Χωρίς συμφωνία ούτε για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης ούτε για το θέμα του χρέους ολοκληρώθηκε μετά τα μεσάνυχτα η συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες. Τα θέματα παραπέμπονται στην επόμενη συνεδρίαση που θα γίνει στις 15 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο.
Παρότι τόσο ο κ. Ντάισελμπλουμ οσο και ο κ. Μοσκοβισίσημείωσαν ότι η Ελλάδα έχει εκτελέσει πολλές δράσεις, συνολικά «115 από τις 140» είπε ο κ. Μοσκοβισί, η χώρα μας καλείται να ολοκληρώσει όσες απομένουν. Ο Γερούν Ντάισελμπλουμ επισήμανε επίσης ότι η δεύτερη αξιολόγηση δεν έκλεισε επισήμως, αλλά πρόσθεσε ότι «είμαστε κοντά, πρέπει να γίνουν κάποιοι έλεγχοι».
Ο πρόεδρος του Eurogroup μίλησε για πλήρη συμφωνία μόνο σε ένα σημείο, στην υποχρέωση της Ελλάδας να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ τα επόμενα πέντε χρόνια.
«Η Ελλάδα έχει σημειώσει πολύ σημαντική πρόοδο και νομίζω ότι σύντομα θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι έχουμε φτάσει στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης» εξήγησε ο κ. Μοσκοβισί, ενώ και οι δύο αξιωματούχοι τόνισαν ότι από την πλευρά της Ελλάδας απομένουν κάποιες λεπτομέρειες.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ωστόσο η διαφωνία ΕΕ-ΔΝΤ για το χρέος όπου όπως ανέφερε ο κ. Ντάισελμπλουμ πρέπει κάποιοι «να προσαρμόσουν τις προσδοκίες τους» φωτογραφίζοντας το ΔΝΤ.
Ο Πρόεδρος του Eurogroup σημείωσε ότι η δουλειά θα συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες πάνω στο αίτημα του ΔΝΤ να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια για τα μέτρα που θα εφαρμοστούν, «αν χρειαστεί» όπως τόνισε πολλές φορές, μετά το τέλος του προγράμματος και πάντα στη βάση της απόφασης του Eurogroup του Mαΐου του 2016.
Πάντως ο κ. Ντάισελμπλουμ κάλεσε το ΔΝΤ να λάβει υπόψη του τους περιορισμούς που υπάρχουν, εννοώντας προφανώς από την ευρωπαϊκή πλευρά.
Ντάισελμπλουμ: Ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει λύση στο επόμενο Eurogroup
Την ικανοποίησή του για το το έχει κάνει έως τώρα η Ελλάδα, εξέφρασε ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, αλλά παραδέχθηκε, έστω και με συγκρατημένο τρόπο, ότι οι διαφωνίες μεταξύ Ευρώπης και ΔΝΤ για το ζήτημα του χρέους παραμένουν και ως εκ τούτου δεν μπορούσε να υπάρξει συμφωνία για το εν λόγω θέμα στη σημερινή συνεδρίαση.
«Κάναμε σημαντική πρόοδο για το πακέτο μέτρων και το Eurogroup καλωσόρισε αυτήν την προσπάθεια της Ελλάδας, καθώς η χώρα καλύπτει τα προαπαιτούμενα. Σαφώς έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά από την ελληνική κυβέρνηση και παράλληλα υπάρχει δέσμευση για να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια. Θεωρώ ότι θα υπάρξει εκταμίευση της δόσης πριν από το καλοκαίρι. Σήμερα είχαμε μία πρώτη συζήτηση για τη βιωσιμότητα του χρέους, όμως, δεν κατορθώσαμε να φθάσουμε σε συνολική συμφωνία για το συγκεκριμένο θέμα. Εντός των επόμενων εβδομάδων θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις και ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει σαφής πρόοδος έως το επόμενο προγραμματισμένο Eurogroup», υπογράμμισε ο κ. Ντάισελμπλουμ.
Αναφερόμενος στο θέμα του ΔΝΤ τόνισε ότι «το ΔΝΤ ξεκαθάρισε ότι καλωσορίζει και αυτό τις προσπάθειες της Ελλάδας, εξέφρασε την ικανοποίησή του, αλλά τόνισε ότι επιθυμεί, πρώτα, να επιλυθεί το ζήτημα του χρέους πριν αποφασίσει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Παραμένει, όμως, έτοιμο για να συμμετάσχει».
Απατώντας σε ερώτηση ο κ. Ντάισελμπλουμ υποστήριξε ότι αυτό που ουσιαστικά ζητά το ΔΝΤ είναι οι Ευρωπαίοι να απαντήσουν έως «που μπορούμε να φθάσουμε, εάν χρειαστεί, αναφορικά με τα μέτρα για το χρέος». Ουσιαστικά το Ταμείο θέλει δέσμευση, αλλά με συγκεκριμένα «νούμερα» και μέτρα από τους Ευρωπαίους, πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος στα μέσα του 2018, ούτως ώστε να μπορέσει να πείσει το διοικητικό του συμβούλιο ότι το χρέος της χώρας είναι βιώσιμο και ως εκ τούτου το Ταμείου μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα. Προσέθεσε, όμως, με νόημα ότι και το ΔΝΤ θα πρέπει να γνωρίζει ότι και για τους Ευρωπαίους υπάρχουν συγκεκριμένα όρια, τα οποία δεν μπορούν να ξεπεράσουν.
Περισσότερα στο http://www.protothema.gr/economy/article/681721/eurogroup/
Παρότι τόσο ο κ. Ντάισελμπλουμ οσο και ο κ. Μοσκοβισίσημείωσαν ότι η Ελλάδα έχει εκτελέσει πολλές δράσεις, συνολικά «115 από τις 140» είπε ο κ. Μοσκοβισί, η χώρα μας καλείται να ολοκληρώσει όσες απομένουν. Ο Γερούν Ντάισελμπλουμ επισήμανε επίσης ότι η δεύτερη αξιολόγηση δεν έκλεισε επισήμως, αλλά πρόσθεσε ότι «είμαστε κοντά, πρέπει να γίνουν κάποιοι έλεγχοι».
Ο πρόεδρος του Eurogroup μίλησε για πλήρη συμφωνία μόνο σε ένα σημείο, στην υποχρέωση της Ελλάδας να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ τα επόμενα πέντε χρόνια.
«Η Ελλάδα έχει σημειώσει πολύ σημαντική πρόοδο και νομίζω ότι σύντομα θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι έχουμε φτάσει στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης» εξήγησε ο κ. Μοσκοβισί, ενώ και οι δύο αξιωματούχοι τόνισαν ότι από την πλευρά της Ελλάδας απομένουν κάποιες λεπτομέρειες.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ωστόσο η διαφωνία ΕΕ-ΔΝΤ για το χρέος όπου όπως ανέφερε ο κ. Ντάισελμπλουμ πρέπει κάποιοι «να προσαρμόσουν τις προσδοκίες τους» φωτογραφίζοντας το ΔΝΤ.
Ο Πρόεδρος του Eurogroup σημείωσε ότι η δουλειά θα συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες πάνω στο αίτημα του ΔΝΤ να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια για τα μέτρα που θα εφαρμοστούν, «αν χρειαστεί» όπως τόνισε πολλές φορές, μετά το τέλος του προγράμματος και πάντα στη βάση της απόφασης του Eurogroup του Mαΐου του 2016.
Πάντως ο κ. Ντάισελμπλουμ κάλεσε το ΔΝΤ να λάβει υπόψη του τους περιορισμούς που υπάρχουν, εννοώντας προφανώς από την ευρωπαϊκή πλευρά.
Ντάισελμπλουμ: Ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει λύση στο επόμενο Eurogroup
Την ικανοποίησή του για το το έχει κάνει έως τώρα η Ελλάδα, εξέφρασε ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, αλλά παραδέχθηκε, έστω και με συγκρατημένο τρόπο, ότι οι διαφωνίες μεταξύ Ευρώπης και ΔΝΤ για το ζήτημα του χρέους παραμένουν και ως εκ τούτου δεν μπορούσε να υπάρξει συμφωνία για το εν λόγω θέμα στη σημερινή συνεδρίαση.
«Κάναμε σημαντική πρόοδο για το πακέτο μέτρων και το Eurogroup καλωσόρισε αυτήν την προσπάθεια της Ελλάδας, καθώς η χώρα καλύπτει τα προαπαιτούμενα. Σαφώς έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά από την ελληνική κυβέρνηση και παράλληλα υπάρχει δέσμευση για να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια. Θεωρώ ότι θα υπάρξει εκταμίευση της δόσης πριν από το καλοκαίρι. Σήμερα είχαμε μία πρώτη συζήτηση για τη βιωσιμότητα του χρέους, όμως, δεν κατορθώσαμε να φθάσουμε σε συνολική συμφωνία για το συγκεκριμένο θέμα. Εντός των επόμενων εβδομάδων θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις και ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει σαφής πρόοδος έως το επόμενο προγραμματισμένο Eurogroup», υπογράμμισε ο κ. Ντάισελμπλουμ.
Αναφερόμενος στο θέμα του ΔΝΤ τόνισε ότι «το ΔΝΤ ξεκαθάρισε ότι καλωσορίζει και αυτό τις προσπάθειες της Ελλάδας, εξέφρασε την ικανοποίησή του, αλλά τόνισε ότι επιθυμεί, πρώτα, να επιλυθεί το ζήτημα του χρέους πριν αποφασίσει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Παραμένει, όμως, έτοιμο για να συμμετάσχει».
Απατώντας σε ερώτηση ο κ. Ντάισελμπλουμ υποστήριξε ότι αυτό που ουσιαστικά ζητά το ΔΝΤ είναι οι Ευρωπαίοι να απαντήσουν έως «που μπορούμε να φθάσουμε, εάν χρειαστεί, αναφορικά με τα μέτρα για το χρέος». Ουσιαστικά το Ταμείο θέλει δέσμευση, αλλά με συγκεκριμένα «νούμερα» και μέτρα από τους Ευρωπαίους, πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος στα μέσα του 2018, ούτως ώστε να μπορέσει να πείσει το διοικητικό του συμβούλιο ότι το χρέος της χώρας είναι βιώσιμο και ως εκ τούτου το Ταμείου μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα. Προσέθεσε, όμως, με νόημα ότι και το ΔΝΤ θα πρέπει να γνωρίζει ότι και για τους Ευρωπαίους υπάρχουν συγκεκριμένα όρια, τα οποία δεν μπορούν να ξεπεράσουν.
Περισσότερα στο http://www.protothema.gr/economy/article/681721/eurogroup/

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.