Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

Σε εγρήγορση οι επιστήμονες – Τι συμβαίνει με το όζον;

71709446_e1000238-antarctic_ozone_hole_2006-spl
Απρόσμενη αύξηση των επιπέδων μίας χημικής ουσίας, η οποία είναι πολύ επιβλαβής για το στρώμα του όζοντος, ανίχνευσαν οι επιστήμονες. Πρόκειται μάλιστα για ουσία που είχε απαγορευτεί από το Πρωτόκολλο του Μόντρεαλ το 1987, εμφάνιζε σταθερή μείωση έως το 2012, αλλά έκτοτε η εν λόγω ουσία φαίνεται να αυξάνεται και πάλι στην ατμόσφαιρα.
Ο λόγος για έναν χλωροφθοράνθρακα, το τριχλωροφθορομεθάνιο (CFC-11).
Η αιτία για την αύξησή του παραμένει μυστηριώδης, αλλά, σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, οι νέες πηγές των παράνομων εκπομπών βρίσκονται στην Ανατολική Ασία. Οι επιστήμονες φοβούνται πως αν συνεχιστεί αυτή η αυξητική τάση, μπορεί να «φρενάρει» την ανάκαμψη της τρύπας του όζοντος και να επιδεινώσει την κλιματική αλλαγή.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.