Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου
Το μήνυμα ότι Ελλάδα δεν θα χρειαστεί πρόσθετα μέτρα, αλλά αν έχει υπεραπόδοση καλό είναι να πληρώσει τα ληξιπρόθεσμα της στο εσωτερικό, αντί να δώσει κοινωνικό μέρισμα στέλνουν οι Βρυξέλλες, λίγες μέρες πριν την κάθοδο των επικεφαλής της τρόικας στην Αθήνα.
Σύμφωνα με εμπεριστατωμένες πληροφορίες του real.gr η τρόικα ετοιμάζεται για δύο αξιολογήσεις πριν το τέλος του προγράμματος, αναμένει συζητήσεις για το χρέος μέσα στο 2018 και θεωρεί εφικτή ακόμα και την έξοδο από το πρόγραμμα χωρίς προληπτική γραμμή υπό προϋποθέσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του real.gr, οι Βρυξέλλες εκτιμούν ότι η Ελλάδα μπαίνει στο τελευταίο έτος του προγράμματος του ESM, που λήγει στις 20 Αυγούστου του 2018. Η ΕΕ είναι συγκρατημένα αισιόδοξη ότι η Ελλάδα μπορεί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα και πως δεν θα χρειαστεί χρηματοδότηση από τους εταίρους της μετά από αυτό το σημείο.
Ο λόγος είναι η κατάσταση της ρευστότητας, αλλά τα ποσά που θα πρέπει να βρει τα επόμενα δέκα χρόνια δεν ξεπερνούν το 5% του ΑΕΠ της. Δεν είμαστε ακόμα εκεί, αλλά υπάρχουν πολλές από τις προϋποθέσεις.
Αν η Ελλάδα τελειώσει την 3η αξιολόγηση, τότε θα ακολουθήσει μόνο μια ακόμα τελική αξιολόγηση και αυτή θα ακολουθηθεί από την αναδιάρθρωση του χρέους.
Μετά την 20 Αυγούστου, ότι χρήματα είναι να εκταμιευθούν θα πρέπει να έχουν εκταμιευθεί. Αυτό σημαίνει ότι η τελική αξιολόγηση πρέπει να τελειώσει ως τον Ιούνιο. Άρα και η 3η αξιολόγηση πρέπει να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του χρόνου, ή τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο (δεν είναι το τέλος του κόσμου)
Έχει σημασία γιατί θα υπάρξει εκταμίευση, άρα θα υπάρχει ενίσχυση της ρευστότητας, δεύτερον γιατί στέλνει ένα μήνυμα στις αγορές για επιτροπή στην κανονικότητα και τρίτων γιατί οι συζητήσεις για το χρέος θα είναι μακρές.
Διαβάστε περισσότερα στο http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=640701&catID=2
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.