Ενώ φουντώνει ξανά η προκλητική ρητορική της Τουρκίας, μετά από το «ναυάγιο» για το Κυπριακό, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, είχε σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Μάικ Πενς.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση από το Μέγαρο Μαξίμου, κατά τη συνομιλία τους συζήτησαν για τις τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό, τις περιφερειακές εξελίξεις και τις διμερείς σχέσεις, χωρίς να αναφέρονται περισσότερες λεπτομέρειες.
Επίσης, την Τρίτη, στις 11 το πρωί, ο πρωθυπουργός θα ενημερώσει την ολομέλεια της Βουλής για τις εξελίξεις στη διαπραγμάτευση σχετικά στο Κυπριακό.
Να σημειωθεί ότι του τηλεφωνήματος Τσίπρα - Πενς, είχαν προηγηθεί οι προειδοποιήσεις Ερντογάν κατά των πετρελαϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο.
Ειδικότερα, μιλώντας σε συνέδριο για την ενέργεια που διεξάγεται στην Κωνσταντινούπολη, αφού έκανε αναφορά στο Κυπριακό, λέγοντας πως την περασμένη εβδομάδα χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία για την επίλυση του ζητήματος στην Κύπρο, προειδοποίησε πως «είναι απαράδεκτο ότι ορισμένες ενεργειακές εταιρείες συμμετέχουν σε ανεύθυνες ενέργειες της ελληνοκυπριακής πλευράς».
«Θέλω να τους θυμίσω ότι μπορεί να χάσουν ένα φίλο όπως η Τουρκία» είπε. Ο κ. Ερντογάν δεν κατονόμασε κάποια εταιρεία. Ωστόσο όπως έγινε γνωστό, μεθαύριο Τετάρτη αναμένεται η εξέδρα, με το τρυπάνι για την γεώτρηση στο τεμάχιο 11 της κυπριακής ΑΟΖ, που θα κάνει η γαλλοϊταλική κοινοπραξία ΕΝΙ/Total.
Νωρίτερα στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις Ερντογάν ήταν και αυτές του Τούρκου πρωθυπουργού, του Μπιναλί Γιλντιρίμ, ο οποίος κάλεσε σήμερα τους Ελληνοκυπρίους να αποφύγουν να λάβουν «μονομερή μέτρα» μετά την αποτυχία των πιο πρόσφατων συνομιλιών για την επανένωση του νησιού και υποστήριξε πως οι ενεργειακοί πόροι που βρίσκονται γύρω από το νησί ανήκουν και στις δύο πλευρές.
«Θέλουμε να υπενθυμίσουμε για μία ακόμη φορά πως οι πόροι υδρογονανθράκων γύρω από την Κύπρο ανήκουν και στις δύο πλευρές», είπε ο Γιλντιρίμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.