Σε πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, Παύλο Πολάκη και τους εκπροσώπους της ΝΔ και της ΔΗ.ΣΥ εξελίχθηκε η συζήτηση αντισυνταγματικότητας που έθεσε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επί της τροπολογίας με την οποία νομιμοποιούνται δαπάνες για καθαριότητα, σίτιση φύλαξη στα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (μεταξύ των οποίων και τα νοσοκομεία).
Η ένσταση αντισυνταγματικότητας απορρίφθηκε από την Ολομέλεια, ενώ τόσο ο Ιάσων Φωτήλας (ΝΔ) όσο και ο Ανδρέας Λοβέρδος (ΔΗΣΥ) επικέντρωσαν την επιχειρηματολογία τους για απόσυρση της εν λόγω διάταξης στην έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής, η οποία - όπως τόνισαν - θέτει ζητήματα για την συνταγματικότητά της ρύθμισης και στην έλλειψη έκθεσης από το ΓΛΚ για το ύψος της δαπάνης.
Ο Παύλος Πολάκης, είπε πως πρόκειται για ρύθμιση ώστε να υπερπηδηθούν τα εμπόδια που θέτουν ορισμένοι επίτροποι μη υπογράφοντας εντάλματα πληρωμής για εργαζόμενους που παρέχουν υπηρεσίες καθαριότητας, σίτισης, φύλαξης και συντήρησης ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στα νοσοκομεία με καθεστώς παράτασης των συμβάσεων τους, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής αυτών.
«Η τροπολογία αυτή, αφορά τον πόλεμο που έχουμε με όλους τους εργολάβους καθαριότητας που αποδύθηκαν σε έναν νυν υπέρ πάντων αγώνα χρησιμοποιώντας και κομμάτια της δικαστικής εξουσίας για να μην αφήσουν να περάσουμε σε άλλη φάση μέσα στα νοσοκομεία, που προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, με μείωση του συνολικού κόστους με έως και διπλασιασμό των αμοιβών του προσωπικού» ανέφερε ο αν. υπουργός Υγείας. Εξήγησε ότι τα νοσοκομεία δεν προχωρούν πλέον σε διαγωνισμό με εργολάβους αλλά σε συμβάσεις έργου με το προσωπικό που υπηρετούσε σε αυτούς στην καθαριότητα στη σίτιση ή στην φύλαξη ώστε να μην απολυθούν αυτοί. Μέχρι τον Αύγουστο του 2016, που ο νόμος «έπεσε» στο ΣτΕ, τα νοσοκομεία είχαν κάνει συμβάσεις έργου ενώ βγήκαν προκηρύξεις ως συμβάσεις εργασίας τον Νοέμβριο του 2016. Η Βουλή, νομοθέτησε εκ νέου ώστε να μετατραπούν σε συμβάσεις εργασίας, αλλά ο πόλεμος συνεχίζεται είπε ο κ. Πολάκης αφού πολλοί επίτροποι δεν θεωρούν τα εντάλματα και μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι αυτοί.
Περισσότερα στο http://www.topontiki.gr/article/232212/polakis-kata-nd-eiste-ypiretes-ton-ergolavon-poy-ehasan-ena-skasmo-lefta
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.