Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Συναγερμός - Η πετρελαιοκηλίδα από τη Σαλαμίνα έφτασε στη Φρεαττύδα



Στην Πειραϊκή έφτασε η ρύπανση από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη»...
- Σύμφωνα με μαρτυρίες η περιοχή μυρίζει έντονα και το Λιμενικό ρίχνει αντιρρυπαντικά στη θαλάσσια περιοχή - Απειλείται και το Φάληρο - Σε απόγνωση οι κάτοικοι της Σαλαμίνας

Δυστυχώς οι φόβοι επιβεβαιώθηκαν και η ρύπανση από την πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» έφτασε τη Φρεαττύδα.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες από αργά το απόγευμα στην περιοχή της Πειραϊκής έχουν σπεύσει δυνάμεις του Λιμενικού οι οποίες αποτρέπουν τους λουόμενους να βουτήξουν στη θάλασσα, την ώρα που ρίχνουν μέσα μεγάλες ποσότητες αντιρρυπαντικών προκειμένου να αποφύγουν την εξάπλωσή της.

Η περιοχή όπως αναφέρουν οι κάτοικοι μυρίζει έντονα πετρέλαιο.
ο φόβος όλων τώρα είναι μη τυχόν η ρύπανση επεκταθεί και φτάσει έως το Φάληρο. 


Στη Σαλαμίνα


Τεράστια είναι η οικολογική ρύπανση στη Σαλαμίνα μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Αταλάντης, στον Σαρωνικό, στις 2:45 τα ξημερώματα της Κυριακής.

Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο, από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Μέχρι και αυτή την ώρα τα αίτια του ναυαγίου παραμένουν αδιευκρίνιστα, ωστόσο πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι πιθανόν υπήρξε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο του πλοίου από κάποιο σωλήνα.

Οι εικόνες από τις παραλίες της Σαλαμίνας χθες όμως είναι τρομακτικές, αφού απεικονίζουν το μέγεθος της ρύπανσης στις ακτές του νησιού. Οι παραλίες της Σαλαμίνας από την Κυνοσούρα έως τα Σελήνια έγιναν «μαύρες», λόγω της διαρροής μαζούτ και σύμφωνα με πληροφορίες η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου.

Το protothema.gr επικοινώνησε με την δήμαρχο Σαλαμίνας, Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου η οποία έκανε λόγο για τεράστια οικολογική καταστροφή αλλά και για σημαντική καθυστέρηση από τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να γίνουν συντονισμένες ενέργειες ώστε να περιοριστεί η ρύπανση των θαλάσσιων υδάτων.

«Υπάρχει μεγάλη οικολογική καταστροφή στη Σαλαμίνα, όχι απλή ρύπανση, είναι καταστροφή, γιατί έχει φτάσει το μαζούτ μέχρι έξω, έχει καλύψει δηλαδή τις ακτές. Είναι όλη η περιοχή των Σεληνίων και η περιοχή της Κυνοσούρας. Είναι μεγάλη η ακτογραμμή που έχει ρυπανθεί και το θαλάσσιο περιβάλλον. Εκεί υπάρχουν επιχειρήσεις εστίασης και η μυρωδιά είναι ανυπόφορη. Νομίζω ότι υπήρξε καθυστέρηση και στην ενημέρωση του δήμου, έτσι ώστε ακόμη και με τα λίγα μέσα που διαθέταμε από το λιμενικό ταμείο να μπορούσαμε να αντιδράσουμε αλλά και στην αξιολόγηση του κινδύνου να διαφύγει το μαζούτ με την στροφή που έκανε ο άνεμος και να στραφεί προς τις ακτές της Σαλαμίνας. Βεβαίως αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου μπορεί να γεμίσει όλος ο Σαρωνικός», λέει η δήμαρχος.

Όπως επισημαίνει η κ. Νάννου - Παπαθανασίου η πλοιοκτήτρια εταιρεία διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη και έχει αναθέσει σε δύο ιδιωτικές εταιρείες τις εργασίας  απορρύπανσης: «Βρίσκονται εδώ από το πρωί της Δευτέρας και μας εγγυώνται ότι θα γίνει καλή δουλειά αλλά χρειάζεται χρόνος τον οποίο οριοθετούν περίπου στον ένα μήνα. Εμείς σαν δήμος καταδικάζουμε το γεγονός και τον τρόπο με τον οποίο ελλιμενίζονται τα βαπόρια σε αυτή την απόσταση από τις ακτές της Σαλαμίνας».








Περισσότερα στο http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2017/09/photosvideo_74.html

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.