Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Σε επιφυλακή για πυρκαγές Canadair και Πυροσβεστική


Είναι 10.30 το πρωί στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας και οι πιλότοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών, από το πρώτο φως, βρίσκονται σε επιφυλακή λόγω των προβλέψεων για υψηλές θερμοκρασίες. Ένα τελευταίο πυροσβεστικό αεροπλάνο, που βρίσκεται ακόμη στη βάση, με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα – γαλλικής κατασκευής, Canadair CL-215 πρέπει να αναχωρήσει αμέσως με προορισμό την Καβάλα.
«Αυτού του τύπου τα αεροπλάνα έχουν ένα όριο απογείωσης με εξωτερική θερμοκρασία το μέγιστο 38 βαθμών Κελσίου», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντισμήναρχος ιπτάμενος, Χρυσικός Δημήτριος και παροτρύνει τους πιλότους να βιαστούν. «Δεν πρέπει κανένα αεροσκάφος να καθηλωθεί στο έδαφος», προσθέτει και εξηγεί ότι όλοι βρίσκονται «σε υψηλή ετοιμότητα», λόγω του καύσωνα, καθώς «όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι ακόμη μεγαλύτερος».
Ωστόσο, για τον αντισμήναρχο η προοπτική μεγάλης φωτιάς δεν υπάρχει άμεσα, καθώς εξαρτάται εκτός από τη θερμοκρασία και από την ένταση του αέρα που προς το παρόν δεν δείχνει να επικρατεί.
Με βάση το σχεδιασμό για τις επόμενες ημέρες, έχει γίνει μεταστάθμευση των αεροπλάνων της Μοίρας σε άλλα αεροδρόμια στην περίπτωση που ξεπεραστεί το όριο των 38 βαθμών Κελσίου, έτσι ώστε να είναι όλα τα Canadair «ετοιμοπόλεμα». Η διασπορά των αεροσκαφών έχει γίνει σε όλη την επικράτεια και βρίσκονται, ήδη, στην Σάμο, την Ανδραβίδα, στην Σκύρο και την Χρυσούπολη.
Ο υποσμηναγός ιπτάμενος, Γιώργος Λαγοδήμος, πρέπει να αναχωρήσει για την Καβάλα και κάνει τις τελευταίες προετοιμασίες στο πιλοτήριο του CL-215. Παρά το γεγονός ότι αυτά τα αεροπλάνα αποκαλούνται συχνά «γερασμένα» λόγω της παλαιότητας τους και πολλά ξεπερνούν σε ηλικία εκείνη των πιλότων τονίζει ότι «είναι ασφαλή» και ότι «όλοι οι Έλληνες πρέπει να ξέρουν ότι είμαστε εδώ (σ.σ. οι πιλότοι) και θα κάνουμε ότι μπορούμε για να σβήσουμε τη φωτιά».


Ρωτάμε αν η παλαιότητα των αεροσκαφών και τα τεχνικά προβλήματα τούς δημιουργούν ανασφάλεια. «Ανασφάλεια όχι, διότι όλη η ενασχόληση και η εκπαίδευση στήνεται πάνω σε αυτά τα θέματα», απαντά στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ένας πιλότος, που ο ίδιος είχε ένα ατύχημα στα Δερβενοχώρια όταν κατέπεσε το αεροπλάνο, αλλά ευτυχώς στάθηκε τυχερός. Χωρίς κανένα ψυχολογικό πρόβλημα συνεχίζει και σήμερα ως κυβερνήτης. Μας εξηγεί ότι η εκπαίδευση τους έχει γίνει με τρόπο που βασίζεται και στην παλαιότητα και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα πάντα.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.