Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Γαβρόγλου για την αριστεία: Η Αριστερά είναι υπέρ των ίσων ευκαιριών

Γαβρόγλου για την αριστεία: Η Αριστερά είναι υπέρ των ίσων ευκαιριών

Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να αποκτήσουν την χαρά της γνώσης, είπε ο υπουργός Παιδείας επιμένοντας στην θέση του για τους σημαιοφόρους

«Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία» δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας στην ερώτηση αν η Αριστερά είναι κατά της αριστείας, με αφορμή τη σχετική ρητορική που αναπτύχθηκε μετά την απόφασή του για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό μέσω κλήρωσης.

Σε συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας λέει ότι «η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς. Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι».

«Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη. Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να μπορούν να μορφωθούν σε ένα σχολείο, το καθένα να πάρει ό,τι του ταιριάζει, και κυρίως, να μπορούν να αποκτήσουν την εμπειρία της χαρά της γνώσης» υπογραμμίζει.

Αναφερόμενος στον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου σημειώνει ότι είναι «ο πρώτος νόμος μετά το 1974 που προχωρά όχι μόνο σε διοικητικές ρυθμίσεις αλλά ιδρύει νέους θεσμούς και καθιερώνει διαδικασίες που εξασφαλίζουν μία ουσιαστική εξωστρέφεια των ΑΕΙ». Απευθυνόμενος εξάλλου , στην Αξιωματική Αντιπολίτευση τονίζει: «Ας το ξεκαθαρίσουμε και ας το καταλάβει η ΝΔ. Εμείς θα κάνουμε το παν να αναβαθμίσουμε τα δημόσια Πανεπιστήμια. Και θα προβάλλουμε όλων των ειδών τις αντιστάσεις στη βαθμιαία ιδιωτικοποίησή τους».

Ο υπουργός Παιδείας αν και λέει ότι θα συνεχίσει να προσπαθεί για τη συναίνεση στα θέματα της παιδείας, παρατηρεί: «Δυστυχώς όμως βλέπω ότι σε αυτό το πολιτικό μπλοκ της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού να κυριαρχεί ένας ακραίος εθνικολαϊκίστικος και νεοφιλελεύθεροςε λόγος», για να συμπληρώσει «Βέβαια, επειδή δεν είναι σε θέση να έρθουν τα κόμματα αυτά σε πλήρη σύγκρουση με τους πανεπιστημιακούς, παρά τους λεονταρισμούς ότι θα καταργήσουν τον νόμο κτλ. υπερψήφισαν έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό άρθρων!».

Τέλος, ο κ Γαβρόγλου επιμένει: «Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι το απολύτως αντιπαιδαγωγικό σύστημα των εισαγωγικών να γίνει σύντομα παρελθόν […] Το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης. Γι' αυτό και είναι επιβεβλημένο να καταργηθεί, ώστε να αποκατασταθεί η παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου».

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Παιδείας και Κώστα Γαβρόγλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Τελικά, η Αριστερά είναι κατά της Αριστείας; Με αφορμή την απόφασή σας για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό με κλήρωση, από την πρώτη στιγμή, η ΝΔ έκανε λόγο για «ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω», το Ποτάμι μίλησε για ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας κλπ.
Αυτά είναι λόγια όσων επί της ουσίας φοβούνται την αριστεία και για αυτό την ευτελίζουν. Πόσες φορές τους παρακαλέσαμε να τοποθετηθούν δημόσια για ένα φαινόμενο που το γνωρίζει η κάθε ελληνική οικογένεια: υπάρχουν ή δεν υπάρχουν γονείς που πιέζουν ασφυκτικά τους εκπαιδευτικούς να βαθμολογούν τα παιδιά τους με βαθμούς που δεν τους δικαιούνται; Λίγοι γονείς, αλλά αρκετοί για να δημιουργούν πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μεγάλος αριθμός «αρίστων» και να γίνεται σήμερα κλήρωση ανάμεσα τους. Είναι αυτό αριστεία; Γιατί δεν καταγγέλλει η αντιπολίτευση αυτά τα φαινόμενα; Γιατί δεν προστατεύουν τους εκπαιδευτικούς; Γιατί ένα παιδί με αναπηρία να μην μπορεί να έχει τη δυνατότητα να γίνει σημαιοφόρος; Και γιατί δεν θα πρέπει να μοιραστεί η ευθύνη και άρα ο σεβασμός προς τη σημαία σε όλα τα παιδιά μιας τάξης, πολίτες του αύριο με ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις; Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία. Η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς. Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι. Ο στόχος μας πρέπει να είναι να αναδεικνύουμε τα διαφορετικά ενδιαφέροντα και δεξιότητες του κάθε μαθητή και σε αυτό το πλαίσιο να επιδιώκουμε την αριστεία. Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη. Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να μπορούν να μορφωθούν σε ένα σχολείο, το καθένα να πάρει ό,τι του ταιριάζει, και, κυρίως, να μπορούν να αποκτήσουν την εμπειρία της χαράς της γνώσης. 



Διαβάστε περισσότερα στο http://www.protothema.gr/politics/article/703995/gavroglou-gia-tin-aristeia-i-aristera-einai-uper-ton-ison-eukairion/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.