Ενώ από την Ουάσινγκτον το μήνυμα που στέλνεται είναι ότι «το αφορολόγητο θα κριθεί τον Μάιο στην Αθήνα».
Στις διαπραγματεύσεις Τσακαλώτου - τρόικας τον Μάιο παρέπεμψαν από την Ουάσινγκτον στελέχη των Θεσμών για τον αν η μείωση στο αφορολόγητο θα εφαρμοστεί από το 2019 αντί για το 2020 και αν θα εφαρμοστούν τελικά θετικά αντίμετρα ή θα αναβληθούν για αργότερα.
Τα σχόλια αυτά προέκυψαν την Τετάρτη στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στην Αμερικανική πρωτεύουσα. Το Ταμείο, στην έκθεσή του (Fiscal Monitor) που δημοσιοποιήθηκε χθες το απόγευμα βλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 2,9% του ΑΕΠ φέτος, έναντι στόχου 3,5%, κάτι ισοδυναμεί με κενό 1,1 δισ. ευρώ (0,6% του ΑΕΠ). Με αυτό τον τρόπο δίνει νέα τροφή στις ανησυχίες για ένα ενισχυμένο πακέτο μέτρων το 2019 από αυτά που έχει ήδη ψηφίσει η κυβέρνηση για τα χαμηλά και μεσαία στρώματα (συντάξεις - αφορολόγητο).
Οι ίδιες πηγές των Θεσμών σημείωναν πως ούτως ή άλλως στο Συμπληρωματικό Μνημόνιο αναφέρεται ξεκάθαρα η διαδικασία που θα ακολουθηθεί στις διαπραγματεύσεις του Hilton σε λίγες ημέρες. Δηλαδή, ότι το ΔΝΤ (με κυρίαρχη τη δική του άποψη) θα συνεκτιμήσει με τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς και την κυβέρνηση το αν «στη βάση μιας διαφανούς αξιολόγησης» οι μειώσεις σε αφορολόγητο και συντάξεις θα εφαρμοστούν μαζί από 1.1.2019 για να πιαστεί το πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2019.
Περισσότερα στο https://www.protothema.gr/economy/article/780038/ton-maio-stin-athina-tha-krithei-to-aforologito-to-minuma-ton-thesmon-apo-tin-ouasington/
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.