Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Ξεκινά η «μάχη» της Ουάσινγκτον, για χρέος πλεονάσματα και μέτρα!

Ξεκινά η «μάχη» της Ουάσινγκτον, για χρέος πλεονάσματα και μέτρα!

Μπορεί όλοι οι δανειστές, να συμφωνούν στην ανάγκη για μία γρήγορη συμφωνία, στο θέμα της Ελλάδας, όμως υπάρχει «χάσμα» ανάμεσα στις θέσεις του ΔΝΤ και της Ευρώπης, για τους όρους. Από την μία πλευρά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) θέλει η Ευρώπη να δεσμευθεί σε σημαντική μείωση του ελληνικού χρέους, με ανακοίνωση των μεσοπρόθεσμων μέτρων και παράλληλα την μείωση των ιδιαίτερα υψηλών στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα. Συγκεκριμένα, από το Ταμείο προτείνουν τα πλεονάσματα 3,5% που το Βερολίνο θέλει να επιτύχει η Ελλάδα για 10 χρόνια να μειωθούν στο 1,5%. Από την άλλη πλευρά, οι Ευρωπαίοι επιμένουν ότι το πρόγραμμα, «βγαίνει» και πως δεν χρειάζεται καμία μείωση.
 Τα «δόντια» τους δείχνουν οι δύο αντίπαλοι, οι οποίοι μέσω δηλώσεων, εξαπολύουν τα βέλη τους, παραμονή της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, που σήμερα εκκινεί τις εργασίες της.
 
Σόιμπλε: Πιο ρεαλιστικές οι προβλέψεις της Αθήνας από του ΔΝΤ
Επίθεση στην αξιοπιστία του ΔΝΤ, έκανε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος μιλώντας σε πανεπιστήμιο στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, είπε ότι οι εκτιμήσεις της Αθήνας, είναι πιο ρεαλιστικές από αυτές του Ταμείου! Συγκεκριμένα είπε ότι «οι προβλέψεις του ΔΝΤ ήταν πιο απαισιόδοξες από εκείνες της ελληνικής κυβέρνησης αλλά ατυχώς για το ΔΝΤ τα τελευταία δύο χρόνια οι προβλέψεις της ελληνικής κυβέρνησης είναι πιο ρεαλιστικές». Δεδομένο ότι στο παρελθόν τα «greek statistics» ήταν ανέκδοτο ανάμεσα στους οικονομολόγους, καθώς τα θεωρούσαν αναξιόπιστα (κάτι το οποίο έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια), το πείραγμα του Γερμανού ότι είναι καλύτερα από αυτά του υπερεθνικού Οργανισμού ήταν μεγάλο χτύπημα.
Επίσης, ο κ. Σόιμπλε, βλέπει έξοδο της Ελλάδας από την κρίση αν υλοποιήσει το 50% των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί, ενώ τα νέα προγράμματα θα πρέπει να τα υλοποιεί η Ευρώπη μόνη της, χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ.  Τέλος, ο Γερμανός εμφανίστηκε Αισιόδοξος  για την επίτευξη συμφωνίας με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την Ελλάδα, ενώ σχολίασε ότι είναι πιο ρεαλιστικές οι προβλέψεις της ελληνικής κυβέρνησης από αυτές του Ταμείου.
 
Αν δεν  πάει καλά το πρόγραμμα, όλα τα μέτρα από το 2019, λέει ο Ντάισελμπλουμ!
Αν δεν «βγαίνουν» οι στόχοι του προγράμματος,  τότε και τα μέτρα του 2020 (αφορολόγητο), θα έρθουν από το 2019, μαζί με τις περικοπές στις συντάξεις! Αυτό ανέφερε ο Πρόεδρος του Eurogroup,  σε επιστολή του προς τα μέλη του συμβουλίου.
Όπως γράφει ο Ολλανδός πολιτικός, στην συμφωνία με την Ελλάδα, περιλαμβάνεται  ένα «πακέτο πολιτικών (σ.σ.μέτρων)»,  για μετά το μνημόνιο (2018).  «Οι ελληνικές αρχές συμφώνησαν να νομοθετήσουν μια δέσμη δημοσιονομικών διαρθρωτικών μέτρων ύψους 2% του ΑΕΠ: μία μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που θα ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοσθεί το 2019, ενώ η μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων η οποία θα ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοστεί επί της αρχής (in principle) το 2020, εκτός εάν είναι αναγκαία μια εμπροσθοβαρής εφαρμογή προκειμένου να επιτευχθεί ο συμφωνημένος δημοσιονομικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% το 2019»!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.