Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Άρθρο-σοκ του Politico: Η φτωχή Ελλάδα ξοδεύει σε ακριβά φάρμακα και εκνευρίζει τις Βρυξέλλες

Αποτέλεσμα εικόνας για Άρθρο-σοκ του Politico: Η φτωχή Ελλάδα ξοδεύει σε ακριβά φάρμακα και εκνευρίζει τις Βρυξέλλες
Η Ελλάδα έχει μια συνήθεια, που δύσκολο μπορεί να ξεπεραστεί και αυτή είναι ο εθισμός της στα ακριβά φάρμακα και ότι έως τώρα υπάρχει πολύ μικρή πρόοδος στο θέμα,γράφει το Politico σε νέο του άρθρο για την χώρα μας. 
Το δημοσίευμα σημειώνει, η χώρα μας δεν έχει κάνει τη στροφή στα γενόσημα που επιθυμούν οι δανειστές, προκαλώντας έτσι εκνευρισμό στις Βρυξέλλες.
«Για χρόνια η Ελλάδα διέθετε ασυνήθιστα υψηλά ποσά για τα νεότερα, πιο ακριβά φάρμακα της αγοράς. Εξαιτίας αυτού, η Κομισιόν είπε ότι η Αθήνα θα πρέπει να ξοδεύει πιο έξυπνα για να μειωθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού. Στη συμφωνία για το τρίτο πρόγραμμα, οι Βρυξέλλες κάλεσαν την ελληνική κυβέρνηση να εξασφαλίσει ότι το 60% των φαρμάκων θα είναι οι φθηνότερες αντιγραφές, τα λεγόμενα γενόσημα, έως τον Μάρτιο του 2018», αναφέρει το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μόνο το ένα τέταρτο των συνταγογραφούμενων φαρμάκων στην Ελλάδα είναι γενόσημα, κάτι που φέρνει τη χώρα μας στις τελευταίες θέσεις, μπροστά από την Ιταλία και το Λουξεμβούργο, αλλά πίσω από χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, όπου τα ποσοστά των γενόσημων είναι 81% και 71% αντίστοιχα.

Οι αντιδράσεις

Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει την αντίσταση των ισχυρών συμφερόντων, σημειώνει το Politico. «Φαρμακεία, που κερδίζουν χρήματα πουλώντας τα πιο ακριβά πρωτότυπα φάρμακα και πολλούς γιατρούς στους οποίους οι φαρμακευτικές δίνουν κίνητρα για να συνταγογραφούν τα νεότερα πρωτότυπα φάρμακα. Η Αθήνα θα πρέπει να ξεπεράσει την αντίσταση των εγχώριων φαρμακευτικών και ίσως, το ευαίσθητο από όλα, τη βαθιά καχυποψία των Ελλήνων ασθενών που πιστεύουν ότι τα γενόσημα είναι απλά κατώτερα», συνεχίζει το δημοσίευμα.
«Οι Ελληνες θεωρούν τα γενόσημα δευτεροκλασάτα φάρμακα, εξαιτίας νόμου του 2012 που ανέφερε ότι οι φτωχοί τα παίρνουν», δήλωσε στο Politico ο Πασχάλης Αποστολίδης, πρόεδρος του ΣΦΕΕ.
Η Ελλάδα έχει κάνει κάποια αργή πρόοδο, μετά τις πιέσεις των Βρυξελλών, σημειώνει το δημοσίευμα, αναφέροντας ότι το ποσοστό των γενόσημο έχει ανέβει κατά 10% από το 2010.
Κάνοντας αναφορά στο δυσλειτουργικό σύστημα υγείας, όταν ξέσπασε η κρίση το 2010, το Politico σημειώνει ότι ο νόμος που πέρασε πέρυσι η κυβέρνηση, για να έχουν πρόσβαση σε αυτό οι ανασφάλιστοι, ενέτεινε την πίεση στο σύστημα. «Εξαιτίας αυτής της επιπλέον πίεσης, έγινε πιο κρίσιμη από ποτέ μία μέθοδος για να περιοριστεί το κόστος των φαρμάκων», σημειώνει και παρατηρεί ότι η Αθήνα έχει ακόμη πολλή δουλειά να κάνει για να διασφαλίσει ότι το εθνικό σύστημα υγείας μπορεί να σταθεί στα πόδια του.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.