Σάββατο 26 Μαΐου 2018

NΔ: Γιατί η κυβέρνηση δέσμευσε την Ελλάδα με τέταρτο μνημόνιο μέχρι το 2022

anea-dimokrateia-grafeia

Η αξιωματική αντιπολίτευση εξηγεί ακριβώς τι έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση και τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά τον Αύγουστο

«Μια “μικρή” λεπτομέρεια που επιβεβαιώνει πόσα ψέματα εξακολουθεί να λέει ακόμη και σήμερα η κυβέρνηση για τη δήθεν “καθαρή” έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, είναι ότι στο προχθεσινό Εurogroup ισχυρίστηκε ότι συμφώνησε απλώς την “επικαιροποίηση” του ήδη τρέχοντος προγράμματος για τη χώρα. Μόνο που αυτό δεν είναι αλήθεια».

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων το ενημερωτικό σημείωμα της ΝΔ,
 όπου η αξιωματική αντιπολίτευση εξηγεί ακριβώς τι έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση και τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά τον Αύγουστο.

Αναλυτικά επισημαίνεται: 

Αυτό που στην πραγματικότητα υπέγραψε η κυβέρνηση ήταν ένα ακόμη “συμπληρωματικό μνημόνιο” (supplemental memorandum) και όχι βέβαια απλώς “επικαιροποιημένο”. Αν επρόκειτο περί μιας απλής επικαιροποίησης, τα μέτρα που θα περιγράφονταν σε κάθε αξιολόγηση θα ήταν λιγότερα ή απλώς επεξηγηματικά των προηγούμενων. Δηλαδή δεν θα προέκυπταν διαρκώς και νέες δεσμεύσεις, όπως δυστυχώς συνέβη και την Πέμπτη, λόγω της τραγικής ανικανότητας της κυβέρνησης να τηρήσει ακόμη και όσα υπέγραψε.

Έτσι, άλλωστε, εφευρέθηκε το 2016 επί διακυβέρνησης Τσίπρα- Καμμένου ο όρος “συμπληρωματικό μνημόνιο”, προκειμένου να μην χρειάζεται κάθε φορά να περνούν από τα εθνικά κοινοβούλια τα νέα μέτρα που απαιτούνταν να λάβει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ, λόγω της αποτυχίας τους να τηρήσουν τις προηγούμενες δεσμεύσεις τους. 

Το 40σέλιδο αυτό κείμενο, λοιπόν, γκρεμίζει ολοκληρωτικά τον κυβερνητικό μύθο περί δήθεν καθαρής εξόδου της χώρας από τα μνημόνια, επιβεβαιώνοντας απόλυτα τη Νέα Δημοκρατία. Και αυτό γιατί οι δεσμεύσεις που περιγράφει για τη χώρα μας αφορούν την περίοδο μετά τον Αύγουστο, μετά τη λήξη του 3ου Μνημονίου και φτάνουν έως και το 2022.

Πρόκειται επί της ουσίας για ένα 4ο Μνημόνιο που αφορά την περίοδο 2018 – 2022. Μόνο που γι αυτό το μνημόνιο δεν υπάρχει καμία χρηματοδότηση - ιδού άλλο ένα κατόρθωμα της κυβέρνησης

Ας δούμε όμως τι έλεγε η Κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα, και τι γράφει τελικά το νέο συμπληρωματικό μνημόνιο.

Ας δούμε δηλαδή γιατί επαληθεύεται, δυστυχώς, η σταθερή θέση της ΝΔ ότι ο κ. Τσίπρας έχει δεσμεύσει τη χώρα με νέα μέτρα, με ένα τέταρτο μνημόνιο, χωρίς όμως, αυτή τη φορά, ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Τι έλεγε η Κυβέρνηση και ο κ. Τσίπρας για τα μέτρα μείωσης των συντάξεων και του αφορολόγητου ύψους 5,1 δις ευρώ; Έλεγαν ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να τα εφαρμόσουν παρόλο που τα ψήφισαν. Έλεγαν επίσης ότι, αν δεν πάρουν συμφωνία για το χρέος, δεν θα τα εφαρμόσουν.

Τι αποδεικνύεται τελικά;

Στο νέο “συμπληρωματικό” μνημόνιο επιβεβαιώνεται δυστυχώς ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι υποχρεωμένη να τηρήσει τις δεκάδες δεσμεύσεις της και μετά την ολοκλήρωση του 3ου Μνημονίου. Πρόκειται δηλαδή για πρόσθετα μέτρα ύψους 5,1 δις ευρώ, χωρίς καμία χρηματοδότηση και χωρίς καμία συγκεκριμένη λύση για το χρέος.

Είναι, άλλωστε, σαφές πια ότι η πρόταση που συζητείται για το χρέος περιλαμβάνει ελάφρυνση μόνον υπό όρους και κατόπιν αξιολογήσεων από τους πιστωτές της πορείας υλοποίησης των υποχρεώσεων και δεσμεύσεων που έχει αναλάβει ο κ. Τσίπρας, και υπό την προϋπόθεση έγκρισής της από τα εθνικά κοινοβούλια. Παραπέμπεται δηλαδή και η λύση στο ζήτημα του χρέους για μετά τον Αύγουστο του 2018, και όχι βέβαια ως “προϋπόθεση” της “καθαρής εξόδου”, όπως τόσα χρόνια ισχυριζόταν ο κ. Τσίπρας, ψευδόμενος, όπως πάντα.
Συγκεκριμένα οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ περιλαμβάνουν τα εξής:

Υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ για μία πενταετία και υψηλά πλεονάσματα μέχρι το 2060.
Και νέα μείωση των συντάξεων από την 1/1/2019
Μείωση του αφορολόγητου ορίου το αργότερο από το 2020. Η μείωση αυτή μάλιστα μπορεί να γίνει και νωρίτερα εφόσον κριθεί ότι είναι αναγκαία προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος το 2019
Καμία μείωση στον ΕΝΦΙΑ, αφού οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να διατηρήσουν τα συνολικά έσοδα στο ύψος που είναι σήμερα. Δηλαδή 2,65 δις ευρώ όταν αδιαπραγμάτευτη δέσμευση της ΝΔ είναι να μειώσει αυτό το ποσό στο 1,8 δις ευρώ.
Κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ και στα υπόλοιπα νησιά.
Πλήρη κατάργηση του ΕΚΑΣ.
Κατά γράμμα υλοποίηση όλων των υπολοίπων συμφωνημένων δεσμεύσεων για πολλά ακόμη χρόνια. Αποδεικνύεται έτσι ότι η «καθαρή έξοδος» από τα προγράμματα είναι μία ακόμη κυβερνητική αυταπάτη. Ή μάλλον μια ακόμη προσπάθεια συνειδητής εξαπάτησης των πολιτών, καθώς αποκλείεται να μην γνωρίζουν πλέον τι υπογράφουν.
Η αποτυχημένη πολιτική του κ. Τσίπρα είχε ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση αχρείαστων και επιβλαβών πλεονασμάτων που οφείλονται στην υπερφορολόγηση, τη στάση πληρωμών και τη μείωση των δημόσιων επενδύσεων.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.