχυπρόθεσμα από άλλα θέματα της επικαιρότητας, όπως η σθεναρή ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας και ο πόλεμος των δασμών με τους εμπορικούς εταίρους της Ουάσιγκτον.
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών τονίζει ότι θα αυξήσει κατά ένα δισ. δολάρια το ποσό που θα αντλεί στην κάθε δημοπρασία ομολόγων των επόμενων τριών μηνών.
Η αύξηση του ποσού θα αφορά όλες ανεξαιρέτως τις δημοπρασίες ομολόγων, αδιακρίτως αν πρόκειται για διετή, τριετή ή πενταετή ομόλογα. Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί κατά 30 δισ. δολάρια το συνολικό ποσό χρέους που θα αντλήσει το αμερικανικό κράτος μέσα στο τρίτο τρίμηνο. Στο σύνολο του δεύτερου εξαμήνου, το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει να δανειστεί 769 δισ. δολάρια.
Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με αύξηση του δανεισμού των ΗΠΑ κατά 63%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Η είδηση ότι πρόκειται να αυξηθεί τόσο ο δανεισμός των ΗΠΑ προκάλεσε άμεση αντίδραση των αγορών ομολόγων. Οι αποδόσεις των 30ετών ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου αυξήθηκαν κατά 3% για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν δύο μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.