Σχεδόν οκτώ ώρες διήρκεσε χτες η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, για την έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της επένδυσης στο Ελληνικό, με το κύριο θέμα που τέθηκε προς συζήτηση να είναι το κατά πόσο μπορούν να προστατευτούν τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής χωρίς να προηγηθεί κήρυξη ή προσωρινή οριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου. Ωστόσο, η συνεδρίαση διακόπηκε μετά τις δύο τα ξημερώματα λόγω του περασμένου της ώρας.
Η κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου ήταν εξάλλου αίτημα της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων από το 2012, που ωστόσο δεν προχώρησε. Το ίδιο αίτημα είχαν χτες και οι συλλογικότητες που έδωσαν το "παρών" στη συνεδρίαση, δηλαδή ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, η Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού και η Επιτροπή Αγώνα του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Αττικής. Εκπρόσωποί τους, καθώς και μέλη της ΛΑΕ, προχώρησαν χτες εξάλλου και σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Πολιτισμού για το θέμα αυτό. Ζήτησαν δε την αναβολή της συνεδρίασης για να προηγηθεί η εισαγωγή της κήρυξης του αρχαιολογικού χώρου, όπως προβλέπεται από τον αρχαιολογικό νόμο, κάτι που ωστόσο δεν έγινε δεκτό. Όπως εξήγησε η νομική σύμβουλος του Κράτους στο ΥΠΠΟΑ, Ελένη Σβολοπούλου, η κήρυξη είναι αρμοδιότητα του εκάστοτε υπουργού Πολιτισμού και δεν μπορεί να τη ζητήσει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Περισσότερα στο http://www.huffingtonpost.gr/2017/09/06/eidiseis-koinonia-xoris-apofasi-diekopi-i-sunedriasi-tou-kas-gia-tin-egkrisi-tou-sxediou-gia-to-elliniko-_n_17914312.html?utm_hp_ref=koinonia
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.