Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Δραγασάκης: Δεν θα υπάρξει 4ο Μνημόνιο, θα βγούμε στις αγορές


Νέο φρένο στα σενάρια για 4ο Μνημόνιο έβαλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης από το Φόρουμ των Δελφών, εξαπολύοντας παράλληλα βολές κατά του ΔΝΤ για τις ευθύνες του στην καθυστέρηση της αξιολόγησης.
Ο Γιάννης Δραγασάκης, από το βήμα του 2ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, είπε ότι η δοκιμαστική έξοδος στις αγορές είναι εφικτή μέσα στο 2017, ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η τεχνική συμφωνία με τους δανειστές θα κλείσει έως τις 20 Μαρτίου.
«Δεν θα υπάρξει 4ο Μνημόνιο», είπε, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα θα μπορεί να καλύπτει τις δανειακές της ανάγκες μέσω των αγορών. Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι η χώρα θα παραμείνει σε καθεστώς αυξημένης εποπτείας ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τις αγορές οι οποίες θα τιμολογούν καθημερινά το αξιόχρεό της.
Ιδιαίτερα καυστικός ήταν ως προς τη στάση του ΔΝΤ κάνοντας λόγο για «Thomsen Statistics» και αποδίδοντα τις καθυστερήσεις στην αξιολόγηση στο γεγονός ότι οι δανειστές εμφανίζονται με αποκλίνουσες θέσεις και εκτιμήσεις.
«Το ΔΝΤ, είπε, « έχει θέσει ένα πακέτο νέων αιτημάτων που ήταν εκτός αρχικής συμφωνίας», ενώ σε ό,τι αφορά τη στάση της κυβέρνησης δήλωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες να αντισταθμιστούν κοινωνικά και δημοσιονομικά τα μέτρα που ζητάει το ΔΝΤ.
Επίσης, πρόσθεσε ότι έχει διαψευστεί το επιχείρημα ότι το γερμανικό κοινοβούλιο θα έπρεπε να εγκρίνει εκ νέου το ελληνικό πρόγραμμα σε περίπτωση αποχώρησης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
«Το 3ο πρόγραμμα για την Ελλάδα δεν είναι προϊόν ισότιμου διαλόγου. Ο τρόπος με τον οποίο έγινε η διαπραγμάτευση εμπεριέχει έντονα το στοιχείο της ασυμμετρίας ενώ αρκετές φορές φτάσαμε και στα όρια του εκβιασμού. Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η εποπτεία του προγράμματος δημιουργεί εμπλοκές και χωρίς να είναι θεσμοθετημένοι τρόποι απεμπλοκής» είπε ο κ. Δραγασάκης ζητώντας να υπάρχει ένα «εφετείο», το οποίο να λύνει σε πολιτικό επίπεδο τις διαφωνίες που υπάρχουν στο στάδιο της τεχνικής διαπραγμάτευσης.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Δραγασάκης, τόνισε ότι πολύ ευχαρίστως θα περιγράψει κάποια στιγμή το τι συνέβη στο πρώτο εξάμηνο του 2015, υποστηρίζοντας ότι αυτό που έχει βγει προς τα έξω, απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.