Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Κουτσούμπας: Ο πρωθυπουργός πρέπει να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για τις συμφωνίες και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στις ΗΠΑ

Κουτσούμπας: Ο πρωθυπουργός πρέπει να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για τις συμφωνίες και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στις ΗΠΑ - Media
Συνέντευξη του ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Οι κυβερνώντες βλέπουν φως στο τούνελ, διατυμπανίζουν έξοδο από τα μνημόνια, προβλέπουν ανάπτυξη, επενδύσεις και δουλειές. Πως σας φαίνονται αυτά;
Ό,τι βλέπουν οι κυβερνώντες των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι ότι θέλει να δει το κεφάλαιο στη χώρα μας. Ανάκαμψη των κερδών του με νέα προνόμια, εργασιακή ζούγκλα, φοροαπαλλαγές και ζεστό χρήμα για τις επενδύσεις του. Όσο για την εργατική τάξη, το λαό έχουν ήδη προνομοθετηθεί μέτρα για μετά το ‘18, και ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το ‘60. Μέτα από όλα αυτά, είναι πρόκληση το να μιλάς για έξοδο από τα μνημόνια, όταν μάλιστα παραμένουν οι νόμοι των μνημονίων. Και οι κυβερνώντες γίνονται ακόμα πιο προκλητικοί όταν όχι μόνο διατηρούν τον εργασιακό μεσαίωνα που παρέλαβαν από την ΝΔ αλλά και τον ενισχύουν με τη γενίκευση της “ευελιξίας” και των “δουλεμπορικών”, το τερατούργημα του ασφαλιστικού, την απελευθέρωση των απολύσεων μέχρι το χτύπημα της απεργίας και της συλλογικής δράσης που “ψήνεται” στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης, με ένταση της φορολογικής ληστείας για εργαζόμενους, αγρότες, ΕΒΕ.
Και παλιότερα, στα λεγόμενα καλά χρόνια, όταν η ανεργία δεν θέριζε, όταν οι μισθοί και οι συντάξεις δεν είχαν χαντακωθεί, που οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες είχαν έσοδα και οι αγρότες επίσης, και τότε το ΚΚΕ δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένο, πάλι διαμαρτυρόταν…
Γιατί αυτή η πολιτική δεν προέκυψε τα χρόνια των μνημονίων. Τότε απλά επιταχύνθηκε. Ξεκινάει από πολύ πιο πριν από τα “καλά χρόνια” της κερδοφορίας των επιχειρήσεων που και πάλι την πλήρωναν τα λαϊκά στρώματα. Και τότε οι κυβερνήσεις, τα αστικά κόμματα και το κεφάλαιο απαιτούσαν από το λαό θυσίες για να πιαστούν οι στόχοι, να μπούμε στην ΟΝΕ, στο ευρώ. Τα ξεχάσατε; Το “σφίξτε κι άλλο το ζωνάρι”, σε συνθήκες ανάπτυξης το ακούγαμε. Τότε ξηλώθηκε το 8ωρο, άρχισε το ξεκλήρισμα των φτωχών αγροτών με την ΚΑΠ της ΕΕ, τα μονοπώλια έβγαζαν από τη μέση σε διάφορους κλάδους τους μικρούς επαγγελματίες. Και το ΚΚΕ προειδοποιούσε ότι την καπιταλιστική ανάπτυξη θα τη διαδεχθεί η καπιταλιστική κρίση που θα τα σαρώσει όλα, γιατί έτσι λειτουργεί το εκμεταλλευτικό σύστημα, που λέγεται καπιταλισμός.
Ο πρωθυπουργός επέστρεψε ικανοποιημένος από τις ΗΠΑ, η αντιπολίτευση αμφισβήτησε τις επιτυχίες του. Ποιος έχει δίκιο;
Πρώτα απ΄ όλα ο πρωθυπουργός πρέπει άμεσα να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για όλες τις συμφωνίες και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στις ΗΠΑ. Το σίγουρο είναι ότι συμφώνησε για την επέκταση κι αναβάθμιση των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών βάσεων στην Ελλάδα, ειδικά της Σούδας. Υπέγραψε την αναβάθμιση των F-16, τα οποία αφορούν τις επιθετικές ενέργειες του ΝΑΤΟ κι όχι τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, και για τα οποία ο λαός που ήδη ματώνει θα πληρώσει 2,4 δις. Όσο για τις περιβόητες επενδύσεις αυτές θα αφορούν επιχειρηματικούς κολοσσούς που θα κερδίσουν από την εργασιακή ζούγκλα, την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και την εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου της χώρας. Τώρα τι να πει η ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα; Σας θυμίζουμε ότι ο κ. Μητσοτάκης στήριξε το ταξίδι Τσίπρα στις ΗΠΑ, πλειοδοτώντας μάλιστα για τις δεσμεύσεις που η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει. Ονειρευόταν βέβαια να βρεθεί εκείνος δίπλα στον Τράμπ ώστε η δική του κυβέρνησή να διεκδικεί, για λογαριασμό του ελληνικού κεφαλαίου αναβαθμισμένο ρόλο στο μερίδιο απ’ τη λεία των πολέμων και των επεμβάσεων στην περιοχή, απ’ τα παζάρια για τους ενεργειακούς δρόμους.
Από το ΚΚΕ ασκήσατε δριμύτατη κριτική στη φιλική στάση Τσίπρα με τις ΗΠΑ. Σας εξέπληξε τόσο; Αφού πήγε, τι περιμένατε να κάνει εκεί, να τους επιτεθεί;
Καλά, εδώ δεν μιλάμε για μια συνάντηση αρχηγών κρατών στο πλαίσιο των διεθνών σχέσεων. Εδώ μιλάμε για το μεγαλύτερο ξέπλυμα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού που θα ζήλευαν και οι ελληνικές κυβερνήσεις που ασπάστηκαν το δόγμα Τρούμαν και διαχειρίστηκαν το σχέδιο Μάρσαλ. Και το ζήτημα δεν είναι τι περίμενε το ΚΚΕ, αλλά πως σκέφτονται σήμερα όλοι όσοι εμπιστεύτηκαν το ΣΥΡΙΖΑ, άνθρωποι που ως αριστεροί, προοδευτικοί διαδήλωναν ενάντια στους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, απαιτούσαν να φύγει η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ να κλείσουν οι νατοϊκές βάσεις.
Χρησιμοποιήσατε πολύ σκληρές εκφράσεις για να επικρίνετε τη στάση του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ. Αλλάζει γενικότερα η στάση σας απέναντι στην κυβέρνηση;


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.