Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

Γεννηματά: Όποιος θέλει να συμβάλει πρέπει να το κάνει τώρα

Γεννηματά: Όποιος θέλει να συμβάλει πρέπει να το κάνει τώρα - Media
Ανοικτή πρόσκληση για συστράτευση στο εγχείρημα ανασύστασης του κεντρώου χώρου προς όλους, κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις, κόμματα, πολιτικές κινήσεις και προσωπικότητες, αλλά και στους πολίτες που εγκλωβίστηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ, απευθύνει μέσω της «Καθημερινής» η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφη Γεννηματά, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για αναβολές, δισταγμούς και διχασμούς. «Οποιος θέλει να συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια, δεν έχει παρά να συμβάλει τώρα», τονίζει, λίγες ώρες πριν από την ολοκλήρωση των εργασιών του συνεδρίου της ΔΗΣΥ.
– Γιατί απορρίπτετε, κυρία Γεννηματά, κατηγορηματικά την πρόσκληση που σας απηύθυνε ο κ. Αλέξης Τσίπρας;
– Πήρε την απάντηση που χρειαζόταν από εμάς. Από όλη την Ελλάδα μού ήρθαν μηνύματα που έλεγαν «Καλά του τα είπες». Σημασία, όμως, δεν έχει τι είπα, αλλά πώς μπορεί η Ελλάδα να βρει πραγματική ελπίδα. Είναι φανερό ότι η ελπίδα θα έρθει μέσα από τη συνεννόηση και την υλοποίηση μιας εθνικής γραμμής για τον τόπο. ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ. το αρνούνται. Γι’ αυτό επιδιώκουμε την αλλαγή των συσχετισμών, ώστε να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση. Επιδιώκουμε τη στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ και την καθοριστική ενίσχυση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Και όποιος βλέπει μόνο την ανάγκη να φύγει ο ΣΥΡΙΖΑ και αδιαφορεί για τα υπόλοιπα, ουσιαστικά λέει στον κόσμο να ψηφίσει Νέα Δημοκρατία και να κρατήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε εφεδρεία. Ούτως ή άλλως, είναι προκλητικό ο πρωθυπουργός που συγκυβερνά με το ακροδεξιό μόρφωμα των ΑΝΕΛ, που δέχθηκε όλες τις απαιτήσεις των πιο συντηρητικών κύκλων της Ευρώπης, να μας καλεί σε προοδευτικά μέτωπα. Αυτός που πρόδωσε τον προοδευτικό κόσμο που τον εμπιστεύτηκε και έσπειρε ψεύτικες ελπίδες που έφεραν θύελλες στον τόπο.
– Το προσκλητήριο που απευθύνετε σταθερά όλο το προηγούμενο διάστημα για συστράτευση όλων των δυνάμεων που επιθυμούν την ανασύσταση του κεντρώου χώρου, απευθύνεται και σε δυνάμεις εντός του ΣΥΡΙΖΑ; Εχει κλείσει η συζήτηση με το Ποτάμι και την Ωρα Αποφάσεων;
– Το προσκλητήριό μας είναι ανοιχτό προς όλες τις προοδευτικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις του τόπου, κόμματα, πολιτικές κινήσεις και προσωπικότητες. Προφανώς και στους πολίτες που εγκλωβίστηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ. Οποιος θέλει να συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια, όποιος πιστεύει σε μια δυνατή, ενωμένη παράταξη για τη νέα αλλαγή, δεν έχει παρά να συμβάλει τώρα. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για αναβολές, πολύ περισσότερο για δισταγμούς και διχασμούς.
Δεν θα γίνουμε συμπλήρωμα
– Απορρίπτετε την προοπτική κυβερνητικής σύμπραξης της ΔΗΣΥ με τη Ν.Δ. ή τον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις επόμενες εκλογές και υποστηρίζετε την εθνική συνεννόηση ως απάντηση στην κρίση. Μιλάτε για «μεγάλο συνασπισμό»; Αν δεν προχωρήσει μια τέτοια επιλογή και η Ν.Δ., που δημοσκοπικά είναι πρώτο κόμμα, δεν καταφέρει να εξασφαλίσει αυτοδυναμία, θα πάρετε την ευθύνη να οδηγήσετε τη χώρα σε εκλογές πάλι ή θα μπορούσατε να στηρίξετε μια κυβέρνηση με ψήφο ανοχής;
– Αν κάτι έχει αποδειχθεί όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης είναι ότι κανένας μόνος του δεν μπορεί. Αδύναμες κυβερνήσεις δεν μπορούν να δώσουν λύσεις. Είμαστε σταθεροί στην πρότασή μας για τον σχηματισμό μιας ισχυρής κυβέρνησης ευρείας λαϊκής στήριξης και κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, στην οποία θα πρέπει να συμμετέχουν οπωσδήποτε το πρώτο και το δεύτερο κόμμα. Αν είμαστε εμείς δεύτερο κόμμα, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει και λύση για τη χώρα. Αν η ετυμηγορία του ελληνικού λαού είναι διαφορετική, τότε το δίλημμα αφορά τα δύο πρώτα κόμματα. Εμείς θέλουμε και θα είμαστε μέρος της λύσης, όμως δεν πρόκειται να γίνουμε συμπλήρωμα κανενός. Είμαστε μια παράταξη πατριωτική και το έχουμε αποδείξει. Οταν τα άλλα κόμματα πετροβολούσαν και πήγαιναν στα Ζάππεια και τις συγκεντρώσεις των Αγανακτισμένων, εμείς δεν επιλέξαμε τον εύκολο δρόμο του λαϊκισμού. Γι’ αυτό δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να μας κουνά το δάκτυλο και να μας ζητά προκαταβολικά ευθύνες. Σε κάθε περίπτωση, αυτοί που βιάζονται να θέσουν από τώρα διλήμματα ας περιμένουν την ετυμηγορία του ελληνικού λαού. Εμείς ερήμην του δεν αποφασίζουμε.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.