
«Να δουν πάρα πολύ προσεχτικά πώς διατυπώνεται η συναίνεση των κρατών να δεσμευτούν από μία συμφωνία, γιατί σύμφωνα με τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών μπορεί να δεσμεύεται μία χώρα με μόνη την υπογραφή της, λέει ο κ. Βενιζέλος
Ευχαριστώ θερμότατα τους εισηγητές και το συντονιστή. Ακούσαμε εξαιρετικές τοποθετήσεις με πολύ μεγάλες θεωρητικές φιλοδοξίες και πρακτικά χρήσιμες. Όμως, θα ήθελα να εστιάσω την πολύ σύντομη παρέμβασή μου στο ζήτημα της επικαιρότητας, δηλαδή στο ζήτημα του ονόματος της γειτονικής μας χώρας.
Παρατηρώ, πρώτα απ’ όλα, ότι κατά σατανική σύμπτωση αναμένονται εξελίξεις σήμερα, δηλαδή ενώ διεξάγεται η συζήτηση στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές για το κρίσιμο νομοσχέδιο, με το οποίο θα επιβληθούν νέα δημοσιονομικά μέτρα και θα εγκριθεί το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής. Μπορεί, πράγματι, αυτό να είναι μία σύμπτωση, αλλά έχουμε μία περίεργη, άξια σχολιασμού, διασταύρωση εξωτερικής και οικονομικής πολιτικής, μία διασταύρωση που μέχρι το 2015 δεν επιτρέψαμε ποτέ. Δεν επιτρέψαμε ποτέ η κρίση, οι δύσκολες διαπραγματεύσεις για τα μνημόνια, να επηρεάσουν στο παραμικρό τα δόγματα και τις επιλογές της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας. Ζητώ από την κυβέρνηση να διατηρήσει σταθερή και αλώβητη αυτήν την αρχή.
Η δεύτερη παρατήρησή μου αφορά τις δηλώσεις που έκανε πριν από λίγη ώρα ο κυβερνητικός εταίρος, ο αρχηγός των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και Υπουργός Εθνικής Άμυνας, που χαριτολογώντας, κατά τη δική του αντίληψη, δήλωσε πως η συμφωνία είναι τόσο καλή που περιμένει να απορριφθεί από την άλλη πλευρά, ώστε να μη βρεθεί στη δύσκολη θέση να την καταψηφίσει. Θέλω να του επισημάνω ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, συλλογικά, έχουν τη συνταγματική αρμοδιότητα να διαπραγματεύονται και να συνομολογούν συμβάσεις, όπως αυτή που κυοφορείται σε σχέση με το όνομα της γειτονικής μας χώρας, επειδή αυτό τους το διασφαλίζει, με τους βουλευτές του και με την ψήφο του, ο κ. Καμμένος και το κόμμα του. Άρα, οτιδήποτε προκύψει ως αποτέλεσμα από αυτήν τη διαπραγμάτευση τον αφορά, έχει πλήρη συμμετοχή και ευθύνη εις ολόκληρον για οτιδήποτε εμφανισθεί ως αποτέλεσμα, που ελπίζουμε να είναι ένα εθνικά επωφελές αποτέλεσμα. Αλλά πάντως δεν είναι άμοιρος αυτού που συμβαίνει και δεν έχει καμία δυνατότητα να εμφανίζεται ως αδιάφορος, δήθεν υπερπατριώτης, καλλιεργώντας αυτή την τεχνική της διπλής γλώσσας, όπου ο ενιαίος κυβερνητικός συνασπισμός μιλά με μία γλώσσα προοδευτική προς ένα ακροατήριο και με μία γλώσσα εθνικολαϊκιστική προς ένα άλλο ακροατήριο, γιατί αυτό δεν συνιστά ένδειξη σοβαρότητας για μία χώρα, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πρέπει να παίρνει πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες σε όλα τα πεδία της εθνικής πολιτικής.
Παρατηρώ, πρώτα απ’ όλα, ότι κατά σατανική σύμπτωση αναμένονται εξελίξεις σήμερα, δηλαδή ενώ διεξάγεται η συζήτηση στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές για το κρίσιμο νομοσχέδιο, με το οποίο θα επιβληθούν νέα δημοσιονομικά μέτρα και θα εγκριθεί το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής. Μπορεί, πράγματι, αυτό να είναι μία σύμπτωση, αλλά έχουμε μία περίεργη, άξια σχολιασμού, διασταύρωση εξωτερικής και οικονομικής πολιτικής, μία διασταύρωση που μέχρι το 2015 δεν επιτρέψαμε ποτέ. Δεν επιτρέψαμε ποτέ η κρίση, οι δύσκολες διαπραγματεύσεις για τα μνημόνια, να επηρεάσουν στο παραμικρό τα δόγματα και τις επιλογές της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας. Ζητώ από την κυβέρνηση να διατηρήσει σταθερή και αλώβητη αυτήν την αρχή.
Η δεύτερη παρατήρησή μου αφορά τις δηλώσεις που έκανε πριν από λίγη ώρα ο κυβερνητικός εταίρος, ο αρχηγός των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και Υπουργός Εθνικής Άμυνας, που χαριτολογώντας, κατά τη δική του αντίληψη, δήλωσε πως η συμφωνία είναι τόσο καλή που περιμένει να απορριφθεί από την άλλη πλευρά, ώστε να μη βρεθεί στη δύσκολη θέση να την καταψηφίσει. Θέλω να του επισημάνω ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, συλλογικά, έχουν τη συνταγματική αρμοδιότητα να διαπραγματεύονται και να συνομολογούν συμβάσεις, όπως αυτή που κυοφορείται σε σχέση με το όνομα της γειτονικής μας χώρας, επειδή αυτό τους το διασφαλίζει, με τους βουλευτές του και με την ψήφο του, ο κ. Καμμένος και το κόμμα του. Άρα, οτιδήποτε προκύψει ως αποτέλεσμα από αυτήν τη διαπραγμάτευση τον αφορά, έχει πλήρη συμμετοχή και ευθύνη εις ολόκληρον για οτιδήποτε εμφανισθεί ως αποτέλεσμα, που ελπίζουμε να είναι ένα εθνικά επωφελές αποτέλεσμα. Αλλά πάντως δεν είναι άμοιρος αυτού που συμβαίνει και δεν έχει καμία δυνατότητα να εμφανίζεται ως αδιάφορος, δήθεν υπερπατριώτης, καλλιεργώντας αυτή την τεχνική της διπλής γλώσσας, όπου ο ενιαίος κυβερνητικός συνασπισμός μιλά με μία γλώσσα προοδευτική προς ένα ακροατήριο και με μία γλώσσα εθνικολαϊκιστική προς ένα άλλο ακροατήριο, γιατί αυτό δεν συνιστά ένδειξη σοβαρότητας για μία χώρα, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πρέπει να παίρνει πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες σε όλα τα πεδία της εθνικής πολιτικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.