Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Από μια κλωστή κρέμεται η παγκόσμια ειρήνη – Έτοιμοι να επέμβουν στην Συρία οι ΗΠΑ και η Γαλλία – Με το δάχτυλο στην σκανδάλη η Ρωσία

uss-harry-truman-708
Η Μόσχα, το μεγαλύτερο στήριγμα του Αλ Άσαντ, επέβαλε βέτο στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, την Τρίτη 10 Απριλίου, σε ένα σχέδιο των ΗΠΑ που είχε στόχο να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη επιτροπή που θα διερευνούσε τη χρήση χημικών όπλων στη Συρία.
Ο πρέσβης της Ρωσίας στον ΟΗΕ, Vassily Nebenzia, δικαιολόγησε το 12ο βέτο της χώρας του, στα επτά χρόνια εμφυλίου στη Συρία, με πάνω από 350 000 νεκρούς, ως «θέληση να μην εμπλακεί το Συμβούλιο Ασφαλείας σε περιπέτειες».
Συμμαχία ΗΠΑ-Γαλλίας
Απέναντι στη Ρωσία βρίσκονται οι ΗΠΑ και η Γαλλία κυρίως, οι οποίες δείχνουν αποφασισμένες να απαντήσουν με στρατιωτικά μέσα στο καθεστώς Ασαντ.
«Η Γαλλία θα κάνει τα πάντα για να τιμωρηθούν όσοι χρησιμοποιούν χημικά όπλα», δήλωσε ο γάλλος πρέσβης François Delattre. Η Γαλλία, θα ανακοινώσει στις επόμενες ημέρες την απόφασή της για το ποια θα είναι η απάντηση, σε συνεργασία με τους συμμάχους της, την Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ, όπως δήλωσε από το Παρίσι ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν.
Στον απόηχο αυτής της διπλωματικής φρενίτιδας, ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και η βρετανή πρωθυπουργός Τερέζα Μέη συμφώνησαν, σε τηλεφωνική τους συνομιλία «να μην επιτρέψουν να συνεχιστεί η χρήση χημικών όπλων», σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου.
Ο αμερικανός πρόεδρος, μάλιστα, ανέβαλε το προγραμματισμένο ταξίδι του στο Περού ώστε να μπορεί να χειριστεί το πρόβλημα της Συρίας, δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι επίκειται άμεση στρατιωτική επιχείρηση.
Μόσχα και Δαμασκός αρνούνται τη χρήση χημικών
Ο Διεθνής Οργανισμός για τα χημικά όπλα (OIAC), ανακοίνωσε την Τρίτη, 10 Απριλίου, ότι θα σταλεί άμεσα μια ομάδα στη Συρία ώστε να γίνει σαφές τι συνέβη στην Ντούμα και στην Ανατολική Γούτα, την περιοχή των ανταρτών κοντά στην Δαμασκό, όπου μαίνονται οι επιχειρήσεις του καθεστώτος Ασαντ. Σύμφωνα με τους κυανόκρανους και την ΜΚΟ Syrian American Medical Society, πάνω από 40 άτομα σκοτώθηκαν το Σάββατο 7 Απριλίου στην Δούμα, ενώ πάνω από 500 άτομα νοσηλεύτηκαν με αναπνευστικά προβλήματα λόγω χρήσης χημικών.
Ας σημειωθεί ότι η Δαμασκός και η Μόσχα αρνούνται ότι χρησιμοποιήθηκαν χημικά όπλα εναντίον των ανταρτών.

rida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.