Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

ΙΟΒΕ: Θα κερδίζαμε 3,3 δισ. ευρώ το χρόνο έσοδα από ΦΠΑ αν πιάναμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο για τη χρήση καρτών

Θετική συμβολή στην ενίσχυση των φορολογικών εσόδων από ΦΠΑ είχε η μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών πληρωμών μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών. Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο «Οι ηλεκτρονικές πληρωμές μετά τους κεφαλαιακούς περιορισμούς: Μέτρα ενίσχυσης και φορολογικά έσοδα» που παρουσιάστηκε σήμερα η διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών συνέβαλε τουλάχιστον στο 50% της ετήσιας αύξησης των εσόδων από ΦΠΑ που καταγράφηκε το 2017.  

Τη μελέτη παρουσίασαν το μεσημέρι της Τετάρτης ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας και ο ερευνητής Γιώργος Γατόπουλος.

Θα γλιτώναμε τον ΕΝΦΙΑ

Παρά την αύξηση όμως της χρήσης καρτών λόγω των capital controls (λιγότερο) και κυρίως εξαιτίας της υποχρεωτικής χρήσης POS η Ελλάδα παραμένει χαμηλά σε επίπεδο ΕΕ ως προς τη χρήση καρτών. Μάλιστα η μελέτη εκτιμά ότι τα δυνητικά έσοδα από τον ΦΠΑ θα ήταν κατά 3,3 δισ. ευρώ υψηλότερα κάθε χρόνο αν πιάναμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο για τη χρήση καρτών και άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών. 

Για την αίσθηση των μεγεθών το ποσό αυτό ισοδυναμεί «με έναν ΕΝΦΙΑ και βάλε» όπως ανέφεραν στελέχη του ΙΟΒΕ, καθώς τα έσοδα που εισπράττει το κράτος από το «χαράτσι» των ακινήτων κάθε χρόνο είναι περίπου 2,7 δισ. ευρώ. Βεβαίως η εκτίμηση του Ιδρύματος είναι ότι οι παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού πρέπει να συνοδεύονται από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την απλούστευση του φορολογικού συστήματος. 


Περισσότερα στο https://www.protothema.gr/economy/article/802315/iove-tha-kerdizame-33-dis-euro-to-hrono-esoda-apo-fpa-an-pianame-ton-europaiko-meso-oro-gia-ti-hrisi-karton/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.