Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Σταϊκούρας: Η οικονομία οδηγείται σε ασφυξία

Η κυβέρνηση συνεχίζει να στερεί πολύτιμη ρευστότητα από την αγορά, οδηγώντας σε ασφυξία την πραγματική οικονομία» δήλωσε τη Μεγάλη Τετάρτη ο Τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Σταϊκούρας. 

«Κάνει ένα βήμα εμπρός και δύο βήματα πίσω στην ενίσχυση της ρευστότητας της οικονομίας» συνέχισε ο ίδιος με αφορμή τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού -τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα την Μεγάλη Τρίτη από το υπουργείο Οικονομικών- και έδειξαν ότι τα φέσια του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, σε αντίθεση με την δέσμευση της κυβέρνησης για την αποπληρωμή τους, αυξήθηκαν κατά 240 εκατ. ευρώ. Παράλληλα ο κ. Σταϊκούρας καταγγέλλει το "σκούπισμα" των διαθέσιμων φορέων του Δημοσίου κάτι που συνέβη και το πρώτο εξάμηνο του 2015. 


Παραθέτοντας τα στοιχεία ο αρμόδιος τομεάρχης ανέφερε:

- Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου αυξήθηκαν κατά 240 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο, απόδειξη ότι δημιουργούνται συνεχώς νέες ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Κράτους προς τον ιδιωτικό τομέα.
- Το “σκούπισμα” των ταμειακών διαθεσίμων σε φορείς του Δημοσίου συνεχίζεται και διευρύνεται, με αποτέλεσμα τα ρέπος να αγγίζουν πλέον τα 21 δισ. ευρώ.
- Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δαπάνες με υψηλό αναπτυξιακό πολλαπλασιαστή, διαμορφώθηκαν 50% κάτω από το στόχο που η ίδια η Κυβέρνηση είχε θέσει για το πρώτο δίμηνο του 2018. 

Και αυτό συνέβη ενώ είχαν ήδη πέσει στο χαμηλότερο ύψος της τελευταίας δεκαετίας το 2017.


Πηγή: https://www.protothema.gr/economy/article/776059/staikouras-odigoun-se-asfuxia-tin-oikonomia-skoupizoun-pali-diathesima-foreon/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.