Το κοινοβούλιο της Καταλονίας ενέκρινε ψήφισμα που ανακηρύσσει την περιφέρεια «ανεξάρτητο Κράτος με τη μορφή Δημοκρατίας», απούσης της αντιπολίτευσης.
Το ψήφισμα ζητά από την καταλανική κυβέρνηση να διαπραγματευθεί την αναγνώρισή της στο εξωτερικό.
Έκκληση στους πολίτες της Καταλονίας να παραμείνουν ειρηνικοί και πιστοί στην πολιτική τους συνείδηση απηύθυνε ο πρόεδρος, Κάρλες Πουτζδεμόν μετά την έγκριση από το κοινοβούλιο στη Βαρκελώνη του ψηφίσματος που κηρύσσει την ανεξαρτησία της περιφέρειας.
«Έρχονται ώρες κατά τις οποίες πρέπει να διατηρήσουμε την ορμή αυτής της χώρας (σ.σ της Καταλονίας) και να παραμείνουμε ειρηνικοί, (να επιδείξουμε) πολιτική συνείδηση και αξιοπρέπεια» επισήμανε ο Καταλανός πρόεδρος μιλώντας στο κοινοβούλιο σε βουλευτές και αυτονομιστές δημάρχους.
Την ίδια ώρα πολλές δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές υπέρ της ανεξαρτησίας που είχαν κατακλύσει το πάρκο έξω από το καταλανικό κοινοβούλιο στη Βαρκελώνη υποδέχθηκαν με επιφωνήματα χαράς την ανακοίνωση κήρυξης της ανεξαρτησίας, όπως μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Η συνεδρίαση του κοινοβουλίου αναμεταδόθηκε ζωντανά σε μεγάλες οθόνες που είχαν εγκαταστήσει οι αρχές έξω από το πάρκο Σιουταντέλα, στην καρδιά της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ισπανίας.
Χειροκροτήματα και κραυγές ενθουσιασμού αντήχησαν όπως και το σύνθημα «Ανεξαρτησία» στα καταλανικά, την ώρα που ανακοινωνόταν το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
Ο ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι απηύθυνε έκκληση για ηρεμία σε ένα τουίτ που ανήρτησε μερικά λεπτά μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας από το καταλανικό κοινοβούλιο.
«Ζητώ ηρεμία για όλους τους Ισπανούς. Η κυριαρχία του νόμου θα αποκαταστήσει τη νομιμότητα στην Καταλονία.»
Λίγα λεπτά μετά την κήρυξη της ανεξαρτησίας η Γερουσία του ισπανικού κοινοβουλίου εξουσιοδότησε την κυβέρνηση Ραχόι να θέσει την Καταλονία υπό την απευθείας διακυβέρνηση της Μαδρίτης.
Περισσότερα στο http://www.protothema.gr/world/article/725885/katalonia-h-vouli-psifise-uper-tis-anexartisias/
Το ψήφισμα ζητά από την καταλανική κυβέρνηση να διαπραγματευθεί την αναγνώρισή της στο εξωτερικό.
Πουτζδεμόν: Αυτές τις ώρες να παραμείνουμε ειρηνικοί
Έκκληση στους πολίτες της Καταλονίας να παραμείνουν ειρηνικοί και πιστοί στην πολιτική τους συνείδηση απηύθυνε ο πρόεδρος, Κάρλες Πουτζδεμόν μετά την έγκριση από το κοινοβούλιο στη Βαρκελώνη του ψηφίσματος που κηρύσσει την ανεξαρτησία της περιφέρειας.
«Έρχονται ώρες κατά τις οποίες πρέπει να διατηρήσουμε την ορμή αυτής της χώρας (σ.σ της Καταλονίας) και να παραμείνουμε ειρηνικοί, (να επιδείξουμε) πολιτική συνείδηση και αξιοπρέπεια» επισήμανε ο Καταλανός πρόεδρος μιλώντας στο κοινοβούλιο σε βουλευτές και αυτονομιστές δημάρχους.
Την ίδια ώρα πολλές δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές υπέρ της ανεξαρτησίας που είχαν κατακλύσει το πάρκο έξω από το καταλανικό κοινοβούλιο στη Βαρκελώνη υποδέχθηκαν με επιφωνήματα χαράς την ανακοίνωση κήρυξης της ανεξαρτησίας, όπως μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Η συνεδρίαση του κοινοβουλίου αναμεταδόθηκε ζωντανά σε μεγάλες οθόνες που είχαν εγκαταστήσει οι αρχές έξω από το πάρκο Σιουταντέλα, στην καρδιά της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ισπανίας.
Χειροκροτήματα και κραυγές ενθουσιασμού αντήχησαν όπως και το σύνθημα «Ανεξαρτησία» στα καταλανικά, την ώρα που ανακοινωνόταν το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
Έκκληση Ραχόι για ηρεμία
Ο ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι απηύθυνε έκκληση για ηρεμία σε ένα τουίτ που ανήρτησε μερικά λεπτά μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας από το καταλανικό κοινοβούλιο.
«Ζητώ ηρεμία για όλους τους Ισπανούς. Η κυριαρχία του νόμου θα αποκαταστήσει τη νομιμότητα στην Καταλονία.»
Λίγα λεπτά μετά την κήρυξη της ανεξαρτησίας η Γερουσία του ισπανικού κοινοβουλίου εξουσιοδότησε την κυβέρνηση Ραχόι να θέσει την Καταλονία υπό την απευθείας διακυβέρνηση της Μαδρίτης.
Περισσότερα στο http://www.protothema.gr/world/article/725885/katalonia-h-vouli-psifise-uper-tis-anexartisias/

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.