Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

Νίμιτς για την ταυτότητα της πΓΔΜ: ισχυρή και ασφαλής - η πρότασή μου την ενισχύει


Με τη φράση «πτυχές [της πρότασής μου] έχουν ήδη διαρρεύσει», ο Μάθιου Νίμιτςεπιβεβαίωσε -σε συνέντευξή του στο κανάλι «Σιτέλ» της πΓΔΜ- ότι τα πέντε ονόματα που ήρθαν προ ημερών στη δημοσιότητα περιλαμβάνονται στην πρότασή του.

Ο διαμεσολαβητής του ΟΗΕ σημείωσε ότι οι ιδέες που έχει ήδη καταθέσει σε Αθήνα και Σκόπια αφορούν συνολική λύση, ενώ ερωτηθείς εάν αυτές ‘αγγίζουν’ την ταυτότητα απάντησε πως κατά τη γνώμη του όχι μόνο δεν την ακουμπούν αλλά την ενισχύουν

Όπως τόνισε, η άποψη που έχει σχηματίσει από την αλληλεπίδρασή του με πολίτες της πΓΔΜ είναι πως «έχουν πολύ ισχυρή ταυτότητα», η οποία δεν χτίστηκε τα τελευταία 25 χρόνια αλλά προϋπήρχε: «Είχατε την ταυτότητα όταν ήσασταν τμήμα της Γιουγκοσλαβίας, του Βασιλείου της Σερβίας, της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, συνεπώς η ταυτότητα του λαού είναι, κατά τη γνώμη μου, ασφαλής και πραγματικά πιστεύω ότι οι ιδέες που παρουσίασα δεν την βλάπτουν αλλά την ενισχύουν».
Ως γνωστόν η ταυτότητα (φλέγον θέμα για την πλευρά των Σκοπίων, η οποία επ' αυτού δηλώνει ανυποχώρητη) συνιστά το πλέον ακανθώδες ζήτημα καθώς ακουμπά τον πυρήνα του δόγματος του 'Μακεδονισμού' άρα και του αλυτρωτισμού.
Την, τεσσάρων σελίδων, πρότασή του, ο Μάθιου Νίμιτς είπε ότι περιμένει να έχουν επεξεργαστεί μέσα στο επόμενο δεκαήμερο οι δύο πλευρές έτσι ώστε «εάν οι δύο υπουργοί εξωτερικών είναι πρόθυμοι και έχουν ελεύθερο χρόνο τότε, να πάω στην περιοχή και να συζητήσουμε σοβαρά τι βρίσκουν χρήσιμο σ’ αυτήν, πού θα μπορούσε να υπάρξει συμβιβασμός, πού εντοπίζονται δυσκολίες».


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.